اعضای تشکل‌های کارگری می‌توانند در تصمیم‌سازی‌ها به کارفرما کمک کنند

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد با بیان این که شوراهای اسلامی کار در جهت حفظ و صیانت از نیروی کار دخیل هستند، تاکید کرد: اعضای تشکل های کارگری می توانند در تصمیم‌سازی ها به کارفرما کمک کنند .

به گزارش هفته نامه افق کویر به نقل از  روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد، «محمدرضا فلاحتی»  در دیدار با مدیرعامل و اعضای شورای اسلامی کار شرکت ذوب روی بافق، با اشاره به شعار سال گفت: مهار تورم مبحث کلان کشور است و سیاست های دولت باید بر آن تاثیر داشته باشد.
وی تاکید کرد: اگر کارفرمایان به درستی کار خود را انجام دهند باعث می شود تا نبض تولید خوب بزند و شاهد تحقق رشد تولید در استان و کشور باشیم.
فلاحتی خاطرنشان کرد: ایجاد جذابیت و شرایط کار مناسب برای کارگران از مواردی است که کارفرمایان باید به آن توجه کنند. اقدامات یک واحد تولیدی برای کارگران باید به گونه ای باشد که آنها تعلق‌خاطر به شرکت داشته باشند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی یزد با اشاره به این که در این نشست ها مشکلات و مسائل واحدهای تولیدی جمع‌بندی شده و به مقامات ارشد استان و وزارت در جهت رفع آنها و تصمیم گیری درست منتقل می شود، تصریح کرد: در استان یزد با کمبود نیروی انسانی مواجه هستیم.
فلاحتی عنوان کرد: در حوزه نیروی کار ساده آن هم در بخش آقایان شاهد بیکاری ۳ یا ۴ درصدی هستیم که می توانیم بگوییم این آمار نزدیک به صفر هست.
وی اضافه کرد: بیکاری استان در حوزه بانوان و فارغ التحصیلان دانشگاهی است. جنس اشتغال این دو گروه نیز متفاوت است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد یکی از ابعاد کمبود نیرو در استان را توجه و حمایت های دولت به اشتغال در دیگر استان ها دانست و افزود: با حمایت هایی که دولت از بخش های مختلف داشته کسب و کار در اکثر استان ها رونق پیدا کرده است. با توجه به هزینه های مسکن، اجاره بها و … شاهد مهاجرت نیروی کار ساده به استان های خودشان هستیم.
وی اظهار کرد: مجموعه این مباحث ما را به این می رساند که باید نیروی کار موجود را حفظ کنیم.
فلاحتی با تاکید بر این که یکی از اهداف این نشست ها و بازدیدها بحث ایمنی است، خاطرنشان کرد: موضوع ایمنی برای ما بسیار مهم هست و روی آن حساس هستیم. مسئولین ایمنی موضوع ایمنی را جدی بگیرند.
وی ارتباط، هماهنگی و تعامل خوب بین کارفرما و اعضای شورای اسلامی کار شرکت ذوب روی بافق را ستود و گفت: یکی از وظایف قانونی تشکلات کارگری کمک به کارفرما برای ایجاد نظم و آرامش در محیط کار است.

وی تاکید کرد: شورای اسلامی کار و تشکل ها باید حرف جامعه کارگری را بشنوند و آن را به کارفرمایان منتقل کنند تا آنها نیز با برنامه ریزی درست مشکلات را رفع کنند.

در پایان این بازرسی از اعضای تشکلات کارگری شرکت که تعامل سازنده ای با کارفرما در جهت رسیدگی به مسائل و مشکلات شرکت و جامعه کارگری آن داشته اند تقدیر و تشکر شد.

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

۲۸۵ بیمار مبتلا به ایدز در یزد شناسایی شده‌اند

میرزایی، معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد: