شهرستان بافق ظرفیت اقامت ۶۰۰ نفر را در هتل ها، کمپ های گردشگری و بومگردی ها دارد

الهام نصیرزاده| به گزارش هفته نامه افق کویر لیلی رنجبر در گفتگو با هفته نامه افق کویر گفت: در سال ۹۷ با برنامه ریزی های صورت گرفته با بخشداری نوروز متفاوتی در روستاها ی هدف گردشگری خواهیم داشت ودر جهت فعال کردن روستاها در بحث گردشگری سه روز اولیه ایام عید بنام روستاهای هدف گردشگری نامگذاری شده است.روز دوم فروردین بنام روستای صادق آباد و روستای باقر آباد و روز سوم بنام روستای باجگان و روز چهارم بنام صبح شادکام و عصر قطرم نامگذاری شده است و در این روزها برگزاری جشنواره ها، برپایی بازارچه، فعالیت های فرهنگی ورزشی و آیین های خاص برای میهمانان نوروزی در روستاهای مذکور مد نظر قرار می گیرد.
امسال برای استقبال از میهمانان و گردشگران نوروزی به آماده سازی اماکن تاریخی و گردشگری خواهیم پرداخت و بدین منظور طی رایزنی و پیگیری صورت گرفته با هییت امنا مسجد جامع مرمت سر درب توسط نمایندگی میراث و مشکلات فنی رفع ورودی رفع گردید و با نظافت و غبارروبی مسجد تابستانه و مدرسه علمیه شرایط برای بازدید گردشگران و مهمانان نوروزی از این دو مکان تاریخی و مذهبی فراهم گردیده است .
رئیس نمایندگی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان بافق همچنین از پاکسازی و آماده بودن حمام کاکامیر خبر داد و خاطر نشان کرد در این محل قرار است اتفاقات مناسب با نوروز جهت بازدید گردشگران صورت بگیرد از جمله این اقدامات برگزاری نمایشگاه نقاشی در این حمام تاریخی و پخت نان سنتی و ارائه دم نوش به میهمانان نوروزی خواهد بود .
رنجبر افزود:بازارچه نوروزی از ۴ تا ۱۲ فروردین در میدان خان با محوریت سوغات ،صنایع دستی و توانمندی ها برپا می شود و در ایام نوروز بازدید کنندگان میتوانند از موزه مردم شناسی که با حضور راهنمای تاریخی و مسلط به زندگی نامه وحشی بافقی می باشد و همچنین کاروانسرای میدان خان بازدید نمایند.
وی با اشاره به برگزاری جلسات متعدد با فعالیت گردشگری و مسوولان مربوطه شهرستان عنوان کرد:در بسیاری از اماکن گردشگری از جمله هتل ها و کمپ ها و بوم گردی ها سفره هفت سین و نوروزگاه ها برپا می شود.
رنجبر با بیان اینکه ده نورزگاه در ایام عید راه اندازی می شود خاطر نشان کرد:هتل علمدار، نیکان، مجموعه تفرجگاهی آبشار،پارک آهنشهر، بومگردی ها ، خانه معلم و سالن های ورزشی آمادگی و پذیرای میهمانان نوروزی را دارد.
همچنین شهروندان میتوانند از محور تاریخی فرهنگی حوض بازو و معبر منتهی به خیابان شیخ محمد تقی که به تازگی مرمت گردیده است دیدن فرمایند .
این مقام مسئول همچنین به بازدید مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اشاره ای کرد و گفت: افراد شاخص شهرستان در روز یازدهم که روز شهرستان بافق میباشد در شبکه استانی به منظور معرفی ظرفیت های بافق حضور پیدا خواهند کرد.
رنجبر ادامه داد: مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان روز یازدهم از نوروزگاه های بافق دیدن خواهد کرد.وی همچنین اشاره به دایر بودن موزها شهرستان در ایام نوروز کرد و یادآور شد: علیرغم فعالیت موزه ه ی وحشی بافقی موزه فرهنگ و ادب، و سنگ و معدن آماده ارائه خدمات به بازدید کنندگان میباشند .
رئیس نمایندگی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان بافق با بیان اینکه قلعه باقرآباد و صادق آباد با تخصیص اعتبار مرمت و استحکام بخشی شده است و با مدیریت دهیاری های این روستاها قابل بازدید خواهد بود ، و روستای باقراباد اماکن موقتی ویژه پذیرایی از مهمانان نوروزی آماده گردید و کمپ های گردشگری شن و شادن و کاراکال بهتر از سال های گذشته ارائه خدمات خواهند داد و مردم می توانند با خیال راحت از امکانات این مناطق استفاده کنند.
رنجبر ابراز امیدواری کرد با توجه به مهیا شدن زیرساخت ها در کمپ های گردشگری استقبال شایانی صورت بگیرد .
با توجه به راه اندازی ۵ مرکز اقامت بوم گردی در روستاهای قطرم ،شادکام تراب آباد و حاجی آباد گفتنی ششمین مرکز بوم گردی که یکی از مجهز ترین و بزرگترین مراکز بوم گردی شهرستان می باشد در نوروز ۹۷ به بهره برداری خواهد رسید

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

آوای خوش عشق

ای رویش بینایی ای سرو خوش آزاد ای