این قلم؛ گواه ماست (بخش اول)

انجمن اهل قلم شهرستان بافق, چند سالی است تشکیل شده و جمعی از اهالی این کوچه در سرای قلم، گرد هم آمده و جماعتی ساخته اند که مائیم و از این پس هر هفته در همین جا و با همین ستون به سراغتان خواهیم آمد تا با شما دیداری نو کنیم و سخنی تازه بگوئیم. البته هر کس حرف خود را خواهد داشت و از دریچه ای که خود می پسندد به عالم و آدم خواهد نگریست و به فراخور برداشت خود از مسائل اطرافش, متنی می نویسد و قلمی می زند و نتیجه ی آن را در مرئی و منظر شما خوبان می نهند. تا چه قبول افتد و چه در نظر آید.
البته ساکنان کوی قلم، حق نقد را برای شما و دیگر صاحبنظران محفوظ می دارند و اذعان دارند که نقد اندیشه و حلاجی فکر و جستجو در نوشته های آنان، موجب تعالی و بلند قامتی خود آنها خواهد شد.
مفتخرم، مبتهجم، مباهیم که به عنوان مسئول انجمن اهل قلم شهرستان بافق به همه نو رسیده های این راه، خیر مقدم گویم و دست بزرگان این عرصه را به گرمی بفشارم و بگویم، بیشتر به امید یافتن و پروردن استعدادی تازه و نوجویی ناشکفته؛ در این سرا، جمع آمده ایم.
اهالی انجمن قلم شهرستان بافق, اعتقاد دارند؛ کلمه ارزنده ترین زینتی است که خداوند به آدمیان بخشیده و بنابراین اگر می فروشیم همان به، که بازوی خویش را و نه قلم خود را.
همچنین معتقدیم درخت کهنسال شعر و ادب و کلام در بافق با عمری چند صدساله، نیازمند رستن جوانه های ارجمند دیگری است. که بر درخت دیروز، شکوفه امروز بزند و ساز تازه ای کوک کند و نوای نوینی دردهد.
به همین خاطر بسیار امیدواریم و چشم طمع دوخته ایم به نوجویان و نوآوران و تازه از راه رسیدگان. که بیایند و این چرخ را به نوبت بچرخانند و با نگاه نواندیشانه خود و موشکافی های بدیعشان؛ تکانی به این گهواره آرام گرفته فکری شهر دهند و موجی سهمگین در این فضای سکون زده اندیشه و عمل بافق دراندازند.
اگر می نویسیم هدفمان این است که شاهدی باشیم برآنچه؛ برما و بر سر ما می رود. و مگر قلم رسالت دیگری هم دارد جز شاهد بودن و شهادت دادن. نوشته های هر عصری و هر نسلی، یادگاری است از افکار و منش و روش آنها. اهالی کوی قلم می نویسند تا هم یادگاری نیکو نهاده باشند و هم شاهدی باشند در پیشگاه تاریخ. که ما دیدیم و گفتیم و نوشتیم و خواستیم و فریادی هم زدیم.
و اگر صدق سخن می خواهید، نوشته هامان و این کلماتمان، گواه ما.

محمد علی پورفلاح بافقی

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

صدای افق

چرا مسئولین شهرداری به فکر مردم نیستند! بیش