آخرین پیش‌بینی وضع هوای استان یزد؛ بارش در یزد با ۱۴۲ میلی‌متر رکورد زد

کارشناس سازمان هواشناسی استان یزد گفت: از فردا موج ناپایداری وارد استان یزد می‌شود و تا صبح روز جمعه در استان فعال خواهد بود.

به گزارش  راه دانا؛ «سید عباس میرحسینی» در خصوص پیش‌بینی وضع آب‌وهوای استان یزد اظهار کرد: امروز پدیده خاصی را در استان یزد نداریم و آسمان استان یزد صاف تا قسمتی ابری در برخی نقاط وزش باد را شاهد خواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه از فردا تا صبح جمعه استان یزد تحت تأثیر موج ناپایدار جوی قرار خواهد گرفت، افزود: پیامد این موج ناپایدار ابرناکی، وزش باد نسبتاً شدید و در برخی نقاط به‌ویژه در ارتفاعات و نیمه شمالی استان رگبار خواهد بود.

تفت و مهریز پربارش‌ترین شهرستان‌های استان

کارشناس اداره هواشناسی استان یزد خاطرنشان کرد: بارندگی طی ۴۸ ساعت گذشته از ساعت ۷٫۳۰ روز دوشنبه تا ساعت ۷٫۳۰ امروز صبح در ایستگاه شهرستان ابرکوه ۲۱٫۷، فراغه شهرستان ابرکوه ۳۲، اسفندآباد ابرکوه ۳۰، رباط پشت بادام شهرستان اردکان ۱۹٫۷، مزرعه نو شهرستان اردکان ۳۱، خمیسان و کذاب در شهرستان اشکذر به ترتیب ۱۹ و ۳۰، کوشک در شهرستان بافق ۲۸٫۱، باجگان شهرستان بافق ۱۴، پرک شهرستان بهاباد ۳۰، همیجان در شهرستان بهاباد ۲۵٫۲ و آسفیج بهاباد ۲۰٫۵ میلی‌متر بوده است.

میرحسینی بیشترین بارندگی‌های ۴۸ ساعت اخیر را در شهرستان‌های مهریز و تفت عنوان کرد و افزود: بارندگی در طزرجان، بیداخوید، دره‌زرشک شهرستان تفت به ترتیب ۱۰۱، ۸۲٫۵ و ۹۴، خودسفلی شهرستان تفت ۹۰، آمحسن (ده‌بالا) ۱۱۱، سلطانب ۹۹، علی‌آباد ۹۶ میلی‌متر بوده است.

وی منشاد در شهرستان مهریز را با ۱۴۲ میلی‌متر بارندگی پربارش ترین منطقه استان اعلام کرد و گفت: بارندگی در گل‌افشان و بنادک سادات در شهرستان مهریز به ترتیب ۱۶ و ۱۰۵ میلی‌متر، کرخنگان، چنارناز و بختیاری در شهرستان خاتم به ترتیب ۸۷٫۷، ۷۱٫۹، ۷۱ میلی‌متر بوده است.

کارشناس اداره هواشناسی استان یزد میزان بارندگی در صدرآباد و ندوشن میبد را به ترتیب ۴۱ و ۲۶٫۶ میلی‌متر عنوان کرد و ادامه داد: کمترین بارش‌ها طی ۴۸ ساعت گذشته از آن شهرستان یزد بوده است؛ میزان بارش در ایستگاه فرودگاه یزد ۲٫۸ میلی‌متر اعلام شد.

هفته آینده هم هوای استان بارانی خواهد شد

وی با اشاره به وضعیت هوای استان در هفته آینده خاطرنشان کرد: هفته آینده موج ناپایدار جدیدی از بعدازظهر روز یکشنبه وارد استان خواهد شد و تا اوایل روز چهارشنبه به فعالیت خود در استان ادامه خواهد داد؛ ابرناکی، گاهی وزش باد شدید و گردوخاک، بارندگی و احتمال رعدوبرق در بیشتر مناطق استان از این موج ناپایدار انتظار می‌رود.

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

گفتگو با مهاجم پشت خط زن تیم والیبال دختران بافق

به گزارش هفته نامه افق کویر، والیبال یک