گیاهانی که انسانها را می‌کشند؛ مسمومیت با گیاهان را به ۱۹۰ اطلاع دهید

به گزارش هفته نامه افق کویر به نقل از ایسنا؛  رئیس اداره نظارت بر واردات و صادارت معاونت غذا و داروی استان یزد گفت: مسمومیت با گیاهان یکی از شایع‌ترین علل بروز مسمومیت‌های اتفاقی در کودکان در جهان به شمار می آید.

دکتر «مسعود حبیبی» در این باره افزود: نکته مهم این است که مصرف یک گیاه توسط حیوانات اهلی و وحشی، دلیلی بر غیر سمی بودن آن برای انسان نیست و حتی برخی از گیاهان تزئینی موجود در آپارتمان‌ها و باغچه‌ها می‌توانند سبب بروز مسمومیت در انسان شوند.

وی اظهار کرد: در صورت بلعیدن قسمت‌های مختلف یک گیاه مانند میوه، دانه و برگ آن توسط کودکان، حتماً باید با مرکز اطلاع رسانی داروها و سموم با شماره ۱۹۰ تماس گرفت و همچنین سعی شود نام گیاهان موجود در محیط کار و زندگی خود را بدانیم تا در موارد بروز مسمومیت به گروه پزشکی اطلاع دهیم.

حبیبی تصریح کرد: مسمومیت با گیاهانی مانند خرزهره، دیفن باخیا و کرچک می‌تواند کشنده باشد و در صورت وقوع مسمومیت با این گیاهان بیمار باید در اسرع وقت به نزدیکترین مرکز درمانی منتقل شود.

 یکم تا هفتم آبان ماه هفته پیشگیری از مسمومیت‌ها با شعار «سلامتی را با افزایش آگاهی و اقدام پیشگیرانه از مسمومیت‌ها محافظت کنیم» نامگذاری شده است.

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

۲۸۵ بیمار مبتلا به ایدز در یزد شناسایی شده‌اند

میرزایی، معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد: