اگر به گذشته بازگردم ترجیح می دهم که شاغل باشم

 به گزارش هفته نامه افق کویر؛ بی‌رغبتی به فرزندآوری در میان زنان شاغل، تحصیل‌کرده و نخبگان اجتماعی، بیشتر از دیگر اقشار به چشم می‌آید، اما افرادی نیز هستند که شاغل بوده و عاشق فرزند هستند و یک خانواده پویا را به خانواده کم جمعیت ترجیح می دهند. خبرنگاران ما با “طاهره عسکری” یک زن شاغل و مادر چهار فرزند گفتگو نمودند که در ادامه می خوانید:

“طاهره عسکری” گفت: متولد سال ۱۳۵۶ هستم و از سال ۱۳۷۸ به عنوان پرستار در بخش مرکز فوریت های بیمارستان ولیعصر(عج) به عنوان طرح مشغول به کار شدم.

در اوایل کار مجبور بودم فرزندم را همراه خود به محل کار ببرم
وی در ادامه بیان کرد: بعد از گذراندن طرح در شهرستان اردکان مشغول به کار شدم و همان اوایل صاحب فرزندی شدم و فرزند دوم نیز همزمان با ادامه تحصیل و کار به دنیا آمد و دو فرزند دیگر نیز در حین خدمت به دنیا آمدند، بزرگترین فرزندم ۱۹ سال سن و کوچکترین آن ۴ سال سن دارد.
وی افزود: دارای سه فرزند پسر و یک دختر هستم و فرزندانم در کار منزل به من کمک می کنند و البته داشتن ۴ فرزند در کنار شغل سختی های خودش را دارد و در نوبت شب در اوایل کار مجبور بودم فرزندم را همراه خود به بیمارستان بیاورم، اما در حال حاضر این کار ممنوع است.
وی عنوان کرد: به گونه ای زمانم را مدیریت می نمایم که به تحصیل فرزندان و همچنین زندگی خود لطمه ای وارد نشود و در کنار کار به فعالیت های بیرونی نیز می پردازم.
وی از کارهای روزانه خود گفت: صبح که از خواب بیدار می‌شوم باید صبحانه ۴ فرزند را آماده کنم و ناهار را نیزطبخ می کنم و به کارهای منزل می پردازم و فرزندان را به مدرسه رسانده و سپس به محل کار می روم.
وی اظهار کرد: اگر زمان به عقب بازگردد باز هم ترجیح می دهم که شاغل باشم و احساس می کنم که زندگی انسان هدفمند می شود و از روزمرگی خارج می شود. و بنده ترجیح می دهم که شاغل باشم و استقلال مالی داشته باشم، ولی باید با مشکلات ساخت.
وی تصریح کرد: با وجود داشتن همسر و فرزند اشتغال زنان کار دشواری است، ولی باید برنامه ریزی مناسب را انجام داد و باید هم به مشکلات زندگی و فرزندان رسیدگی کرد و هم مسائل کاری را حل و فصل کرد و خیلی از مواقع نوبت عصر حتی اگر در منزل باشم باید دائم در دسترس بوده که مسائل و مشکلات را حل و فصل نمایم .

خانواده پرجمعیت همیشه پویا است
وی بیان کرد: مشکلات اقتصادی گربیانگیر جوامع امروزی شده است و داشتن فرزند زیاد هزینه ها را بالا می برد، ولی داشتن خانواده شلوغ محاسنی نیز دارد که یکی از مزیت های خانواده شلوغ این است که خانواده همیشه پویا است و داشتن فرزند زیاد جذابیت های خود را دارد شخصاْ دارای ۱۰ خواهر و برادر هستم که هر شب در کنار هم در منزل پدر و مادر حضور می یابیم و با هم همدل هستیم.
وی در ادامه بیان کرد: یکی از مزیت های خانواده شلوغ این است که بچه ها از یکدیگر مراقبت می کنند.

یک هفته بعد از دفاع پایان نامه فرزند دوم به دنیا آمد
وی با بیان این مطلب که یک هفته بعد از دفاع پایان نامه ام فرزند دومم نیز به دنیا آمد؛ گفت: به یاد دارم زمانی که از پایان نامه ارشدم دفاع می کردم ۹ماهه باردار بودم که در قطار نشسته بودم و درد زیادی داشتم و یک هفته بعد از دفاع پایان نامه ام فرزند دومم به دنیا آمد در آن زمان فرزند اولم، کلاس اول بود و خودم دانشجو و شاغل، می بایست سخت فعالیت داشته باشم و برای جبران روزهایی که نبودم نوبت اضافه بگیرم.
این بود گفتگوی خبرنگاران هفته نامه افق کویر با ” طاهره عسکری”، کارمندی که علاوه بر شاغل بودن، تلاش دارد تا شغل مادری خود را نیز به بهترین وجه جامه عمل بپوشاند و فرزندآوری را مانع شغل بانوان نمی داند

گزارش :حدیث عباسی_ حدیثه امیریان

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

۲۸۵ بیمار مبتلا به ایدز در یزد شناسایی شده‌اند

میرزایی، معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد: