کاهش آمار موجودی زندانیان با استفاده از ساز وکارهای قانونی

کاهش آمار موجودی زندانیان با استفاده از ساز و کار قانونی

رئیس سازمان قضایی اصفهان گفت: با همدلی همه ی بخش های سازمان قضایی نیروهای مسلح توانستیم آمار موجودی زندانیان را با استفاده از ساز وکارهای قانونی و مجازات های جایگزین حبس، کاهش دهیم.

مهدی تشکری بافقی در چهارمین جلسه شورای استانی پیشگیری از وقوع جرم در نیروهای مسلح استان که با حضور فرماندهان ارشد نظامی و انتظامی یگان های عمده ی  استان برگزار شد؛ ضمن  قدردانی از حضور صمیمی و فعال فرماندهان و مسوؤلین ارشد یگان های  نظامی و انتظامی استان  و با ابراز رضایت از برگزاری موفق بیست و چهارمین مجمع استانی پیشگیری از وقوع جرم به میزبانی فرماندهی انتظامی استان اصفهان، گفت: آن چه همواره مورد تأکید فرماندهی معظم کل قوا بوده و هست بحث کاهش جمعیت کیفری زندان ها است که خوشبختانه با همدلی همه ی بخش های سازمان قضایی نیروهای مسلح توانستیم آمار موجودی زندانیان را با استفاده از ساز وکارهای قانونی و مجازات های جایگزین حبس کاهش دهیم.
وی در ادامه به  بازدید دوره ای رئیس سازمان، دادستان نظامی، قاضی اجرای احکام و تمامی قضات سازمان از زندان نظامیان اشاره نموده و این امر را در رسیدگی به امور زندانیان و بررسی مشکلات آنان موثر دانست.
وی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص جهل به قانون و اینکه بسیاری از مجرمین نظامی از بسیاری از رفتارهای مجرمانه چه بسا آگاهی ندارند به نقش مهم و تاثیرگذار جلسات آگاه سازی در یگان ها اشاره کرد و خاطر نشان ساخت: در سال جاری ما تعداد ۳۰۰ جلسه آموزشی و ۴۵ هزار نفر ساعت آموزش داشته و البته به این مقدار قانع نیستیم و معتقدیم آموزش در یگان ها به دلیل حجم زیاد نیروها، ظرفیت بیشتری دارند.
تشکری در پایان سخنان خود از مرکز پشتیبانی نیروی زمینی سپاه مستقر در اصفهان به عنوان یگان پر تلاش در امر آموزش نیروها یاد کرده و با تقدیر از فرماندهی یگان مزبور از دو موضوع آموزش و نظارت به عنوان عوامل مهم  بازدارنده از وقوع جرم در یگان ها یاد کرد و توجه ویژه فرماندهان در این زمینه را خواستار شد.
در ادامه حجه الاسلام علی هادیان، دادستان نظامی استان اصفهان و دبیر شورای استانی پیشگیری از وقوع جرم  ضمن خیر مقدم به حضار بحث پیشگیری از وقوع جرم را از مطالبات مقام معظم رهبری و از  سیاست های قوه  قضاییه دانست و برنامه های پیشگیرانه از وقوع جرم در سازمان قضایی نیروهای مسلح را نسبتا موفق دانست و تاکید کرد: این مهم با همت و سعی وتلاش فرماندهان و در سایه برگزاری کلاس های آموزشی در یگان ها میسر شده است.
دادستان نظامی اصفهان در ادامه سخنان خود نظارت فرماندهان در کاهش وقوع جرم را قابل توجه دانست و گفت: نص صریح قانون فرماندهان را ملزم نموده وفق ماده ی  ۶۰۸ قانون آیین دادرسی کیفری گزارش وقوع جرم را سریعا به اطلاع مرجع قضایی برسانند.
در ادامه جلسه فرماندهان نظامی و انتظامی حاضر در جلسه و حیدر علی نصر اصفهانی، رئیس شعبه ی اول دادگاه نظامی یک استان و عضو شورای استانی پیشگیری از وقوع جرم در خصوص موضوعات مطرح شده به بیان نقطه نظرات خود پرداختند.

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

صدای افق

چرا مسئولین شهرداری به فکر مردم نیستند! بیش