با کتاب نگرانی ها را از خود دور می کنم

 به گزارش  هفته نامه افق کویر؛ در این شماره از هفته نامه، خبرنگاران به مناسبت ۲۴ آبان ماه هفته “کتاب و کتابخوانی” نظرات برخی از شهروندان در زمینه مطالعه را تهیه نمودند که در ادامه خواهید خواند:

کتاب هایی که می خوانم بیشتر در حیطه شغلم است
ابتدا “برخورداری” گفت: هفته ای یک کتاب مطالعه می نمایم و سعی دارم اوقات فراغت خود را با مطالعه کتاب بگذرانم، کتاب های که در حیطه کاری ام است، از جمله روانشناسی، روش های فروش و بازاریابی مطالعه می نمایم.
وی ادامه داد: بیشتر برای تهیه کتاب های مورد نظرم به کتابخانه مراجعه می کنم و اگر کتابی که من می خواهم فرد دیگری امانت گرفته باشد آن را ذخیره کرده و به فرد اطلاع می دهند که پس از مطالعه به کتابخانه تحویل دهند تا دیگری نیز استفاده کند بیشتر کتاب های مورد علاقه‌ام یا مشابه آن را از کتابخانه تهیه می‌نمایم .
وی در ادامه کتاب های “نیمه شب”، ” پدر پولدار پدر فقیر” را معرفی نمود.
یکی از شهروندان که تمایل به معرفی خود نداشت گفت: بنده اصلا اهل کتاب نیستم.

برای سلامتی ذهن، کتاب را فراموش نکنید
“سید کاظم جعفری زاده” عنوان کرد: با مطالعه کتاب می توان پیشرفت مهارت های فکری ، مهارت نگارشی و ارتباطی داشت البته با خواندن کتاب تمرکز افزایش می یابد و توصیه بنده این است، این سرگرمی مفید، ارزان قیمت و همدم همیشگی را فراموش نکرده و برای سلامتی ذهن خود خواندن کتاب را فراموش نکنید.
“مختار شعبان زاده” گفت: بخشی از وقت خود را در روز به مطالعه کتاب اختصاص می دهم و بیشتر کتاب هایی که مرتبط با کارم است را می خوانم.
وی افزود: بنده مهندس معدن هستم و کتاب هایی در زمینه معدن، اکتشاف و استخراج مطالعه می نمایم .
شعبان زاده گفت: آخرین کتابی که مطالعه نمودم در زمینه “زمین شناسی” و “معدن” بوده است و در راستای پیشبرد و پیشرفت شغلی تاثیر زیادی داشته است.
وی ادامه داد: بخشی از کتا ب های مورد نیاز را از نمایشگاه کتاب خریداری و گاها کتاب ها را از کتابخانه محل کارم تهیه می نمایم.

با کتاب نگرانی را از خود دور می کنم
“رنجبر” عنوان کرد: با خواندن کتاب نگرانی و دلشوره را از خود دور خواهم کرد. حافظه نیز با خواندن کتاب و یادآوری شخصیت‌های داستان و رویدادها و دیگر موارد ارتقا می‌یابد. تصورات نیز با خواندن کتاب‌های تخیلی بهبود می‌یابند. این تاثیر بر مغز بیش از گوش کردن به موسیقی و یا پیاده‌روی است.

کتاب الکترونیکی مطالعه می کنم
مرد جوان که تمایل به معرفی خود نداشت افزود: عضو کتابخانه نیستم و بیشتر با تلفن همراه کتاب های الکترونیکی را مطالعه می کنم.

مطالعه از آلزایمر و دیگر مشکلات مغزی پیشگری خواهد کرد
بانو ۲۵ ساله در کتابخانه در حال مطالعه بود گفت: مطالعه و خواندن فعالیت با‌ارزشی است که موجب پیشرفت جامعه در زمینه‌های مختلف از جمله فناوری، اقتصادی و اجتماعی می‌شود، اما بسیاری از افراد این مهم را نادیده گرفته و وقت خود را صرف کتابخوانی و ارتقای خود و جامعه نمی‌کنند.
به هر حال می توان گفت: کتاب منبع با ارزشی از اطلاعات غنی بوده و خواندن کتاب موجب افزایش دانش و اطلاعات خواهد شد. همچنین کتاب به دلیل تاثیرات مثبت بر مغز موجب تحریک روحی و روانی شده و با فعالیت بیشتر از آلزایمر و دیگر مشکلات مغزی پیشگیری خواهد کرد.

گزارش: حدیث عباسی_ حدیثه امیریان

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

۲۸۵ بیمار مبتلا به ایدز در یزد شناسایی شده‌اند

میرزایی، معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد: