عملکرد بهتر در گرو داوری بهتر

 به گزارش هفته نامه افق کویر؛ پاورلیفتینگ یا وزنه‌برداری قدرتی یک ورزش قدرتی است که شباهت‌هایی با ورزش وزنه‌برداری داردشامل سه حرکت : اسکوات، ددلیفت و پرس سینه است. وزنه‌بردار یا پاورلیفترها قدرت بدنی خود را در هر سه حرکت به چالش می‌کشند. در هر حرکت ۳ بار فرصت دارند تا وزنه را بلند کنند و در هر حرکت سنگین‌ترین وزنه به ثبت می‌رسد. در پایان هم بهترین امتیاز از هر حرکت با هم جمع می‌شود و مجموع امتیاز وزنه‌بردار برای نتیجه نهایی در نظر گرفته می‌شود.خبرنگار ما به سراغ یکی از دختران نوجوان رشته پاورلیفتینگ شهرستان بافق رفته و با وی به گفتگویی پرداخته است.
“بهاره خضری” متولد سال ۱۳۸۴ گفت:تقریبا یک سال و نیم است که در این رشته فعالیت دارم و تمام تمرکزم را روی همین رشته قرار دادم و در هیچ رشته ی ورزشی دیگری فعالیت ندارم.
وی اضافه کرد: کسب مقام های برتر کشوری و پیشرفت در همین رشته از اولویت برنامه درآینده ام می باشد و حدودا ۸ ماه برای مسابقات تمرین داشتم.
وی اظهار داشت: اولین باری بود که در مسابقه شرکت نمودم و برای شروع توانستم مقام سوم را کسب کنم.
با اینکه تجربه اولم بود اما بر خلاف تصوراتم استرس و اضطراب نداشتم ، اگر داوری بهتر انجام میشد قطعا میتوانستم عملکردی بهتری داشته باشم.
“خضری” ادامه داد: اعضای خانواده و مربی عزیزم همیشه پشتیبان و مشوق من بودند چون رشته تحصیلی ام تربیت بدنی است و علاقه زیادی به رشته پاورلیفتینگ دارم، دوست دارم مدرک داوری و مربیگری همین رشته را بگیرم.
در پایان گفت:تمرینات و سعی و تلاش مربیم در باشگاه باعث انگیزه و علاقه مندیم به این رشته شد و از پدر و مادرم و همچنین مربیان باشگاه نشاط که در همه حال من را حمایت می کنند.

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

۲۸۵ بیمار مبتلا به ایدز در یزد شناسایی شده‌اند

میرزایی، معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد: