درخشش نمایشگاه تابان در بافق

به گزارش هفته نامه افق کویر؛ نمایشگاه ماشین یا بنگاه ماشین مکانی است که در آن خرید و فروش انواع ماشین‌های ایرانی و خارجی انجام می‌شود. افرادی که قصد خرید یا فروش ماشین خود را دارند معمولاً از این بنگاه‌ها کمک می‌گیرند. مدیر نمایشگاه ماشین به عنوان یک واسطه، خریدار و فروشنده را به یکدیگر معرفی می‌کند و در صورت انجام معامله خرید یا فروش، انجام می شود در این شماره از هفته نامه خبرنگاران به سراغ”غلامرضا اشرفی” مدیر نمایشگاه “تابان” رفته و با وی به گفتگو پرداخته که در ادامه می خوانید:
غلامرضا اشرفی بازنشسته کارخانجات راه آهن شهرستان بافق و حدود ۲۰ سال است که در زمینه خرید و فروش خودرو در حال فعالیت می باشد و دارای مدرک بین المللی تشخیص رنگ از دانشگاه انقلاب تهران است.

سند مالکیت و بدنه خودرو در خرید و فروش دارای اهمیت زیادی می باشد
وی به خبرنگاران افق کویر گفت: نمایشگاه ماشین یکی از مشاغل پر استرسی است و باید در این حرفه بسیار حرفه ای عمل کرد؛ در خرید و فروش در ابتدا اصل سند مالکیت، بدنه و فنی خودرو دارای اهمیت زیادی می باشد.
خودرو را نزد کارشناس خبره نشان دهید
وی افزود: وقتی مشتری با قصد خرید ماشین نزد من می آید، ابتدا اطلاعاتی که خود دارم در اختیار مشتری قرار می دهم و برای اینکه مشتری با آسایش خاطر خرید نماید ماشینی که انتخاب نموده را به دست او می سپارم و به خریدار می گویم ماشین را نزد کارشناس خبره که خود آن را می شناسید نشان دهید.

قبل از خرید حق با خریدار است و بعد از قولنامه حق با فروشنده است
اشرفی افزود: در نمایشگاه تابان قبل از خرید حق با خریدار است و بعد از قولنامه حق با فروشنده است.

اهمیت به رؤیت سند و صاحب سند یکی از دلایل موفقیت بنده است
وی خط قرمز کار خود را سند ماشین دانست و گفت: سند ماشین و رضایت مشتری برای بنده بسیار مهم و ضروری است، حتی اگر غریبه یا دوست و آشنا باشند ابتدا جویای سند ماشین می شوم؛ سپس سند را خریداری نموده و بعد قولنامه ماشین می نویسم.
وی در ادامه دلیل موفقیت خود را اینگونه بیان کرد: اهمیت به رویت سند و صاحب سند یکی از دلایل موفقیت بنده است و همچنین کارهای سند که توسط خریدار باید انجام شود را خود برعهده می گیرم از جمله عوارض، خلافی و همچنین هزینه محضر از طرف خریدار انجام می دهم اگرچه این کار برای خودم دشوار است؛ اما وظیفه خود می دانم تا خریدار راحت و آسوده نسبت به خرید خودرو اقدام نماید.
وی بیان کرد: در شهرستان بافق همه بایکدیگر آشنا بوده که برای خرید و فروش یک قولنامه دستی می‌نویسند که به نظر بنده این کار اشتباه است و بعد از آن مشکلاتی پیش می آید.
اشرفی عنوان کرد: بعد از اینکه سند ماشین را رویت نمودم ماشین را تحویل خریدار می دهم، اگر ماشین به صورت اقساطی خریداری شود ماشین در نمایشگاه خودور متوقف می شود تا زمانی که فروشنده به مبلغ خود دست یابد.

خودرو را می توان پیدا کرد؛ اما سند ماشین را خیر
وی اضافه کرد: همیشه به مشتری های خود می گویم خودرو را می توان پیدا کرد؛ اما سند ماشین را خیر!
وی در مورد خودروهای که در نمایشگاه به فروش می رسد گفت: انواع خودرو در نمایشگاه خرید و فروش انجام می شود و سعی می کنم کمتر به سمت خودروهای چینی بروم و خودروهای “سایپا “، ایران خودرو” ،” انواع خودروهای لوکس خارجی” و همچنین خودرو های صفر و کار کرده در نمایشگاه به فروش می رسد.
وی گفت: برای خرید خودرو صفر هیچگاه از مشتری بیعانه دریافت نمی کنم در مرحله اول از نمایندگی تهران قیمت خودرو را جویا می شوم؛ سپس به مشتری اطلاع می دهم و پرداختی طبق روز صورت می گیرد.
وی در پاسخ به این پرسش که “خریدار باید چه اطلاعاتی داشته باشد؟” عنوان کرد: باید نسبت به آن خودرویی که قصد خرید دارند اطلاعات کافی داشته باشند بعضی از مشتریان به مقدار پولی که می‌خواهند هزینه کنند اقدام به خرید خودرو می‌نمایند.مردم آگاه هستند و اینگونه نیست که بدون اطلاعات اقدام به خرید نمایند.

خودروهای پر طرفدار
اشرفی افزود: خودرو های ایران خودرو مانند SLX و موتور tu5 در بازار مشتری زیادی دارد .
وی افزود: افرادی که در محصولات ایران خودرو قصد خرید دارند در مرحله اول”پارس tu5″ و “پارس موتورزیمنس XU7P ” و مرحله آخر “پارس سال موتور معمولی ” است و محصولات سایپا “کوییک” و “سایناS ” و “پراید” خودورهایی هستند که درحال حاضر مناسب هستند.

در صورت مفقودی سند هیچگونه ناراحتی و دغدغه نداشته باشید
اشرفی در پایان اظهار کرد: در مورد مفقودی برگ سبز خودرو ها بیشتر افراد اطلاعات لازم را ندارند و زمانی که سند خودرو خود را نمی یابند سریع نگران می شوند و این را به اطلاعات همه همشهری های عزیز می رسانم هیچگونه ناراحتی و دغدغه نداشته باشند با در دست داشتن کپی مشخصات ماشین می توانند به دفتر هفته نامه افق کویر مراجعه نمایند و یک آگهی مفقودی به چاپ برساند و ظرف مدت دو هفته روزنامه را تحویل و نسبت به تعویض پلاک یا انتقال سند می توانند به راحتی اقدام نمایند و مالک برگ سبز جدید شوند.

نشانی: روبروی ساختمان شهرداری، نمایشگاه اتومبیل تابان

شماره تماس: ۰۹۱۳۳۵۲۶۴۶۷

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

۲۸۵ بیمار مبتلا به ایدز در یزد شناسایی شده‌اند

میرزایی، معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد: