اولین نتیجه نمونه گیری از بیماری ویروسی در قروه اعلام شد

سنندج – ایرنا – رئیس مرکز مدیریت بیماریهای واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، گفت: اولین نتیجه نمونه گیری از مدفوع بیماری در قروه نشان می دهد که این بیماری نوعی عفونت ویروسی است که کاملا خفیف بوده و خطری مبتلایان را تهدید نمی کند.

به گزارش ایرنا محمد مهدی گویا روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران، اظهار داشت: از ۲۰ اسفند ماه نوعی بیماری گوارشی خفیف در شهرستان قروه شایع شده که با تهوع و استفراغ همراه بوده است .
وی افزود : حدود ۷۰۰ نفر به این بیماری مبتلا شده بودند که همگی با درمان های ابتدایی بهبود پیدا کرده و حال آنان کاملا خوب و کسی هم بیمارستان بستری نشده است.
گویا اظهار داشت: اقدامات کنترلی کامل انجام و تمامی منابعی که احتمال می رفت موجب گسترش این بیماری شوند به طور کامل کنترل شده است و این بیماری در سطح قروه و سریش آباد کنترل شده تا جایی که شاهد کاهش ۹۰ درصدی بیماری بوده ایم.
رئیس مرکز مدیریت بیماریهای واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تاکید کرد: روند بیماری تا صبح امروز کاهش چشمگیری داشته و همکاران شبکه بهداشت و درمان شهرستان تلاش خود را انجام داده اند تا بیماری را کاملا کنترل کنند.
وی افزود: برای پی بردن به منبع بیماری اقدامات گسترده ای صورت گرفته نمونه های مواد غذایی و مدفوع بیماران به آزمایشگاه فرستاده شده و تاکنون نتیجه یک مورد نمونه گیری از مدفوع بیمار آماده شده که حاکی از نوعی عفونت ویروسی با طبیعت خفیف است و امیدواریم ظرف روزهای آینده این بیماری کاملا کنترل شود.
گویا افزود: تمام اقدامات کنترل منابع بیماری انجام شده که شاهد آن سیر کاهشی بیماری است و به شهروندان اطمینان خاطر می دهیم که جای نگرانی نیست و تنها باید اقدامات بهداشتی پیشگیرانه انجام شود.
رئیس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، گفت: به محض مشخص شدن نمونه ها که به صورت تخصصی در آزمایشگاه های کشور انجام می شود و زمانبر است نتایج اطلاع رسانی می شود.
رئیس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت ادامه داد: مسائل همچنان در حال بررسی است و از اوایل شروع و اعلام گزارش اولیه تیم های شبکه بهداشت و درمان استان کردستان در قروه مستقر شده اند و منابع همچون آب ، مواد خوراکی ، سبزیجات ، میوه جات مورد بررسی دقیق قرار گرفتند که بررسی این موارد نیاز به زمان کافی دارد و مشخص شد که آب آشامیدنی از سلامت برخوردار است و هیچ گونه آلودگی میکروبی ندارد.
گویا با اشاره به اینکه موارد به صورت علمی و دقیق انجام گرفته است عنوان کرد : جای نگرانی برای مردم وجود ندارد و تنها رعایت نکات بهداشتی را در مصرف مواد غذایی و بهداشت فردی جدی بگیرند.
وی افزود: این بیماری به داروی خاصی نیاز ندارد و یک عفونت ویروسی است که خود به خود کنترل می شود و جای هیچ گونه نگرانی نیست.

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

آوای خوش عشق

ای رویش بینایی ای سرو خوش آزاد ای