سهامداران خواستار شفاف سازی شرکت کاشی زمرد شدند

 به گزارش هفته نامه افق کویر؛ سه شنبه ۲۴ بهمن ماه سالجاری ساعت ۱۱:۰۰ در امامزاده عبدا…بافق میز خدمت جهت پاسخ گویی به سوالات حقوقی و قضایی توسط رییس کل دادگستری استان و معاونین همراه برگزار شد که خبرنگاران هفته نامه افق کویر در این مکان مقدس حضور یافته تعدادی از شهروندان که هر کدام با پرونده هایی که در دست خود داشتند به انتظار این بودند که نام آنان خوانده شود و در برابر معاونین دادگستری مشکل خود را ارائه دهند. در گوشه ای تعداد زیادی زن و مرد گرد هم آمده بودند و بایکدیگر سخن می گفتند؛ سپس خبرنگاران با تنی چند شهروندان گفتگو نمودند، که در ادامه می خوانید:

درخواست سهامدار کارخانه ذوب و روی
ابتدا”ابوالقاسم فتوحی” گفت: در سال ۱۳۷۱ سهام کارخانه “ذوب و روی” را خریداری کردم در آن زمان دلار ۷ تومان بود و تاکنون یک ریال سود پرداخت نکرده است.
وی در ادامه بیان کرد: به تمام سازمان های مربوطه نامه ارسال نموده؛ حتی به نماینده مجلس اما؛ هیچکَس پاسخگو نبود.

کارخانه ای که دارایی مردم را بلعید
مرد میانسال عنوان کرد: بنده ۳۰ ساله گذشته پنجاه سهم از کارخانه کاشی زمرد بافق خریداری کردم، اما شنیده شده است که تعدادی دستگاه بروز خریداری کردند و در مشهد نصب نموده و دستگاه های فرسوده و قدیمی را به کارخانه بافق آوردند و در این کارخانه تمام دارایی مردم ازبین رفت.

با گذشت سی سال هنوز هیچ خبری نیست!
وی یادآور شد: در آن زمان برای اینکه سهامی در این شرکت داشته باشم منزل مسکونی خود را نیز فروختم و یکی از سهام داران کارخانه کاشی شدم با گذشت سی سال هنوز هیچ خبری نیست! آنان آمدند (…) بر سر مردم مظلوم بافق گذاشتند و رفتند.
مرد ۵۷ ساله که یکی از سهام داران کارخانه کاشی بود؛ بیان کرد: در بافق سه قطعه زمین که بهترین موقعیت مکانی را در برداشت به همراه طلاهای همسرم فروختم و سهامی از کارخانه کاشی زمرد خریداری نمودم. تا به این لحظه کسی به فریاد ما سهام داران نرسیده است و این افرادی که در امامزاده عبدا… جمع شده اند هر کدام سهامی دارند.
بانوی که تمایل به معرفی خود نداشت گفت: در کارخانه کاشی ۱۵ سهم دارم و در این مکان حضور پیدا کردم تا تکلیف ما را مشخص نمایند.
بانوی دیگر با ناراحتی عنوان کرد: بنده ۲۰ سهم خریداری کردم که چند سال بعد با من تماس گرفتند و درخواست کردند سهام بیشتری خریداری نمایم که ۶۰ سهم دیگر اضافه کردم و تقریبا ۶ میلیون پول پرداخت نمودم.
وی اضافه کرد: هر چقدر که تماس می گیرم کسی پاسخگو نیست، حتی مدرکی هم ندارم.
مرد ۳۵ ساله بیان کرد: پدرم یکی از سهام داران این کارخانه بود که در سال گذشته فوت کرد و بنده پیگیر کارهای وی شدم.
شهروند دیگری افزود: سال ۱۳۷۷ سکه کامل ۵۰۰ تومان و شاید هم کمتر بود؛ حتی یک قواره زمین چهار صد تومان بود که الان چندین برابر شده است و در آن زمان بنده چهار قواره زمین را فروخته و سهام کارخانه را خریداری کردم.

صدای ما را به مسئولین شهر برسانید
وی ادامه داد: خواهشی که دارم، صدای ما را به مسئولین شهر برسانید تا آنان برای سهامداران اقدامی انجام دهند، تمام این افراد که سهام دارند قشر کشاورز یا کارگر ساده هستند که دسترنج چندین ساله خود را برای این کارخانه پرداخت کردند.

نماینده سهامداران خواستار شفاف سازی و ارائه گزارش مالی سالیانه شرکت کاشی زمرد شد
در ادامه “آقایی” نماینده سهامداران شرکت کاشی زمرد بافق؛در جمع کثیری از سهامداران در حضور رییس دادگستری استان یزد و شهرستان بافق پیرامون وضعیت شرکت کاشی زمرد بافق توضیحاتی ارائه نمود.
وی خواستار شفاف سازی و ارائه گزارش مالی سالیانه شرکت کاشی زمرد شد.
سهامداران هیچ اطلاع مالی از شرکت کاشی ندارند
وی در ادامه افزود: اگر شرکت کاشی سود ندارد در جمع عموم مردم این موضوع را عنوان کند و علت افزایش سهام برخی از سهامداران را بیان نمایند.
وی در ادامه اظهار کرد: این شرکت در سال۱۳۷۷ تأسیس شد به امید اینکه در کمتر از ۵ سال به سود دهی خواهد رسید،
اما متاسفانه بعداز گذشت ۲۵ سال نه تنها پاسخگو نیستند بلکه هیچ مجمعی در شهرستان بافق برگزار نشده است و سهامداران هیچ اطلاع مالی از شرکت کاشی ندارند.
وی در ادامه بیان کرد: مردم شهرستان بافق با این شکستی که در سرمایه گذاری کارخانه کاشی روبه رو شدند دیگر تمایلی برای سرمایه گذاری ندارند.

حدیث عباسی- حدیثه امیریان

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

۲۸۵ بیمار مبتلا به ایدز در یزد شناسایی شده‌اند

میرزایی، معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد: