علناً می گویند ۲درصد راپرداخت نمی کنیم

به گزارش هفته نامه افق کویر؛ حسن محمدی رییس شورای اسلامی شهر بافق در خصوص پرداخت عوارض معادن بارها به این موضوع پرداخته است و آخرین بار در بیست و چهارمین مجمع هم اندیشی توسعه بافق گفته است: مالیات ۲درصدفروش معادن از مبلغی که به شهرستان داده می شود کسر می گردد و این قانونی نیست.
وی در آنجا بیان داشته است که “توجیه کسانی که معتقدند صادرات سنگ جزء ۲درصد فروش جهت عمران و آبادانی شهرستان نمی شود صحیح نیست”، چون قانون این حرف را نمی زند! ضمنا بجز شرکت سنگ آهن مرکزی بقیه شرکتها از پرداخت عوارض طفره می روند و حتی اجازه ورود و بازرسی هم نمی دهند.
“شرکت سنگ زاگرس” که بهره بردار معادن سنگ زینتی “بیشه در” است تاکنون هیچ عوارضی نپرداخته و حتی اجازه بازدید از خسارتی که به محیط زیست وارده کرده، نمی دهد.
محمدی تصریح کرده: به تمدید مجوز شرکت سنگ زاگرس معترضیم و برایمان مهم نیست چه کسی پشت ماجرای این شرکت است و از نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی می‌خواهیم به ماجرای تخلفات “شرکت سنگ زاگرس” ورود کند و اجازه تمدید بهره برداری این شرکت که محیط زیست را تخریب نموده، ندهد.
خواسته اهالی بافق
“استیفای حقوق شهرستان از بابت معدن کوشک و سنگ زاگرس- با توجه به همه عوامل تخریب، بیماری زا و آلوده کننده محیط- از خواسته های اهالی بافق می‌باشد که از نماینده مجلس، معاون اقتصادی استاندار، امام جمعه و فرماندار بافق و شورای شهر انتظار می رود”
در این باره هفته نامه افق کویر گفتگویی با رییس شورای اسلامی شهر و رییس اداره محیط زیست انجام داده است و امیدواریم با نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی بتوانیم ارتباط برقرار نماییم و جویای آخرین اقدامات وی در این باره شویم:
علناً می گوید من ۲درصد را نمی دهم
ابتدا گفتگویی تلفنی با رییس شورای اسلامی شهربافق صورت گرفت که وی در این خصوص اظهار داشت: متاسفانه هیچگونه اطلاعی نداریم و قرار است با در خواست فرمانداری جلسه ای با معاونت استاندار برگزار گردد و این موضوع در حال پیگیری می باشد؛ ولی اینکه چرا جواب نمی دهند و اجازه ورود نمی باشد را باید از خود معادن سوال کرد و دید مسئولین آن چه کسانی هستند؟ آیا از ارگان یا وابسته به شخص هستند؟
حسن محمدی بیان داشت: جلسه ای را با “آقای علیمحمدی” مدیرعامل معدن کوشک در فرمانداری برگزار نمودیم و جواب قانع کننده ای نداده است و علنا می گوید:”من ۲درصد را نمی دهم و غیر قانونی است”
سازمان صنایع و معادن
قول دادند پروانه را تمدید نکنند
در ادامه “سیدجلال موسوی” رییس اداره محیط زیست شهرستان بافق در پاسخ به این سوال که آیا شما در برابر این تخریب ها سکوت نموده اید و هیچ اقدامی انجام ندادید گفت: در این زمینه ما نتوانستیم کار خاصی انجام دهیم، تنها اینکه توافقی با سازمان صنایع و معادن انجام دادیم و قول دادند پروانه را تمدید نکنند و صورتجلسه گردیده است.
وی افزود: مکاتبه شده است، اما قوانین و مقررات در خصوص این معدن کامل نیست؛ صباغیان نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی نامه ای به امور حقوقی مجلس نوشته و درخواست واکاوی قوانین و مقررات نموده است و قوانین و مقررات محکمی برای برخورد ندارند.
موسوی ادامه داد: جدیدا یک نامه ای از اداره کل محیط زیست دریافت نمودیم مبنی براینکه پروژه هایی که توسط دولت یا بخش خصوصی در مناطق حفاظت شده انجام شده را برای اداره کل ارسال نماییم تا میزان تخریب ها را برآورد کنند تا بتوان خسارت دریافت نمایند که این کار انجام شده است و معادنی که در این محدوده وجود دارد را اسامی آن را اعلام نمودیم و از طریق قانونی خسارت وارده به محیط زیست را اگر قانون پشتوانه اش این باشد، را اخذکنند.

الهام نصیرزاده

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

صدای افق

چرا مسئولین شهرداری به فکر مردم نیستند! بیش