حجتان قبول نخواهد بود و از لحاظ شرعی اشکال دارد

به گزارش هفته نامه افق کویر، درتماس تلفنی فردی که برای تشرف به مکه مکرمه خود را آماده می کند به خبرنگار ما گفت:برای انجام تست های پیش از سفر که پزشک در دفترچه تامین اجتماعی بنده نوشته بود به بیمارستان حضرت ولیعصر(عج) مراجعه کردم که پس از گرفتن تست، نماینده تامین اجتماعی که در آن محل حضور داشت گفت باید مبلغ را آزاد پرداخت کنید.
وی افزود: تامین اجتماعی می گوید: از لحاظ شرعی بایدهزینه های خدمات پزشکی شامل عکس،نوارقلب و آزمایش هایی که باید برای تشرف مکه انجام می گیرد را آزاد پرداخت نمایید و دلیلش این است که شخص، بیمار محسوب نمی شود.
بیمه شده معترض ادامه داد: هیچ جای قانون نیامده است و شاید شخصی در سال ۱ الی ۲ بار تست دهد، تامین اجتماعی مبلغی حدود ۳۰درصد از بیمه شده را برای خدمات دریافت می کند و شخص شاید در کل سابقه کارش یکبار بخواهد به مکه برود و در حال حاضر از افراد عازم ۵ الی ۱۰ نفری مشمول قانون کار و دارای دفترچه بیمه تامین اجتماعی می باشند.
وی تصریح کرد: هرشخصی که می خواهد به مکه اعزام شود باید مبلغی حدود ۵۰ هزارتومان به بیمارستان بپردازد، در صورتی که با بیمه حدود۱۷هزارتومان می شود، زمانی که پزشک در دفترچه بیمه انجام تست ها را نوشته است تامین اجتماعی نمی تواند از بیمارستان نپذیرد و بگوید شخص به مکه می رود یا نمی رود، بنده شخصا به بیمارستان معترض شدم و گفتم نباید با تامین اجتماعی همکاری نماید، چون خلاف قانون است و هر بیمه شده در طول سال می تواند تست ها را انجام دهد و این امری طبیعی می باشد، مثل این می ماند که از پای بیمار عکس گرفته شود بعد بگویند حال که در عکس مشخص شده پایت نشکسته است، بیمه این هزینه را نمی پردازد.
این زائرخانه خدا در پایان گفت: شخصا این مبلغ را بصورت آزاد به بیمارستان نپرداختم و آنها به من گفته اند: حجتان قبول نخواهد بود و از لحاظ شرعی اشکال دارد، با توجه به اینکه برای دیگر همراهیان که از بیمه های سنگ آهن و… برخوردار هستند؛ چنین قانونی وجود ندارد.
در این خصوص گفتگویی با عباس حاجی حسنی رییس اداره تامین اجتماعی شهرستان بافق انجام شد که وی در این باره بیان داشت: در خصوص تعرفه های پزشکی باید از مرکز رسیدگی به اسناد پزشکی یزد که مسئول این کار می باشندپیگیری نمایید.
وی افزود: همکارانی که در بیمارستان ها هستند نماینده این دفتر در مراکز درمانی می باشند و طبق بخشنامه و قوانین رفتار می نمایند.
هفته نامه افق کویر جهت پیگیری تماس هایی با دفتر رسیدگی به اسناد پزشکی یزد انجام داد که بی نتیجه ماند و در هفته آینده پیگیر خواهیم بود.

الهام نصیرزاده

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

صدای افق

چرا مسئولین شهرداری به فکر مردم نیستند! بیش