مشکل اساسی کلوپ ورزشی بافق” بذر و کشت چمن” است

حدیث عباسی| به گزارش هفته نامه افق کویر، مجتمع ورزشی آزادگان که از دیرباز استفاده می شد و در حال حاضر همانگونه که باید کارایی داشته باشد ندارد خبرنگار هفته نامه افق کویر مصاحبه ای با محمد رضا قاسم زاده، مدیر آموزش و پرورش شهرستان بافق انجام داده است:
افق کویر: تاریخچه ای از مجتمع ورزشی آزادگان ارایه نمایید؟
از مجتمع ورزشی آزادگان، تحت عنوان کلوپ ورزشی نام برده می شود. یکی از قدیمی ترین زمین های ورزشی شهرستان بافق است. احداث این مجتمع به قبل از انقلاب بر می گردد و زمینش وقفی است و در مرحله اول آموزش پرورش به عنوان زمین خاکی استفاده کرده است بسیاری از برنامه ها در این محل برگزار می شد از جمله : جشن ها، مسابقات ورزشی و غیره .
افق کویر: در حال حاضر مجتمع ورزشی در چه وضعیتی قرار دارد؟
زمین چمن کاری شد و مدتی مورد استفاده قرار گرفت، اما نگهداری زمین چمن نیاز به امکانات و نیروی انسانی دارد که در حال حاضر برای تامین امکانات نگهداری و نیروی انسانی با مشکل مواجه هستیم. حداکثر تلاشمان را انجام داده ایم که یک ساماندهی صورت گیرد. همچنین سیستم آب مجتمع مشکل داشت که اخیرا با حمایت هایی که شهردار نمود توانسته ایم از آب فضای سبز استفاده کنیم ومشکل آب حل شد. مخزن آب نیز، نیاز به تعمیر داشت، ترمیم صورت گرفت. اگر از طریق شرکت ها و دستگاه ها اقدامی برای کشت چمن صورت گیرد می توان به زودی زمین را به بهربرداری رساند که زمین چمن، بسیار خوبی برای استفاده دانش آموزان شهرستان خواهد بود و در حال حاضر مشکل اساسی تهیه بذر و کشت چمن است. آبخوری و سرویس بهداشتی نیز مشکل داشت که چهل درصد کار انجام شده است و مابقی نیز برای تکمیل کار باید دردستور کار قرار گیرد.
افق کویر: در حال حاضر، در مجتمع آزادگان چه نوع فعالیت هایی انجام می شود؟
فعالیت هایی که در مجتمع آزادگان انجام می شود، می توان برگزاری فوتبال مدارس همجوار و غیر همجوار، انجام ورزش تنیس برای خواهران و برادران را نام برد و یک سالن مجتمع نیز در اجاره یکی از باشگاه ها است که استفاده می کند.
افق کویر: آیا مسئولین در این زمینه همکاری دارند؟
مسئولین در سال قبل همکاری نمودند و الآن نیز می طلبد که در کشت چمن یاری کنند تا زمین به زودی احیا شود. در زمینه نیروی انسانی برای نگهداری، یک نیرو اختصاص داده شده است که در سال جاری به کار خواهیم گرفت.
مجتمع آزادگان درآمد خاصی ندارد!
افق کویر: آیا خیرین در زمینه ورزشی نیز همانند ساخت مدارس کمک می کنند؟
خیرین بیشتر ترجیح می دهند در زمینه ساخت مدارس کمک داشته باشند، زمین های وقفی در شهرستان بافق زیاد است و این نشان دهنده دید بلند مردم شهرستان است، اما در زمینه ورزشی خیرین سوق داده نشده اند، در رابطه با مجتمع ورزشی نظر استان این است که از درآمد مجتمع برای بازسازی آن استفاده شود اما مجتمع درآمد خاصی ندارد و نمی توان بر این درآمد حساب باز کرد. پیشنهادی از طرف فرماندار مطرح شده است که چمن مصنوعی کار شود، زیرا نگهداری چمن طبیعی مشکل است اگر این کار اجرا گردد دو زمین چمن مصنوعی ۴۰*۲۰ و در کنار آن زمین والیبال و فوتسال نیز ساخته خواهد شد.
در پایان قاسم زاده از شهروندان و خیرین تشکر کرد و گفت: خیرین به بحث آموزش و ورزش بیشتر کمک کنند.

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

صدای افق

چرا مسئولین شهرداری به فکر مردم نیستند! بیش