کم و کاستی های نمایشگاه بهاره

روزهای آخر اسفند از قدیم الایام روزهای خرید بوده و خانه تکانی؛ اما شکل خرید در دهه ها و سال های مختلف تغییرات چشم گیری داشته تا اینکه در چند دهه اخیر برگزاری نمایشگاههای بهاره مرسوم شده است.
در نمایشگاه های بهاره که در سالهای اخیر در مکانهای ثابتی در شهرهای مختلف برگزار می شود همه کالاهای مورد نیاز مردم برای عید اعم از پوشاک، کیف، کفش، خوراکی های مختلف از جمله آجیل، شکلات، کالاهای اساسی و مواد شوینده مورد نیاز خانه تکانی به قیمت مناسب عرضه می شود.
در کنار برگزاری نمایشگاههای عرضه مستقیم کالا حمایت از تولید کننده داخلی و رونق این بخش بسیار تأثیر گذار می باشد. متأسفانه شرایط و امکاناتی که برای برگزاری نمایشگاهها وجود دارد درشأن مردم و اصناف نیست؛ اما امکانات موجود همین است. از آنجا که بازار شب عید یک فرصت اقتصادی مناسب برای اصناف و تولید کنندگان داخلی است بسیاری از تولید کنندگان مخصوصاً کارگاههای تولیدی کوچک چشم انتظار بازگشایی این نمایشگاهها هستند. تا بدون واسطه کالای تولیدی خود را که در این شرایط دشوار اقتصادی تولید کرده اند در اختیار خریداران قرار دهند.
همچنین تعداد زیادی از خانواده ها نیز برای تأمین مایحتاج عیدی خود منتظر گشایش این نمایشگاهها هستند.
تا بصورت یکجا مایحتاج عید خود را با صرف هزینه و وقت و انرژی کمتر تهیه نمایند.
در همین زمینه خبرنگار هفته نامه افق کویر در میان مردمی که به نمایشگاه مراجعه کرده اند رفته و نظر آنها را در رابطه با نحوه برگزاری نمایشگاه در هفته گذشته جویا شد.
زن ۳۲ ساله ای گفت: اصلاً نمایشگاه خوبی نبود اجناس گران بود و بُنجُل.
زن ۲۵ ساله دیگری گفت: در رابطه با نمایشگاه همه چیز خوب بود، ولی واقعاً مکان نامناسب و خیلی شلوغ بود کاش نوبت صبح هم می گذاشتند که حداقل صبح ها افراد مجرد و مدرسه ای نباشند تا خلوتر باشد و ما بتوانیم راحت تر خرید کنیم.
وی افزود: ای کاش مکان بزرگتری برای برگزاری نمایشگاه انتخاب گردیده بود.
خانم ۴۵ ساله ای گفت: فضا نامناسب و کثیف بود بطوری که باعث خجالت می شد؛ اگر موکت نبود بهتر بود و غرفه ها به دلیل کمبود فضا بسیار نزدیک به هم بود و از نظر کیفیت بعضی از اجناس اصلاً از کیفیت مناسبی برخوردار نبود.
خانم ۱۹ ساله دیگری گفت: راهروهای داخل نمایشگاه بسیار کوچک در نظر گرفته شده بود و به دلیل کمبود فضا امکان خرید وجود نداشت.
مرد ۴۵ ساله دیگری گفت: داخل نمایشگاه با توجه به بارندگی نمناک و سقف ها کوتاه بود و تنفس را مشکل کرده بود.
وی افزود: از آنجایی که درب ورود و خروج نمایشگاه یکی بود بطور کل افتضاح بود و می توانستند داربست ببندد و سقف را بالاتر ببرند.
مرد ۵۴ ساله دیگری گفت: نمایشگاه نسبت به سالهای قبل اصلاً خوب نبود سالهای قبل خیلی تنوع زیادتر بود .
زن ۳۰ ساله ای گفت: من از نمایشگاه کفش تهیه کردم قیمت کفش نسبت به مغازه ها ده الی ۱۵ هزارتومان ارزانتر بود. خریدهای دیگری هم داشتم فقط مکان نامناسب بود.
مرد ۳۶ ساله ای گفت: اصلاً نمی شد خرید کرد.آدم در امنیت نبود و آنقدر غرفه ها کوچک و بی کیفیت بود که نمی شد جنس ها را دید؛ اگر تعداد غرفه ها کمتر و اجناس با کیفیت تر بود و یا فضا بیشتر بود خیلی بهتر بود؛ مثلاً بنده می خواستم آجیل تهیه کنم که چندین غرفه بود و هیچ کدام کیفیت نداشت.
پیرامون این موضوع گفتگویی با سید محمد عباس زاده رییس اتاق اصناف بافق انجام شده است.
وی چنین گفت: در نمایشگاه بهاره حدود ۱۳۶ غرفه شرکت داشتند که ۴۰ درصد بومی و ۶۰ درصد غیر بومی بودند وی افزود: کیفیت اجناس از نظر اتاق اصناف خوب بود، ولی مردم باید در این رابطه اظهار نظرکنند. وی تصریح کرد: فضای نمایشگاه کوچک بود؛ سعی می کنیم سالهای دیگر در این مکان نمایشگاه برگزار نشود.
وی در پاسخ به این پرسش که چرا نمایشگاه صبح ها برگزار نمی شود گفت: این موضوع مورد بررسی قرار می گیرد.

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

جاری شدن سیلاب و مسدود شدن برخی از جاده‌های استان یزد

به گزارش هفته نامه افق کویر به نقل