بیمارستان ۹۶ تختخوابی بافق و رایزنی های دوباره

دکتر محمد حسین تشکری صاحب امتیاز و مدیر مسئول

این بیمارستان که در سال ۱۳۹۴ کلنگ آن به زمین زده شد؛ (۱) قرار بود تا۱۴۰۰ افتتاح گردد؛ اما به رغم سالیان متمادی هنوز خبر قاطعی از افتتاح این بیمارستان نیست! در جدیدترین خبر مسئولان دانشگاه علوم پزشکی یزد و مسئولان فرمانداری بافق گرد هم آمدند و «پیرامون موانع و مشکلات اجرایی طرح بیمارستان، بررسی مصالح و اقلام مورد نیاز و رفع برخی کاستی های این طرح تصمیمات لازم اتخاذ» کردند؛ اما چه موانع و چه مشکلاتی!؟ چه کاستی هایی!؟ همه اینها در هاله ایی از ابهام است. مسئولین تمایل ندارند تا این موانع و مشکلات را بصورت رسمی اعلام کنند تا افکار عمومی آگاهی یابند که «آیا آب از سرچشمه خراب است و یا در پایین دست، آب به مزارع نمی رسد!» (۲)
بیان فراز و فرودهای طرحی و کم و کاستی های آن یک چیز واضح و مبرهنی است که مسئولین آن طرح بطور رسمی اعلام می کنند که مثلا این طرح تا بدان مرحله پیش رفته و از این تاریخ به بعد فلان مشکل و مساله ایی وجود دارد و برای حل این معضل احتیاج به این مقدار اعتبار و بودجه است

تا همه پای کار بیایند و هر کس به قدر سهم خود بتواند کمک حال آن طرح باشد؛ این که مسئولین تمایلی ندارند تا مسایل را بیان کنند ناشی از عواملی است که خود جای بحث دارد:

۱٫ مسئولین خود بیشتر به امور واقف و آگاهی دارند و یک تنه از پس مشکلات بر خواهند آمد.
۲٫ مسئولین دخالت نظرات دیگران را به صلاح طرح نمی دانند و معتقدند هر مقدار پیشنهادها و نظرات کمتر باشد سرعت کار بیشتر خواهد بود.
۳٫ طرح آن مقدار هم که می گویند سنگین نیست و به راحتی جمع خواهد شد؛ در نتیجه نگرانی مردم در این باره موضوعیتی ندارد.
۴٫ زمان مهم نبوده و ملاک کیفی کار نمودن است و هر مقدار طرح زمان ببرد؛ در عوض کار با کیفیت پیش خواهد رفت.
۵- شاید بودجه طرح از غیر منابع اصلی تامین می گردد و از آنجایی که این منابع با مشکل روبرو شده اند؛ در نتیجه باید صبوری پیش کرد تا مشکل تامین کننده منابع حل شود و ….

به هر حال هر آنچه که هست شهروندان تمایل دارند تا مسئولین با آنان صادقانه رفتار کنند و به صراحت و بطور مشخص اعلام کنند تا فلان مشکل باقی است. عاقبت ساخت بیمارستان جدید بافق همین است که هست.
منابع:
(۱) ایرنا ( https://www.irna.ir/news/84349734/ )
(۲)اصطلاح «آب از سرچشمه گل آلود است» زمانی بکار می رود که نابسامانی در امور ناشی از بی کفایتی و سوء تدبیر رئیس و مسئول آن باشد، چون تا آب از سرچشمه گل آلود نباشد به تیرگی آن منجر نمی شود. ( آخرین خبر)

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

۲۸۵ بیمار مبتلا به ایدز در یزد شناسایی شده‌اند

میرزایی، معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد: