تقدیر ویژه رئیس فدراسیون ورزش‌های پهلوانی و زورخانه از شهردار بافق: زیباترین، پرمهیج ترین و بهترین برنامه زورخانه ای را در بافق دیدم

به گزارش هفته نامه افق کویر؛ پنجشنبه ۱۲ بهمن ماه ۱۴۰۲ جشن پهلوانی و زورخانه ای در سالن هاشمی رفسنجانی ورزشگاه تختی با حضور “مهرعلی باران چشمه” رییس فدراسیون ورزش های زورخانه ای، فرماندار، شهردار و برخی از مسئولین دیگر شهرستان بافق برگزار شد:
مهرعلی باران چشمه گفت: در بسیاری از برنامه ها در شهرهای مختلف شرکت نمودم، اما زیباترین، پرمهیج ترین و بهترین برنامه زورخانه ای را با حضور بیش از ۲۰۰ نفر را در این شهرستان دیدم.
وی در ادامه بیان کرد: کار تیمی، میل بازی، سنگ و کباده و همچنین مرشدها خیلی بی نظیر بودند به مربی ها و تیم مرشدی باید خداقوت گفت.
وی افزود: از مسئولین شهرستان باید تشکر کرد، که این فرصت را فراهم کردند؛ که بیش از ۲۰۰۰ نفر در مراسم حضور یابند و از نزدیک هنرنمایی آینده سازان کشور را ببینند.
وی در پاسخ به این پرسش که ” از سوی شما چه حمایت هایی صورت گرفته است؟” گفت: تا به این لحظه از من هیچ نخواستند، اما هر آنچه را که بخواهند با کمال میل در خدمت هستم.

باید این ورزش در کشور و جهان فراگیر شود
وی بیان کرد: به فرموده مقام معظم رهبری(مدظله) باید این ورزش در کشور و جهان فراگیر شود و همچنین وی فرموده است، که این ورزش باید در کشور و جهان همگانی شود و این ورزش را در بین نونهالان و نوجوانان ترویج دهید، چرا که با نام مبارک مولا امیرالمومنین(ع) ، قمر بنی هاشم(ع)، شهید کربلا امام حسین(ع) و علی اکبر(ع) مزین است.

در شهرستان بافق این ورزش را در صحنه عمل دیدم
وی اظهار کرد: این ورزش در استان هایی مانندیزد، فارس، تهران، خراسان رضوی و جنوبی آغاز شده است، اما در شهرستان بافق این ورزش را در صحنه عمل دیدم و این ورزش ، ورزشی ملی و آیینی و باستانی است، که ارثی از گذشتگان به ما رسیده و ما نگهبان میراث گذشتگان هستیم؛ ان شاا… که بتوان به نسل آینده منتقل داد و تنها ورزشی است که هم تعلیم اخلاق ، جوانمردی و پهلوانی و جسمانی دارد و ما به عنوان دبیرخانه ستاد ترویج فرهنگی پهلوانی وظیفه داریم این ورزش را ترویج دهیم.
وی عنوان کرد: باید رفتار پهلوانی، منش جوانمردی ، گذشت و ایثار و فداکاری که از پهلوان تختی و سلیمانی ها آموختیم به این نسل انتقال دهیم.

بافق مرکز ورزش های زورخانه ای
وی در پاسخ به این پرسش که “آیا شهرستان بافق مرکز ورزش های زورخانه ای خواهد شد؟”گفت: بله حتما انشاا… .
وی در ادامه بیان کرد: با برگزاری این مراسم امیدوارم که فرصتی شود برای ما بقی نوجوانان تا به این ورزش روی آورند.

حدیث عباسی- حدیثه امیریان

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

۲۸۵ بیمار مبتلا به ایدز در یزد شناسایی شده‌اند

میرزایی، معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد: