همیشه باید دانش آموز بود

به گزارش هفته نامه افق کویر؛ گاه گاهی به سراغ آلبوم های قدیمی خود می رویم آه حسرتی از دل بر آورده و خرسند از آنیم که دوران کودکی و گذشته خود را در قالب عکسی سیاه و سفید و گاهاً رنگی مشاهده می نماییم.
عکاسی یکی از هنرهایی است؛ که می‌تواند در ماندگاری خاطرات گذشته مؤثر باشد. به همین منظور خبرنگار هفته نامه افق کویر به سراغ یکی از عکاسان رفته و با وی به گفتگو نشست.
« سید مجید غضنفری» ۲۴ ساله ، فارغ التحصیل کارشناس عکاسی پیرامون فعالیت خود گفت: در سن ۱۰ سالگی با دوربین « کامپکتی» که برای برادرم بود از خانواده و دسته های عزاداری ماه محرم عکس می گرفتم. سال ۱۳۹۵ تصمیم گرفتم به صورت حرفه ای وارد این رشته بشوم، شروع به مطالعه مقالات عکاسی و آزمون خطا به بررسی تکنیک ها و موضوعات مربوطه پرداختم.
وی افزود: تا اینکه در سال ۱۳۹۷ در کنار « کنکور رشته تجربی» در « کنکور هنر» نیز شرکت نمودم؛ سپس رشته عکاسی را برای ادامه تحصیل خود برگزیدم.

انسان باید همیشه دانش آموز باشد
غضنفری ادامه داد: هم اکنون به دنبال کسب اطلاعات بیشتر و یادگیری در خصوص عکاسی هستم زیرا اعتقاد دارم همیشه انسان باید دانش آموز باشد و به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در حوزه مرتبط با خود باشد.
وی در پاسخ به این سوال که «آیا فکر می کنید مردم با آثار شما ارتباط برقرارمی کنند؟» گفت: بله؛ خودم نیز همین حس را دارم. وقتی عکس هایی که از آسمان ثبت می نمایم مردم واکنش و حس خوبی به آن نشان می دهند.
وی عنوان کرد: قبل از ثبت یک کادر ابتدا نگاه به صحنه عکاسی می کنم؛ سپس یک تصور ذهنی از تصویر نهایی که قصد آن را دارم در ذهن خود نیز ترسیم می کنم و عکاسی را آغاز می نمایم، وقتی که عکس های گرفته شده بیشترین شباهت را با تصویر ذهنی من داشت دیگر به نتیجه نهایی رسیده ام.
وی یاد آور شد: برای گرفتن عکس چندین مرتبه تلاش می کنم تا به دل بشیند و راضی باشم، البته با تلاش های بعدی به نتیجه نهایی می رسم، شاید از دید افراد همان تلاش اولیه کافی باشد.

هرگز عجله نداشته باشند
سید مجید غضنفری بیان کرد: علاقمندانی که تازه وارد این رشته زیبا شده و قصد فعالیت دارند باید به یک نکته توجه داشته باشند در این عرصه هرگز عجله نداشته باشند

و با صبر تحمل به آموزش و تمرین بپردازند و آرام آرام در این رشته گام بردارند و پله های ترقی را طی نمایند، به ظاهر عکاسی رشته ساده ای به نظر می رسد؛ اما باید نکته سنج و با دقت بود که با تلاش و مطالعه و تمرین به آن دست یابند. وی از مسئولین خواستار شد: به عکاسان و عکاسی توجه بیشتری داشته باشند.

پشت این کلید فشار دادن کلی تلاش، تمرین و مطالعه است
وی در پایان اظهار کرد: از مردم شریف خواستارم ساده از کنار عکاسی و آثار عکاسان رد نشوند و به رشته عکاسی نگاه ساده نداشته باشند چندین بار شنیدم که به ما عکاسان می گویند یک کلید فشار دادن مگر کار بسیار سختی است؟ باید به همه بگویم که پشت این کلید فشار دادن کلی تلاش، تمرین و مطالعه است. به امید آن که رشته های هنری بویژه عکاسی به آن جایگاهی که ارزش دارد؛ برسد.

حدیثه امیریان

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

کلاهبرداری از مالباخته در فضای مجازی

فرمانده انتظامی شهرستان بافق گفت: آشنایی در فضای