به زودی رشته ورزشی بوکس برای آقایان در سطح شهرستان راه اندازی می شود

باشگاهای ورزشی می توانند در رشد و پیشرفت جامعه ورزشی شهرستان مفید و موثر واقع شوند. اگر یک باشگاه ورزشی در زمینه فرهنگی هم بتواند کار کند این هم به جامعه ورزشی کمک می کند هم به فرهنگ سازی خوب برای جامعه، .باشگاه پهلوانان یکی از باشگاههایی است که هم در زمینه ورزشی وهم درزمینه فرهنگی فعالیت خوبی داشته است. خبرنگار ما گفتگویی با مدیر این باشگاه داشته است :
نماینده رسمی فدراسیون دررشته های رزمی، استان یزد می باشم
سجاد مومنیان. مدیر باشگاه پهلوانان هستم. ۷ سال مربی باشگاه رزمی و قبلا مربی سبک هالا، به مسابقات کشوری اعزام شدم. رئیس جنوب کشور سبک کیک بوکسینگ می باشم. مربی مچ اندازی ، نماینده رسمی فدراسیون رشته های رزمی در استان یزد هستم.
افق کویر: فرق بین مچ اندازی شما با مچ اندازی باشگاه های بدنسازی چیست ؟
فرقی ندارد، حتی تمریناتش را هم انجام می دهیم . ولی فعالیت اصلی ما در سطح بین المللی کیک بوکسینگ و بوکس کار می کنیم. انشاالله به زودی رشته ورزشی بوکس هم به مربی گری خودم برای اولین بار در شهرستان بافق راه اندازی می شود .
افق کویر: از پیشرفت کاری خود توضیحی بدهید؟
این باشگاه از سال ۹۶ شروع به کار کرد۶ ماه بعد از تاسیس باشگاه به مسابقات کشوری اعزام شدیم. دو طلا و یک نقره در رده بزرگسالان و جوانان کسب کردیم . بر ای اولین بار با پیشرفت خوبی که در این یک سال داشتیم ، توانستیم به سطح کشوری که قرار است به میزبانی گیلان بزگراز شود راه یابیم.
در رشته مچ اندازی در سال ۹۱جز اولین نفراتی بودم که به مسابقات اعزام شدم. در وزن۸۰ کیلوگرم که در سطح استانی برگزار شد .مقام اول را کسب کردم .
باشگاه فعالیت فرهنگی ورزشی دارد به همین دلیل خاص است
باشگاه فعالیت فرهنگی ورزشی دارد به همین دلیل خاص است. در زمینه فرهنگی بیشتر کار می کنیم. تاسیس باشگاه در روز فتح خیبر توسط امیر المومنین (ع) بود. جمعه ها اموزش کیک بوکسینگ و بوکس را رایگان برگزار می کنیم. برای خانواده های نیازمند و باید فقط بیمه ورزشی باشند بعد از تمرین زیارت عاشورا و زیارت آل یاسین قرائت می شود که هرجمعه این کار انجام می شود. و خود ورزشکاران بانی این عمل پسندیده هستند.
افق کویر:چند نفر ورزشکاردر باشگاه شما فعالیت می کنند؟
بیش از ۱۵۰ نفر عضو باشگاه هستند. در تمام زمینه های ورزشی و فرهنگی فعالیت می کنند، ۵ نفر از خانواده های که سرپرست خوبی ندارند. در باشگاه تمرین می کنند و هزینه هایشان را خود باشگاه پرداخت می کند. ۲۶ بهمن قرار است به مسابقات رامسربرای انتخابی تیم ملی برای مسابقات آسیایی اعزام شویم. اگر ورزشکاران حمایت شوند می توانند در سطح آسیایی مچ اندازی، حرفی برای گفتن داشته باشند. از رئیس هئیت های رزمی توقع کمک نداریم چون می دانیم بودجه ناچیزی دریافت می کند.
افق کویر : ماهیانه چه مقدار شهریه از ورزشکاران دریافت می کنید؟
شهریه باشگاه های خصوصی در کل استان یزد بین ۸۰ تا ۹۰ هزار تومان است. که باشگاه ما ۳۵ هزار تومان می گیرید؛ این هزینه فقط هزینه خود باشگاه است و هزینه مربی و تجهیزات تامین نمی شود.
با اینکه باشگاه کار فرهنگی می کند. یک سوم از ورزشکاران نیازمند هستند. و نیزسالی ۱۰ میلیون تومان برای خرابی تجهیزات کنار می گذاریم و تمام شهریه های گرفته شده خرج تعمیر تجهیزات می شود .
ومشکل الان ما ا ندام ها نیستند افکارها هستند
افق کویر: چه درخواستی از مسئولین دارید؟
اگر مسئولین از ما حمایت مالی کنند قول می دهم. این حرکت کشوری شود و همه در این زمینه کار کنند. مشکل الان ما ا ندام ها نیستند افکارها هستند. بدلیل کمبود بودجه فقط ۱۰ درصد از کار خود را اجرا کردیم و نتوانستیم به ۱۰۰ درصد برسانیم.
در بحث اعزام تیم وکار فرهنگی اگر حامی مالی داشته باشیم. ان شاا… تمام خانواده های بی سرپرست و تحت کمیته امداد امام خمینی را به صورت رایگان استعداد یابی می کنیم. تا در سطح قهرمانی پیشرفت کنند. این کار هزینه سنگینی را در بر دارد.
بحث دیگر من این است که یک صندوقی را درست کنیم تا به ورزشکاران وام داده شود. ورزشکارانی که می خواهند در سطح ملی کار کنند نیاز به حمایت مالی دارند.

ملیحه تقی زاده

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

صدای افق

چرا مسئولین شهرداری به فکر مردم نیستند! بیش