کمک های مردم بافق به سیل زدگان همچنان ادامه دارد

به گزارش ایرنا، مردم شهرستان بافق همچون سایر مناطق ایران اسلامی با وقوع سیل و وارد آمدن خسارات مالی و جانی به هموطنان سیل زده، آستین همت بالا زده و در قالب گروه های ساماندهی شده بسیج و هلال احمر و برخی نیز به صورت انفرادی و داوطلب امدادی، به کمک این عزیزان شتافتند.

افراد داوطلب اکثر در یک یا ۲ رشته تخصص شامل برقکاری، جوشکاری، پخت غذا، آرایشگری و خیاطی به منطقه جنوب کشور و استان لرستان اعزام شدند.
از سوی دیگر کمک های مردمی شهرستان بافق به سیل زدگان قطع نشده و هر روز شاهد اهدای کمک های انسان دوستانه به مردم گرفتار در چنگال سیل و قهر طبیعت هستیم.
کمک های نقدی مردم این شهرستان به حساب های تعیین شده واریز و کالاهای غیر نقدی نیز به نهاد های مربوطه تحویل می شود.
مرحله دوم جمع آوری کمک های مردمی به ارزش ۲٫۱ میلیارد ریال از سوی کمیته امداد آمام خمینی (ره) بافق به مناطق سیل زده کشور روانه شد.
به گفته رئیس کمیته امداد بافق در مجموع ۲ میلیارد و ۷۵۰ میلیون ریال وجه نقد و کالا برای کمک به سیل زدگان توسط این نهاد جمع آوری و به مناطق سیل زده لرستان ارسال شده است.
سید رضا هاشمی پور روز شنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه نیرو‌های امداد و نجات، ارتش، سپاه و سایر نهاد‌های دولتی و خصوصی به صورت هماهنگ و یکدل کمک به سیل زدگان و رفع دغدغه‌های مردم را در اولویت امور خود قرار داده اند، نهاد مردمی کمیته امداد بافق که یادگار امام راحل است نیز آستین همت بالا زده تا با جمع آوری کمک های مردم نیکوکار این دیار،بخشی از آلام و مشکلات مردم بکاهند.
وی، پتو، پوشاک، مواد غذایی، شیرخشک، مواد بهداشتی را از عمده‌ترین اقلام اهدایی مردم شهر بافق به هموطنان سیل زده برشمرد.
مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) بافق ارزش ریالی کمک های نقدی و غیر نقدی مردم که از سوی این کمیته به منطقه سیل زده ارسال شده را ۲ میلیارد و ۷۵۰ میلیون ریال اعلام کرد و افزود: در مرحله نخست ۶۵۰ میلیون و در نوبت دوم ۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال جمع آوری و به مناطق هدف روانه شد.

***کمک‌های دانشگاه آزاد اسلامی بافق
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بافق هم گفت: اعضای هیئت‌ رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی واحد بافق در همان روزهای نخست وقوع سیل، یک روز از حقوق خود را برای کمک به سیل‌زدگان اختصاص دادند.
وی افزود: در راستای انجام تکلیف شرعی و انسانی و برای کمک به مردم شریف استان‌های سیل‌زده کشور بر آن شدیم سهمی هرچند ناچیز در امداد رسانی داشته باشیم.
عباس فتاحی‌بافقی، تلاش کانون‌های علی‌بن‌ابی‌طالب (ع) و فاطمه الزهرا (س) و کارکنان این واحد دانشگاهی برای جمع‌آوری کمک‌های نقدی و غیرنقدی پرسنل این دانشگاه را یاد آور شد و اظهار داشت: اقلام جمع‌آوری‌ شده برای ارسال به منطق سیل‌زده به هلال‌احمر بافق تحویل شد.

***کمک‌های پایگاه‌های بسیج شهرستان بافق
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان بافق نیز گفت: بسیجیان همیشه در صحنه ۶۲۰ میلیون ریال از مردم نوع دوست این شهرستان جمع آوری و به عزیزان گرفتار در سیل هدیه کردند.
وی تصریح کرد: این مبلغ از سوی بسیج کارگری، پایگاه نبی اکرم (ص)، پایگاه شهید جعفر زاده و در سطح بسیج اصناف نیز با همکاری بازاریان و حوز‌های مختلف محلی از جمله حوزه خواهران، شهدای خواهر، شهید قدوسی و محمدرسول الله (ص) و روستا‌ها جمع آوری شده است.
سرهنگ پاسدار اکبر صادقی خاطر نشان کرد: اقلام جمع آوری و ارسال شده از سوی پایگاه مقاومت بسیج شهرستان شامل لباس، پتو، کنسروجات و لوازم گرمایشی است.

***ارسال کمک‌های هلال احمر بافق
رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان بافق هم به ایرنا گفت: در مرحله نخست مبلغ چهار میلیارد ریال برای کمک به مناطق سیل زده جمع آوری و ارسال شد.
محمد رضا فتاحی از حضور داوطلبانه اعضای جمعیت هلال احمر شهرستان بافق از زمان وقوع این حادثه تلخ در مناطق درگیر سیل خبر داد و افزود: نیروی های این نهاد با آمادگی کامل به صورت بسیجی در این عزم ملی تا پاکسازی کامل و بازگشت ارامش در منطقه حضوری فعال دارند.
مرکز شهرستان ۵۰ هزار نفری بافق در فاصله ۱۱۰ کیلومتری جنوب شرق یزد قرار دارد.

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

صدای افق

چرا مسئولین شهرداری به فکر مردم نیستند! بیش