کم عرض بودن خیابان از مشکلات عمده این محله است

 به گزارش هفته نامه افق کویر؛ اگر پیش از این خیابان های پرترد شهر كه سازمان و ادارات در آن قرار داشتند، مملو از خودرو بود، اكنون این معضل به سطح كوچه ها و محلات سرایت كرده است به گونه ای كه كمتر كوچه ای دیده می شود كه از وجود این ارابه آهنی در امان باشد و خیابان شهید تفکری ، یکی از همین خیابان هایی است که رفت آمد در آن به سختی انجام می شود ؛ خبرنگاران هفته نامه افق کویر پیرامون این موضوع گزارشی تهیه نمودند که در ادامه می‌خوانید:
یکی از کاسبان این محله عنوان کرد: همانطور که می بینید جهت نصب فیبر نوری کنده کاری در خیابان انجام داده و رها کرده اند و بارها مشاهده کردم که ماشین ها در این گودال ها افتاده اند.

هر روز شاهد زمین خوردن افراد در این مسیر هستم
وی در ادامه بیان کرد: برای قرار دادن فیبر نوری ۵تا۱۰ سانتی متر کافی است؛ اما ۲۰ سانتی متر خیابان را کنده اند و هر روز شاهد زمین خوردن افراد در این مسیر هستم.
وی افزود: خیابان شهید تفکری کم عرض است و ماشین های سنگین از جمله تریلی ها از این خیابان مکرر در حال رفت و آمد هستند و آسفالت خیابان نیز از وضعیت مناسبی برخوردار نیست.
یکی دیگر از ساکنین این محله عنوان کرد: زمزمه هایی شنیده شده که خیابان را دو بانده خواهند کرد؛ اما هنوز خبری نیست.
وی افزود: مسئولین زمانی که طرح فاضلاب شهری برای خیابان اجرایی می شد به این محله آمدند و تا زمان اقدام این طرح دو ماه به طول انجامید و برای این طرحی که از دور زمزمه ها شنیده می شود ده ها سال ممکن است طول بکشد.

کم عرض بودن خیابان از مشکلات عمده این محله است
یکی دیگر از همشهریان گفت: مشکلات خیابان شهید تفکری زیاد است از عمده مشکلات آن کم عرض بودن خیابان است و توقف خودرو در کنار خیابان خطرناک است.
وی در ادامه بیان نمود: پیاده روها کثیف و پر از چاله است و من گمان می کنم این خیابان مشکلاتش از بقیه جاها بیشتر است
وی عنوان کرد: این خیابان به کمربندی ختم می شود و همین باعث شده است که ماشین های سنگین زیاد رفت و آمد داشته باشند و چون خیابان کم عرض است، مسیر تردد بقیه اتومبیل ها مسدود می شود
یکی از همشهریان گفت: خیابان کم عرض است و بعضا به محل رفت و آمد ماشین های سنگین نیز مبدل می شود؛ همچنین داخل خیابان چند مدرسه است و رفت و آمد در آن زیاد است و زمان تعطیلی مدارس خیابان قفل می شود.

 

هفت ساله که بودم قرار بود خیابان دو بانده شود
مجید کوشکی زاده، یکی از کسبه که تعویض روغنی داشت گفت: از زمانی که ده ساله بودم، پدرم می‌گفت که قرار است ۷ متر از مغازه درون خیابان رود و این خیابان دو بانده شود و در حال حاضر ۳۵ سال سن دارم و ۲۰ سال از آن زمان گذشته و خیابان دو طرفه نشده است و در حال حاضر می گویند: خیابان از طرف مقابل عریض تر خواهد شد؛ انشاا… که مشکل این خیابان هم حل شود.
وی افزود: روشنایی خیابان و محله مناسب است و هر زمان که لامپی می سوزد، تعویض می گردد.
پیرمرد میانسالی گفت: به دلیل وجود مدارس داخل خیابان ترافیک زیادی ایجاد می شود.
گفتنی است؛ خیابان شهید تفکری به میدان بهارستان واقع در بلوار انقلاب ختم می شود و از این مسیر به بلوار شهید حاج قاسم سلیمانی نیز راه دارد که این بلوار نیز به کمربندی شمالی به نام ” کنارگذر شمالی شهدای سنگ آهن بافق” ختم می شود که مسیر رفت و آمد تریلی ها و خودروهای سنگین دیگر است و همین امر باعث تردد بیشتر خودروهای سنگین از خیابان شهید تفکری شود و می طلبد که مسئولین در رفت و آمد این خودروها نظارت بیشتری نمایند و برای عریض نمودن این خیابان طرح خود را اجرایی نمایند.

حدیث عباسی- حدیثه امیریان

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

۲۸۵ بیمار مبتلا به ایدز در یزد شناسایی شده‌اند

میرزایی، معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد: