اغراق نیست اگر بگوییم بدون اینترنت زندگی دشوار است

 به گزارش هفته نامه افق کویر ؛ در همین چند سال پیش ” اینترنت” واژه ای غریب و جادویی به شمار می رفت؛ ولی امروزه اکثر افراد جهان آن را می شناسند و با آن سرو کار دارند. اینترنت بزرگترین ابزاری است که تاکنون به دست انسان طراحی، مهندسی و اجرا شده است. امروزه اینترنت به بخشی مهمی از زندگی، کار، تفریح، سرگرمی و روابط ما تبدیل شده است و به هیچ وجه نمی توان اثرات این پدیده شگفت انگیز را نادیده گرفت یا منکر شد. به همین جهت از ۱۳ سال پیش، روز ۲۹ اکتبر در تقویم جهانی به عنوان روز جهانی اینترنت ثبت شده است به مناسبت این روز گروه خبری افق کویر با تنی چند از مردم به گفتگو پرداخت که در ادامه می خوانید:

فرزندم دائم از اینترنت همراه استفاده می کند
ابتدا یکی ازکسبه که تمایل به معرفی خود نداشت گفت: زمانی که وقت آزاد دارم به سراغ اینترنت می روم، حدود یک ساعت از اوقات فراغت خود را به اینترنت اختصاص می دهم، اما فرزندم دائم از اینترنت همراه استفاده می کند.
” حسین محمودی” که در مغازه مشغول به کار بود؛ افزود: من محصل هستم و حدود ۵۰۰ مگابایت تا ۱ گیگابایت روزانه اینترنت مصرف می کنم و بیشتر در زمینه آموزش و کمک درسی از اینترنت کمک می گیرم و از برنامه های مجازی، از جمله برنامه شاد یا ایتا استفاده می کنم.

شیوه استفاده از اینترنت مشخص می کند که آیا اینترنت خوب است یا خیر
وی در ادامه گفت: کاربرد اینترنت در جامعه زیاد شده است و به طور مثال این کارتخوان مغازه نیاز به اینترنت دارد و برخی برای فروش کالای خود از اینترنت استفاده می کنند.
زنی ۲۴ ساله که تمایل به معرفی خود نداشت عنوان کرد: بنده از اینترنت بیشتر برای تماشای فیلم یا مطالعه داستان استفاده می کنم و شیوه استفاده از اینترنت مشخص می کند که آیا اینترنت خوب است یا خیر؟!

استفاده آسان از اینترنت بستر مناسبی برای معرفی محصولات
وی در پاسخ به این پرسش که چقدر استفاده از اینترنت می تواند در کسب و کار موثر واقع شود؟ گفت: استفاده آسان از اینترنت و فضای مجازی بستر مناسبی را برای تبلیغات محصولات فراهم نموده است و صاحبان کسب و کار می توانند محصولات خود را برای فروش به نمایش بگذارند و در مقابل مشتریان نیز می توانند به صورت مجازی محصولات را مشاهد کنند و بدون مراجعه حضوری خرید کنند.
“علی کابلی زاده” در پاسخ به این سوال که “چه مقدار از اینترنت استفاده می کنید؟”بیان کرد: بیشتر به منظور انجام امورات بانکی از اینترنت استفاده می نمایم.
بانویی که تمایل به معرفی خود نداشت گفت: بیشتر برای امور مرتبط با دروس فرزندانم از اینترنت استفاده می‌کنم و درگروه های پزشکی، سرگرمی و طب سنتی برای اطلاعات عمومی حضور دارم.
وی افزود: به فضای مجازی اعتماد ندارم و اینترنتی نیز خرید نمی کنم .
“ایمان کارگران” یکی از کسبه با بیان این مطلب که اینترنت خوب و نیاز است، گفت: استفاده از اینترنت با دانش و آگاهی خوب است و از اینترنت می توان بهره برد.
وی در ادامه بیان کرد: خرید اینترنتی به بندرت انجام می دهم و در صورت خرید به نظرات کسانی که خرید اینترنتی داشتند دقت می کنم.
نباید کودکان را در فضای مجازی رها کرد
وی افزود: در روز حدود۴تا ۵ ساعت از اینترنت استفاده می کنم، اما نباید کودکان را در فضای مجازی رها کرد بلکه باید فرزندان را در استفاده از اینترنت تا سن مشخصی کنترل نمود تا استفاده نادرست از آن صورت نگیرد.

