امانتی که قریب یک قرن به صاحبش بازگشت

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد گفت: بسته‌ای که قریب به یک قرن نزد ارباب سهراب کیانیان به امانت گذاشته شده بوده به صاحبش بازگشت.

فاطمی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، گفت: قریب به یک قرن پیش بسته‌ای توسط اکبراقا لاری به ارباب سهراب کیانیان به امانت گذاشته شده بود که نسل به نسل این بسته بین خانواده کیانیان گشته و به صاحبانش که نوه‌های اکبر اقا لاری هستند تحویل داده شد.

فاطمی افزود: این بسته که لاک و مهر شده‌ی قدیم هست با مهر امانت اکبر اقا لاری بسته بندی شده که احتمال دارد درون بسته سفته یا کاغذ‌هایی از قدیم باشد و می‌توان به عنوان میراث معنوی از آن یاد کرد.

وی با اشاره به امانت داری یزدی‌ها ادامه داد: از قدیم الایام امانت داری یزدی‌ها زبانزد بوده و مردم یزد مشهور بودند در این زمینه که این نیز نمونه‌ای از این امانت داری یزدی‌ها است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد تصریح کرد:طبق شجره نامه‌های موجود دو اکبر لاری وجود داشته و تماسی که با در جریان بودن نوه‌های هردو اکبر لاری قرار شد این بسته در تهران با حضور نوه‌های هردو اکبر لاری و نوه‌ی ارباب سهراب کیانیان و نماینده‌یمیراث فرهنگی باز شود تا محتویات درونی این بسته به صورت شفاف مشخص شود.

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

صدای افق

چرا مسئولین شهرداری به فکر مردم نیستند! بیش