یک مقام اسبق دولتی افشا کرد: سیل بندهای شهر یزد در دوره احمدی نژاد واگذار شد

به گزارش ایلنا، مهران فاطمی، مدیرکل اسبق حوزه استاندار یزد در یادداشتی خطاب به استاندار فعلی یزد نوشته است: باید گفت على رغم نیت خیری که در واگذاری زمین پارک علم و فناوری در بالادست دانشگاه یزد و در زمان دولت نهم وجود داشته است به دلیل واقع شدن زمین مذکور در قطعه چهارم سیل بند یزد و متاسفانه پرشدن مخزن سیل بندتوسط نخاله های ساختمانی ، درختکاری و حصار کشی صورت پذیرفته توسط متولیان پارک ، واگذاری مذکور اشتباه بوده است.

وی در ادامه تاکید کرد: برای تکرار نشدن فاجعه ای مثل فاجعه سیل شیراز ، ضرورت دارد مدیران ارشد استان ، زمین دیگری را به پارک علم و فناوری واگذار و مالکیت زمین فعلی را سلب نمایند.

فاطمی تصریح کرد: ضرورت دارد سه قطعه سیل بند طراحی شده که در زمین های دهکده مقاومت قرار دارد؛ هر چه سریعتر با همکاری استان و مهندسی سپاه ساخته شود.

وی پیشنهاد داد: شهرداری قاطعانه از تخلیه نخاله ها و زباله های ساختمانی در مخازن سیل بندها ممانعت بعمل آورد. ضمن اینکه شرکتهایی که با انتقال خطوط آب و برق و گاز و نفت مخابرات باعث تخریب جزیی و یا کلی سیل بندها شده اند بایستی نسبت به ترمیم خرابی ها تحت نظارت مدیریت بحران استانداری اقدام نمایند.

وی همچنین، خواستار فعال شدن سامانه هشدار سریع سیل و آموزشهای لازم در قالب تابلوها و بروشورها و سیستم های پیامکی و فضای مجازی در مواقع بحران شده است.

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

آوای خوش عشق

ای رویش بینایی ای سرو خوش آزاد ای