علیرضا طالعی رئیس بنیاد مسکن شهرستان بافق: موظف به تأمین زمین برای کلیه افراد هستیم

 به گزارش هفته نامه افق کویر؛ “علیرضا طالعی” رئیس بنیاد مسکن شهرستان بافق؛ در گفتگو با خبرنگار هفته نامه افق کویر گفت: مسکن ملی در شهرستان بافق طرح ۱۴۵ واحدی بود، که اواخر سال ۱۴۰۱ به اتمام رسید و به متقاضیان تحویل داده شد و خدمات زیربنایی آب، برق و گاز همه انجام شده است.
وی در ادامه بیان کرد: بحث زیرسازی و سنگ جدول و آسفالت آن هم انشاا… برای طرح ۱۴۵ واحدی انجام خواهد شد.

به زودی ما به التفاوت تسهیلات پرداخت می شود
وی با بیان این مطلب که به زودی ما به التفاوت تسهیلات نیز پرداخت می شود؛ عنوان کرد: عملا در طرح ۱۴۵ واحدی بحث اقدام ملی تمام شده است و ما بقی در اختیار متقاضیان است.

۷۵۰ نفر در مرحله ۵ و۶ ثبت نام نمودند
وی افزود: نهضت ملی در سه مرحله ۵، ۶ و ۸ داخل شهرستان بافق ثبت نام انجام شده است و نزدیک به ۷۵۰ نفر در مرحله ۵ و۶ ثبت نام نمودند که از این تعداد ۶۰۰ نفر پرداخت اولیه به مبلغ ۴۰ میلیون تومان انجام داده اند و زمین آن ها نیز تعیین شده است.
وی با عنوان این مطلب که دو نقطه در داخل شهر برای نهضت ملی مشخص شده است؛ گفت: در بحث نهضت ملی یک قطعه زمین به مساحت ۳۳ هکتار در محدوده دانشگاه پیام نور بافق تحویل بنیاد مسکن شده است و طرح آن نیز آماده است و فقط برای بحث اجرایی و آماده سازی کار در اختیار شهرداری قرار گرفته است.

به دلیل مشکلات فنی آماده سازی این قطعه زمین، متوقف شد
وی افزود: به دلایل مشکلات فنی، از جمله نوع خاک و … آماده سازی این قطعه زمین، متوقف شد و بعد از آن که مشکل فنی حل شود، کار ادامه خواهد یافت.
وی در ادامه بیان کرد: موضوع بیشتر هزینه آماده سازی است که ممکن است هزینه زیاد باشد و هزینه آماده سازی باید از طریق متقاضیان پرداخت گردد.
وی در ادامه به زمین های ابتدای میدان گردشگری باقرآباد اشاره کرد و گفت: این قطعه زمین با مساحت ۳۸ هکتار در حال آماده سازی است .
وی افزود: طرح این مسکن ها تهیه و کمیسیون آن نیز برگزار شده است و از لحاظ بحث پروانه و مجوز ساخت و زیر ساخت هیچ مشکلی ندارد.

میدان گردشگری باقرآباد و ۶۴۰ قطعه زمین
وی با بیان اینکه این منطقه دارای ۶۴۰ قطعه است؛ گفت: آماده سازی زمین ها بر عهده بنیاد مسکن می باشد که تا مرحله سفت کاری انجام خواهد شد و سپس تحویل متقاضی می دهد و در دهه فجر با حضور مقامات استانی کلنگ آن زده می شود.
طالعی عنوان کرد: در مرحله اول ۴۰۰ واحد آن ساخته می شود و در اختیار کسانی که مرحله ۵ و۶ ثبت نام کرده اند قرار خواهد گرفت و ۲۴۰ واحد دیگر در قالب طرح جوانی جمعیت است که مشخص و قرعه کشی شده اند و احتمالا در دهه فجر قرارداد تنظیم می‌شود و زمین تحویل متقاضیان می گردد.
وی در ادامه اضافه کرد: در مرحله ۵ و ۶ نزدیک به ۲۰۰ نفر باقی می مانند و مرحله ۸ نیز نزدیک به ۸۰۰ نفر ثبت نام کردند و در طرح جوانی نیز جمعیت نزدیک به ۸۰۰ نفر ثبت نام نموده که جمعاَ ۱۶۰۰نفر هستند که زمین جدید باید تهیه شود و اگر بتوان زمین محدوده دانشگاه پیام نور را آماده کرد همه را در این محدوده اسکان خواهیم داد در غیر این صورت زمینی به مساحت ۱۵۰ هکتار در محدوده دانشگاه آزاد است که کارهای اولیه آن صورت گرفته است.

موظف به تأمین زمین برای کلیه افراد هستیم
وی اظهار کرد: به کلیه افرادی که در سامانه مسکن ملی ثبت نام کرده‌اند و تایید شده باشند موظف به تامین زمین برای آنان بوده و از لحاظ تامین زمین مشکلی نداشته و شاید در زمان تحویل زمین وقفه ایجاد شده باشد و دلیل آن نیز به دلیل بحث موقعیت زمین‌ها است.
وی با بیان این مطلب که زمینی که به این کار اختصاص می دهیم؛ نمی تواند در منطقه کوچکی از شهر باشد؛ گفت: مساحت زمین باید بالای ۴۰ یا ۵۰ هکتار باشد و به همین دلیل مجبور بوده که در حاشیه شهر مسکن ساخت؛ در صورتی که زمین های حاشه شهر مسائل و مشکلات خاص خود را دارد.

تشکیل شرکت های تعاونی به مسکن ملی مربوط نمی شود
وی پیرامون تعاونی های مسکن گفت: تشکیل شرکت های تعاونی به مسکن ملی مربوط نمی شود و مسکن اداره ها مستقل فعالیت می کنند و اداره راه و شهر سازی پیگیری می کند.
وی در ادامه افزود: جهت عضویت در شرکت تعاونی باید ضوابطی را رعایت کنند، از جمله: قبلا زمین دولتی و وام مسکن دریافت نکرده باشد.
وی پیرامون شهرک فسفات گفت: مساحت شهرک فسفات ۱۵ هکتار است و ۵۰ درصد آن متعلق به بنیاد مسکن و ۵۰ درصد آن متعلق به مسکن فسفات بوده است.
وی اضافه کرد: جدول گذاری توسط بنیاد مسکن انجام شده است و راه دسترسی به شهرک فسفات آسفالت شده است.
وی در ادامه بیان کرد: مسیر سمت پمپ بنزین مسدود است، چون اگر راه ادامه پیدا کند به سمت پمپ بنزین می رسد و از لحاظ بحث ترافیکی مشکل دارد و اجازه داده نمی شود که در ورودی پمپ بنزین یک خروجی نیز قرار داده شود.

نصب تابلو به دهیاری روستای مبارکه مرتبط می شود
وی در مورد نصب تابلو و خط ثابت تلفن دراین شهرک گفت: نصب تابلو به دهیاری روستای مبارکه مرتبط می شود و قول داده اند که مابقی معابر نیز نام گذاری بشود و خط تلفن با توجه به کابل نوری که در شهرستان ایجاد می شود مشکل آن نیز حل خواهد شد.

حدیث عباسی- حدیثه امیریان

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

سارقان حرفه‌ای در بافق دستگیر شدند

به گزارش هفته نامه افق کویر به نقل