سرعت اینترنت بسیار ضعیف است
“سمیه منصوری” گفت: استفاده از اینترنت ارتباطات را آسانتر کرده و باعث شده است که اخبار دنیا و جهان در کمترین زمان به اطلاع عموم برسد و همچنین افرادی که در شهری دور از خانواده هستند می توانند به صورت تصویری و برخط ارتباط برقرار نمایند، اما سرعت اینترنت بسیار ضعیف است.
وی اضافه کرد: به علت سرعت پایین اینترنت بنده در جستجوی مقالات برای تحقیقاتم با مشکل روبرو می شوم.
وی عنوان کرد: خانواده من در هفته ۳۰ گیگ اینترنت مصرف می کنند، من و همسرم در زمینه موسیقی و هنر فعالیت می کنیم و فرزندم بیشتر برای بازی و سرگرمی به سراغ اینترنت می رود.
وی در پاسخ به این سوال که ” آیا برای استفاده از اینترنت محدودیت هایی برای فرزند خود لحاظ کرده اید؟” گفت: بله قبل از استفاده از اینترنت آموزش های لازم را داده ام که از چه پایگاه و فضایی استفاده کند.
وی افزود: خرید اینترنتی به بندرت انجام می دهم، اما برای تبلیغات در زمینه کاری از اینترنت استفاده می کنیم و بازخورد خوبی دارد.
“درندی” افزود: برای انجام تکالیف درسی فرزندم بیشتر از اینترنت استفاده می کنم و خرید اینترنتی به دلیل عدم اعتماد انجام نمی دهم و سرعت اینترنت بسیار پایین است.

می توان با افراد در چهار گوشه جهان تماس ویدیویی برقرار کرد
خانمی۴۳ ساله که اهل مشهد است، گفت: حدود ۱۴ سال است که در شهرستان بافق زندگی می کنم و خانواده ام در مشهد زندگی می کنند و اینترنت باعث شده است که با برقراری تماس های ویدیویی با خانواده ام دلتنگی من کاهش یابد و این یکی از مزایای اینترنت است که می توان با افرادی در چهار گوشه جهان تماس ویدیویی برقرار کرد و از احوالات یکدیگر باخبر بود.
وی ادامه داد: اینترنت روز به روز درحال تکمیل و پیشرفت است؛ اکنون انسان ها می توانند با چند دکمه و یا چند ضربه بر روی تلفن همراه هوشمند خود به همه اخبار سراسر جهان دست یابند.

اغراق نیست اگر بگوییم زندگی بدون اینترنت برای بسیاری از ما دشوار است
یک پسر جوان در حالی که با تلفن همراه خود کار می کرد؛ گفت: اغراق نیست اگر بگوییم زندگی بدون اینترنت برای بسیاری از ما دشوار است، زیرا امروزه بسیاری از کسب و کارها، بر پایه اینترنت و فضای مجازی شکل گرفته و یا در ارتباطات خود از این فناوری‌ها بهره می‌برند.
یک کارشناس مشاوره در این زمینه گفت: استفاده ار اینترنت که یک ابزار محسوب می شود، امری جداناپذیر از زندگی انسان امروزی قلمداد می شود. پس بهتر است شیوه و طرز صحیح استفاده از این ابزار را هم یاد بگیریم و هم به فرزندانمان بیاموزیم که آگاهانه از این ابزار استفاده کرده تا با مشکلات بعدی روبرو نشوند.

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

۲۸۵ بیمار مبتلا به ایدز در یزد شناسایی شده‌اند

میرزایی، معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد: