۲۵ سال تلاش و مجاهدت علمی

دانشگاه آزاد اسلامی بافق به دلیل برخورداری این شهرستان از منابع غنی معدنی در مهرماه ۱۳۷۱ به عنوان دانشکده معدن دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد، با پذیرش ۷۰ نفر دانشجو، فعالیت خود آغاز کرد.
در حال حاضر دانشگاه آزاد اسلامی بافق ۶۶ نفر کارمند، ۳۱ نفر استاد و ۱۱۲۶نفر دانشجو دارد که از این تعداد ۴۳۷ نفر در ۱۷ رشته -گرایش در مقطع کارشناسی ارشد، مشغول تحصیل هستند.
دانشگاه آزاد اسلامی بافق از بدو تاسیس تاکنون موفق شده است بیش از ۷۶۸۰ نفر فارغ التحصیل دانشگاهی به جامعه اسلامی ایران، تحویل نماید که از این تعداد ۲۳۶۴ نفر از جوانان بافقی بوده اند که اکنون در مناصب مختلف مشغول خدمت به مردم عزیز این شهر می باشند.
دانشگاه آزاد اسلامی بافق ۲۷ ساختمان آموزشی، پژوهشی و رفاهی دارد که در وسعت ۴۲۲۳۷ مترمربع بنا شده است. این دانشگاه ۴۸ کارگاه و آزمایشگاه فعال دارد.
دانشگاه آزاد اسلامی بافق موفق شده است در اجرای سیاست های جدید مبنی بر حرکت این دانشگاه در دهه سوم موجودیت خود به سوی ارتقاء کیفیت، تعداد ۵۷ اختراع در سازمان ثبت اختراعات کشور، به نام دانشگاه آزاد اسلامی بافق، به ثبت رساند و همچنین با همکاری فرمانداری شهرستان بافق، اقدام به انتقال پارک علم و فناوری را به دانشگاه نموده است.
راه اندازی مدرسه پسرانه سما در مهرماه ۹۶ و توسعه آن در سال آینده از برنامه های دردست اقدام دانشگاه است.
دانشگاه آزاد اسلامی بافق موفق شده است علیرغم سختی فوق العاده و شرایط نامناسب خاک و آب در این منطقه، بیش از ۱۷ هکتار فضای سبز ایجاد کند.
واحد دانشگاهی بافق اینک، بیش از ۴۱۰۰۰ عنوان کتاب در کتابخانه دانشگاه دارد.
دانشگاه آزاد اسلامی بافق هر ساله با اجرای صدها برنامه فرهنگی و قرآنی و پژوهشی می‌کوشد تا به سهم خود ، وظیفه خویش را به عنوان یک مرکز فرهنگی و علمی انجام دهد که از شاخص ترین آنها می توان به اقامه نماز پرشکوه جمعه از سال ۱۳۸۹ و برگزاری سالیانه یادمان شهدای گمنام و هشت شهید دانشجوی شهرستان اشاره کرد. همچنین دهها کنفرانس و سخنرانی علمی از دیگر برنامه های دانشگاه بوده است.

برخی از افتخارات دانشگاه آزاد اسلامی بافق
-۱کسب مدال طلا از مسابقات اختراعات ژنو(سوئیس) توسط دانشجو، سام اسدیان بخاطر اختراع دستگاه هسته گیر خرما
-۲ کسب مدال نقره از مسابقات اختراعات آلمان ۲۰۰۸ توسط دانشجو سام اسدیان بخاطر اختراع دستگاه تولید نیروی محرکه با حداقل مصرف انژری.
-۳کسب مدال برنز از مسابقات اختراعات تکنوپل ۲۰۱۰ روسیه توسط استاد ، دکتر سید محمد مهدی میزان عدل بخاطر ثبت اختراع یاتاقان های غیرمدور با پوسته های دولُب، سه لُب و چهارلُب با کمک روانکار مایع
-۴ تولید فلوکولانت برای افزایش سرعت ته نشینی ذرات در تیکنرهای کارخانه های فراوری در مرکز رشد واحدهای فناوردانشگاه آزاد اسلامی بافق
-۵ انتخاب طرح پژوهشی دکتر علی اکبر دهقانزاده، استاد دانشگاه آزاد اسلامی بافق به عنوان طرح برتر پژوهشی در جشنواره فرهیختگان
-۶شروع به کار مرکز تحقیقات معدن و صنایع جوار معدنی واحد در راستای گسترش فعالیتهای علمی، تحقیقاتی با رویکرد درآمد زایی غیر شهریه ای
-۷گسترش فعالیت آزمایشگاه همکار اداره استاندارد(آزمایشگاه ژئوتکنیک واحد)
-۸عضویت قطعی آزمایشگاه مرکزی واحد در شبکه آزمایشگاههای فناوری های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به عنوان اولین واحد در سطح استان یزد
-۹ توسعه فعالیتهای ارتباط با صنعت و افزایش کمی و کیفی طرح های تحقیقاتی بروندانشگاهی

رشته های تحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی بافق

 

 

 

 

 

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

آوای خوش عشق

ای رویش بینایی ای سرو خوش آزاد ای