فاضلاب شهری طرحی افسار گسیخته

 به گزارش هفته نامه افق کویر؛ عدم همسطح سازی دریچه ها و درب های منهول در خیابان ها و کوچه ها یکی از بزرگترین مشکلات رانندگان و شهروندان است که باعث تصادفات و ضررهای بزرگ مالی یا حتی جانی نیز می شود. در این شماره خبرنگاران با چند تن از مردم به گفتگو پرداختند که در ادامه می خوانید:

جابجایی درب منهول ها
ابتدا یکی از شهروندان که تمایل به معرفی خود نداشت گفت: ابتدای خیابان چهارده معصوم (ع) دریچه فاضلاب به درستی کار گذاشته نشده؛ زمانی که وسیله نقلیه از روی این دریچه ها عبور می کند باعث جابجا شدن درب منهول می شود.

ای کاش مسئولین چاره اندیش بودند
جوان ۲۳ ساله در ادامه بیان کرد: درب های منهول، حکم یک دست انداز را دارند که باعث آسیب خودروها می شود، ای کاش مسئولین مربوطه چاره اندیشی لازم را در این زمینه داشته باشند و همچنین از آسیب ها جلوگیری می کردند.
محمدی افزود: ای کاش با دقت و با نظارت بیشتری کار را آغاز می نمودند، در حال حاضر تمام کنده کاری ها را بدون اینکه زیرسازی درست داشته باشند پر نموده؛ سپس بعد از مدتی این چاله ها فرو می نشیند و بعدا با مشکلات زیادی روبرو می شوند.


همیشه این ترس و وحشت را دارم که به داخل منهول سقوط کنم
یکی از شهروندان به خبرنگار افق کویر گفت: همیشه این ترس و وحشت را دارم که از روی درب مهنول ها عبور کنم و به داخل آن سقوط کنم.

فاضلاب شهری یکی از طرح های در حال اجرا بدون نظارت است
بانوی ۴۵ ساله” ساکن بلوار کشاورز” عنوان کرد: فاضلاب شهری یکی از طرح هایی است، که در شهرستان بدون برنامه ریزی و نظارت در حال اجرا است.
وی افزود: پاسی از شب بوی نامطبوع تمام محله را فرا می گیرد، نمی دانم چرا؟ مسئولین این موضوع به این مهمی را پیگیری نمی کنند.
وی ادامه داد: مهندسین به خوبی بر روی کار نظارت نداشته و هماهنگی‌های لازم پیرامون این موضوع صورت نمی گیرد.
غلامعلی پور اضافه کرد: بنده اطلاعات چندانی در مورد فاضلاب شهری ندارم؛ اما در کوچه و خیابان ها که تردد دارم با مشکل کند و کاری و دست اندازهای ایجاد شده توسط فاضلاب شهری روبه رو هستم.
وی اضافه کرد: حدود یک ماهی است که برای بلوار انقلاب فرعی ۳۵، مصالح آورده اند، ولی همچنان به حال خود رها شده است؛ زمانی که کند و کاری انجام می دهند باید سریع آن گودال ها را پر نمایند.
وی یادآور شد: الان در تمام خیابان های سطح شهر یک قسمت خیابان را با عرض کم حفر نموده که نمی دانیم برای چیست؟ اما همینطور آن را رها نمودند.

چندین بار با دوچرخه به زمین خوردم
سیامک نوجوان ۱۲ ساله بیان کرد: به دلیل همسطح نبودن درب فاضلاب ها چندین بار با دوچرخه به زمین خورده و اتفاقات دلخراشی برایم رخ داده است.
یکی از شهروندان گفت: موتور سوران و رانندگان خودرو ها، شب هنگام در معابر تاریک شهر دید مناسبی ندارند و هنگام عبور از روی منهول که فرونشسته یا درب ها متناسب به دریچه ها نمی باشد؛ خطرناک است.
رضوی افزود: مدتی پیش کامل دریچه فاضلاب باز بود و امکان این را داشت یک شهروندی به دلیل نداشتن آگاهی برروی این دریچه بایستد و باعث فرو رفتن به داخل این چاه شود.

حدیث عباسی- حدیثه امیریان

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

شماره هزار و صد و بیست و پنجمین (۱۱۲۵) از هفته نامه افق کویر منتشر شد

“سید محمد حسن سعیدی” رییس اداره منابع آب