نیمی از جاده بافق- باقرآباد تا پایان سال ۱۳۹۸ بلوار می شود

پیرامون بررسی مشکلات جاده بافق باقرآباد جلسه ای در محل فرمانداری با حضور فرماندار بافق در رأس هیئتی متشکل از دادستان عمومی و انقلاب، شهردار، بخشدار مرکزی، رییس شورای شهرستان و جمعی از روسا و مدیران ادارات مرتبط برگزار شد.
محور بافق به باقرآباد یک مقوله پیچیده است
محمد زاده رحمانی، فرماندار بافق ضمن تبریک اعیاد شعبانیه گفت: باید واقعیت را گفت سال گذشته غفلت کردیم و در مرحله اول ۳۵ کیلومتر جاده بین مزارع را در اولویت آسفالت قرار داده شد و کار صورت گرفت باید جاده باقرآباد در اولویت قرار داده می شد. جوانان زیادی در این محدوده امرار معاش می کنند مثلا هرچند گاز یا برق به منطقه تعلق نمی گیرد اما زمانی که بحث اشتغال پیش می‌آید مجبوریم تا حد امکان همکاری نماییم و محور بافق به باقر آباد که از بین مزارع و کارگاه های شهرستان عبور می کند در چند سال گذشته به یک مقوله پیچده تبدیل شده است .یک سری از افراد در سالهای گذشته بدون مجوز اقدام به ساخت و ساز کرده و امرار معاش می کنند که در جای خود محترم و باید به آنها مساعدت شود ولی باید در مسیر قانونی قرار گرفته و مجوزهای لازم را دریافت کنند. خیلی از اهالی در این محدوده فاقد پروانه ساخت هستند، این مالکین برای دریافت خدمات و زیرساخت آب، برق و گاز و.. به علت فاقد پروانه ساخت بودن مشکل دارند.
زاده رحمانی در ادامه افزود: باید تکلیف محور بافق به باقراباد مشخص شود که راهداری، شهرداری و بخش داری چه وظایفی دارند و تعریف و انتظاری که از جاده داریم مشخص شود.
محور بافق- باقرآباد بیش از ۲۰ میلیاردتومان هزینه دارد
سید علی نوروز زاده، شهردار بافق گفت: حریم شهر در محدوده تعیین تکلیف کرده است و در محدوده شهردار باید مدیریت شهر را به عهده بگیرد. از میدان بهارستان به طرف جاده باقرآباد ۴۳۰ متر در محدوده شهر می باشد و نهایت در آینده ۴۰۰ متر به محدوده اضافه خواهد شد و تقریبا محور بافق باقرآباد تا قلعه گردشگری ۳۰۰۰ متر می باشد و بیش از ۲۰ میلیاردتومان هزینه خواهد داشت.
زاده رحمانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه متاسفانه ساکنین و گردشگران عبوری از بلوار کشاورز استقبال چندانی نداشتند، یادآور شد: مسیر بافق به باقرآباد از سمت میدان بهارستان یک محور روستایی با عرض شش متر بوده و فاقد استانداردهای لازم می باشد.
در پایان جلسه موارد ذیل مقرر شد:
– ۸۰۰ متر ابتدای این محور توسط شهرداری آزادسازی و اجرای بلوار شود.
– از نقطه ۸۰۰ تا ۱۵۰۰ نیز توسط بخشداری در سال ۱۳۹۸اجرایی شود و تا پایان سال یک ونیم کیلومتراز این مسیر به بلوار ۳۵ متری تبدیل خواهد شد و ادامه ساخت بلوار از نقطه ۱۵۰۰ متر تا میدان گردشگری در سال های آتی انجام خواهد شد.
زاده رحمانی در پایان جلسه افزود: از مالکین و ساکنان این محور تقاضا می شود تا حریم ۱۷٫۵ متری جاده را رعایت نموده و در جهت تسریع در عملیات اجرایی این مسیر نهایت همکاری را داشته باشند.
بعد از اتمام جلسه در محل فرمانداری، زاده رحمانی فرماندار بافق و هیئتی متشکل از دادستان عمومی و انقلاب، شهردار، بخشدار مرکزی، رییس شورای شهرستان و جمعی از روسا و مدیران ادارات مرتبط از محور بافق به باقرآباد بازدید و از نزدیک در جمع اهالی و ساکنین این مسیردر جریان مسائل و مشکلات قرار گرفتند.

 

حدیث عباسی

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

جاری شدن سیلاب و مسدود شدن برخی از جاده‌های استان یزد

به گزارش هفته نامه افق کویر به نقل