وارد این مبحث که معدن های چاه گز و سه چاهون متعلق به کجاست؟ نمی شوم!

با توجه به اینکه ابهاماتی در رابطه با نقاط الحاقی به بافق صورت گرفته بودخبرنگار افق کویر گفتگویی با “داوود پورامینی” بخشدار بافق و “حسین زینلی” بخشدار بهاباد انجام داد.
داوود پور امینی، بخشدار بافق پیرامون ۳۵ نقطه الحاقی گفت: روستاهای پرک، سنجدک، بوئی آباد، جزء ۳۵ نقطه الحاقی به بافق نیست و جزء نقاط منتقل شده به بهاباد است.
وی در پاسخ به این سوال که معدن “چاه گز” و “سه چاهون” در محدوده چه شهری است گفت: چاه گز یک نقطه نیست و مجموعه ای از آنومالی ها است، آن چیزی که از روی نقشه ها مستند است در حوزه بافق قرار دارد و شهرستان بهاباد اگر ابهاماتی دارد می تواند گفتگو نماید، معدن چاه گز و سه چاهون در حوزه بافق قرار دارد.
حسین زینلی، بخشدار بهاباد گفت: روستای سنجدک، زارکوییه، پرک، بوئی آباد و زریگان از دیرباز متعلق به بهاباد بوده است زینلی، بخشدار بهاباد تاکید کرد این روستاها همیشه و از دویست سال پیش نیز متعلق به بهاباد بوده است و در مقوله ۳۵ پارچه آبادی که اخیرا به بافق ملحق شده نمی گنجد.
بخشدار بهاباد در ادامه گفت: وارد این مبحث که معدن های چاه گز و سه چاهون متعلق به کجاست نمی شوم، مصوب هیئت دولت هرچه که باشد همان است.
شایان ذکر است در مصوبه هیأت وزیران، به شماره نامه ۱۲۸۴۴۰۸/ت/۱۷۲۴۷ک مورخ۲۰/۱۲/۷۵ ۱۳
که در تاریخ ۲۲/۱۲/۱۳۷۵ به امضای مرحوم حسن حبیبی رسیده، روستاهای فوق بخشی از دهستان کوشک بافق بوده که به بخش دهستان جلگه بهاباد ملحق گردیده است؛ بدین شرح:
بسمه تعالی
وزارت کشور
اکثریت وزرای عضو کمیسیون سیاسی-دفاعی هیأت دولت در جلسه مورخ ۱۸/۰۹/۱۳۷۵ با توجه به اختیار تفویضی هیأت وزیران ( موضوع تصویبنامه شماره ۹۳۸۰۸/ ت۹۰۷ مورخ ۲۴/۱۰/۶۸) بنا به پیشنهاد شماره ۷۳۸۰/۲۲/۴/۱ مورخ ۱۵/۷/۷۵ وزارت کشور و باستناد ماده (۱۳) قانون تعاریف و ضوابط تقسیمات کشوری- مصوب ۱۳۶۲- و در اجرای ماده (۱۹) آیین نامه اجرایی آن تصویب نمودند:
اصلاحات تقسیساتی زیر در استان یزد انجام شود:
روستاها، مزارع و مکان های زیر از دهستان کوشک در بخش مرکزی شهرستان بافق منتزع شده و به دهستان جلگه در بخش بهاباد همان شهرستان ملحق شوند.
آب انبار جنگلبانی، آغل محمدعلی علی پور، معدن چاه گز- آب انبار جهاد- معدن زریگان- زریگان- سنجدآب- حسن بیگی- خلیل آباد- میشروئیه بزرگ- چشمه بویی آباد- بویی آباد- پرک- ده غلام- عباس آباد- علی آباد- اسفنگ- رضویه- مارزین- ا… آباد- پرکوشک- باغ بالا- ندن سفلی- زردآباد- شمال آباد- سنجدک- ده کبیر- بیدرو- ده طوطی- ده امان آباد- ندن علیا- ازینگوئیه- درند سفلی- درندعلیا- کاشکوئیه- خارنگ- کهوئیه- بیدرو سفلی- بیدرو علیا- زارکوئیه- مزرعه حسن محمد حسن- (؟) – دهنو عبدا…- خارنگان و حسین آباد.
این تصویب نامه در تاریخ ۲۰/۱۲/۱۳۷۵ به تایید مقام محترم ریاست جمهوری رسیده است.

 

حدیث عباسی

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

جاری شدن سیلاب و مسدود شدن برخی از جاده‌های استان یزد

به گزارش هفته نامه افق کویر به نقل