استاندار یزد: اعتبارات شهرستان‌های کمتر برخوردار استان چند برابر شده است

به گزارش هفته نامه افق کویر به نقل از ایرنا یزد/  مهران فاطمی دوشنبه شب در نشست با خبرنگاران و فعالان فضای مجازی شهرستان ها و هفتمین نشست در جمع فعالین رسانه ای شهرستان مروست، افزود:برای اولین بار در حوزه انتصابات مدیران کل از ۲ شهرستان هرات و مروست انتصاباتی داشتیم که تا قبل از دولت سیزدهم در حوزه ۶ شهرستان کمتر برخوردار اصلا سابقه نداشت.

وی ادامه داد:عقب ماندگی های زیادی به دلیل بی توجهی در دهه های گذشته به مناطق محروم استان وجود دارد و ما در دولت سیزدهم توجه به این مناطق را افتخار خود می دانیم و امیدواریم بخشی از این کاستی ها رفع شود.

استاندار یزد گفت:سالهای گذشته نشست افطاری با حضور اقشار مختلف در استان برگزار شد و امسال این روند فرق کرد و بخشی از برنامه های ماه مبارک رمضان در نشست با دوستان رسانه ای شهرستان ها برگزار می شود تا از نزدیک درخواست ها و مطالبات را مطرح کنند.

فاطمی ادامه داد: مناطق کمتر برخوردار در اولویت همه فعالیت های مسئولان ارشد استان و مدیران است و در پیگیری ها و راهبردها نیز مناطق کمتر برخوردار استان از جمله مروست به صورت ویژه دیده شد همچنین در مورد مشکل ۲۰۰ ساله اراضی مروست و آستان قدس نیز پیگیری های زیادی صورت گرفت که خوشبختانه در حال تعیین تکلیف است.

وی افزود:جلسات پیگیری بسیار زیادی برای مروست برگزار شده و در سال گذشته نیز شورای اداری را در این شهرستان برگزار کردیم و بازدیدهایی نیز انجام شد همچنین بالغ بر پنج جلسه پیگیری با حضور شهردار، فرماندار ، اعضای شورای شهر و نماینده مردم و مدیران دستگاهها برگزار شد.

استاندار یزد گفت: جلسه ای خاص برای اجرای مصوبات شهرستانی و جلسات مختلف برای سرمایه گذاری در این شهرستان برگزار شد و همچنین با همراهی اعضای شورای شهر، امام جمعه و فرماندار نیز نشست هایی با وزرا برگزار کردیم.

استاندار یزد: اعتبارات تخصیص یافته به شهرستان‌های محروم چندین برابر افزایش یافت

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان یزد نیز در این نشست، گفت: در این دولت توجه ویژه ای برای جبران عقب ماندگی های مناطق محروم صورت گرفته و در سال ۱۴۰۱ مبلغ ۴۲۰ میلیارد ریال و در سال ۱۴۰۲ تاکنون ۵۱۰ میلیارد ریال به مروست تخصیص یافته و به این شهرستان کاملا مطابق با شهرستان های برخوردار توجه شده است.

مجید دهقانیزاده اظهار داشت:همچنین عوارض توزیع شده بین شهرداری و دهیاری های مروست در سال ۱۳۹۹، ۲۵ میلیارد ریال بوده که در سال ۱۴۰۰ به ۱۱۰ میلیارد ریال، در سال ۱۴۰۱ به ۱۷۰ میلیارد ریال و در ۱۱ ماهه ۱۴۰۲ به ۳۱۰ میلیارد ریال افزایش یافته که نقدا توزیع شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد نیز در این نشست، گفت: در سفر اول رییس جمهور به استان به شهرستان مروست ۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال اعتبار تخصیص یافت که تاکنون هزار و ۸۵۰ میلیارد ریال یعنی ۶۷ درصد پرداخت شده و بقیه نیز در دست پیگیری است.

محمد جواد ابوالحسینی گفت: در سفر دوم نیز مبلغ ۳۸۰ میلیارد ریال در بخش کشاورزی و ۴۰۰ میلیارد ریال در بخش راه تخصیص یافت و برای اتصال خط برق اسمالون به مروست نیز تاکنون هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال هزینه شده که این طرح ۸۱ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

احسان عابدی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد نیز در این نشست،‌ گفت: مجتمع فرهنگی مروست در سال ۱۳۹۳ شروع شده بود که ۴۵ درصد پیشرفت داشت و کند پیش می رفت که در دولت سیزدهم در دستور کار قرار گرفت که تاکنون ۳۵۰ میلیارد ریال برای این پروژه تخصیص یافته است و ۱۲۰ میلیارد دیگر برای تکمیل شدن نیاز دارد.

زهیر حاجی حسینی مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد نیز در این نشست، گفت: ۱۶ سال از شروع استخر مروست می گذرد و بلاتکلیف بود که در این دولت در دستور کار قرار گرفت و تا پایان اردیبهشت ماه تکمیل و افتتاح می شود.

وی اضافه کرد: ۱۳۰ میلیارد ریال برای این طرح تامین اعتبار و ظرف ۲ سال تکمیل شد همچنین زمین چمن طبیعی مروست، زمین چمن مناطق ایثار و کرخنگان نیز احیا و تکمیل شده است و به زودی افتتاح می شود.

در ادامه این نشست، سوالاتی از جمله امهال نشدن وام کشاورزان، بلاتکلیفی سد مروست، خسارت سنگین به کشاورزان به دلیل خاموشی برق چاههای آب در سال گذشته، کمبود نیرو در ادارات و همچنین فعال نبودن نمایندگی ادارات در این شهرستان، بی توجهی به میراث فرهنگی و گردشگری مروست،مشکل راه، وجود نداشتن مرکز درمانی مناسب، مشکل بخش سینمایی مرکز فرهنگی مروست،بی توجهی فرماندار به رسانه ها و برگزار نکردن نشست خبری،بلاتکلیفی ۱۵ ساله درمانگاه تامین اجتماعی، مرز مروست ابرکوه، انتصاب نیروی غیر بومی از کارکنان معدن به عنوان حراست فرمانداری، فعال نبودن بخشداری هرابرجان، اختصاص نیافتن بودجه به بافت تاریخی ترکان و هرابرجان،لوله کشی قدیمی ۳۰ ساله آب در روستای مبارکه، نامشخص بودن فعالیت های بنیاد علوی در مروست، بلاتکلیفی ۱۶ ساله استخر مروست، فعالیت کم ستاد اجرایی فرمان امام در مروست، فعالیت نداشتن واحدهای صنعتی در مروست و ناعدالتی در استقرار واحدهای صنعتی در برخی شهرستان های استان، آنتن ندادن تلفن همراه در جاده مروست، بلاتکلیفی جاده مروست به ابرکوه و مشکل منطقه مرزی چنارناز در این نشست مطرح و توسط استاندار و مدیران حاضر پاسخ داده شد.

شهرستان مروست در فاصله ۲۲۰ کیلومتری مرکز استان یزد قرار دارد.

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

سارقان حرفه‌ای در بافق دستگیر شدند

به گزارش هفته نامه افق کویر به نقل