مسئولان باید برای هنرمندان بومی ارزش قائل باشند

به گزارش هفته نامه افق کویر، دکتر حسین ارجمند رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بافق در گفتگو با هفته نامه افق کویر پیرامون برنامه های فرهنگی این شهرستان در نوروز ۹۷ گفت: انجمن های فرهنگی هنری شهرستان در ایام نوروز مانند سال های گذشته فعال هستند و برنامه های خاص خود را در پارک آبشار که با همت شهرداری انجام می شود اجرامی کنند.
وی افزود: از آن جایی که انجمن ها مستقل هستند و بازوان اداره ارشاد در زمینه ترویج فرهنگ و هنر محسوب می شوند آمادگی کامل را دارند که در تمام زمینه ها با ارگان های دیگر همکاری کنند. بیشتر فعالیت های هنری توسط این انجمن ها انجام می شود مشروط به این که دیگر ارگان ها و سازمان ها از هنرمندان بومی استفاده کنند و آن ها را در برنامه هایشان شرکت دهند .
وی در ادامه خطاب به مردم شهرستان بافق تصریح کرد: مردم بافق مردمی فهیم، نجیب و هنردوست هستند. نیاز شهر ما پرداختن به مسائل فرهنگی به صورت جدی است، ولی عملاً مشاهده می کنیم که متأسفانه مسائل فرهنگی در اولویت نیست در حالی که یکی از راه های اشاعه فرهنگ، توجه به مقوله هنر و هنرمند است .
دکتر ارجمند اظهار داشت: هنر باعث اعتلای جامعه است و وظیفه تمام ما این است که در حد توان از هنرمندان حمایت کنیم. هنرمند چون قدرت آفرینش و خلق اثر دارد می تواند اخلاقیات،آداب و رسوم و فرهنگ را جاودانه سازد. از طرف دیگر گرایش جوانان به مقوله هنر نسبت به گذشته بیشتر شده است و جوانان علاقه به موسیقی، نمایش، بازیگری، عکاسی و نویسندگی دارند و ما باید شرایطی را ایجاد کنیم که جوانان به هنر روی بیاورند و اداره فرهنگ و ارشاد با داشتن انجمن های هنری به این مهم پرداخته است. فراموش نکنیم که تمام مسئولان باید برای هنرمندان بومی ارزش قائل باشند و با حمایت از آن ها و هنرشان باعث دلگرمی و رشدشان شوند.
در ادامه رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی طی پیامی نوروز ۹۷ و سال جدید را به خوانندگان تبریک گفت:
نوروز آغازگر تحول است و دگرگونی را با خود به همراه دارد. کهنگی زمان از یادها زدوده می شود و همه موجودات جان تازه می گیرد. سبز شدن گیاهان، رویش دانه ها و جاری شدن آب، زنده شدن دوباره طبیعت را به انسان خبر می دهد.
بهار فصل آفرینش و نو شدن است. بهار زیباترین فصل سال و نوروز شادترین روز جهان است. به فرموده فرید الدین عطار نیشابوری: «جهان از باد نوروزی جوان شد/ زهی زیبا که این ساعت جهان شد/ شمال صبحدم مشکین نفس گشت/ صبای گرم رو عنبر فشان شد.
امیدوارم این بهار جدید برای همه ی مردم شهرم، بهار خوبی باشد و همواره در صحت و سلامت باشند و روزهای روشن برای فرهنگ و هنر شهرمان رقم بخورد و با همت عالی مردمان این دیار به جایی برسیم که در تمام زمینه ها حرفی برای گفتن داشته باشیم و مطمئن باشید که خواستن توانستن است و اگر ما بخواهیم به هر آن چه که بخواهیم می رسیم.
همت بلند دار که مردان روزگار/از همت بلند به جایی رسیدند.

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

آوای خوش عشق

ای رویش بینایی ای سرو خوش آزاد ای