اسکلت‌های مکشوفه بافق قدمت چندانی ندارند

رییس پزشک قانونی شهرستان بافق قدمت اسکلت‌های مکشوفه در قلعه «رضا آباد» اين شهرستان را بین ۵۰ تا ۱۰۰ سال اعلام كرد.

«محمدرضا آیت‌اللهی» در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا – منطقه یزد، با اشاره به این که قدمت استخوان‌های دو اسكلت مکشوفه در بافق بین ۵۰ تا ۱۰۰ سال ارزیابی شده است، اظهار کرد: استخوان‌های انسان در بازه زمانی بیش از ۱۰۰ سال تجزیه می‌شوند و تقریباً در گورستان‌ها از آن‌ها چیزی جز خاک باقی نمی‌ماند.

وی با تاكيد بر اين كه اسکلت هاي مذكور قدمت زیادی ندارند، گفت: از آنجايي كه تمام آبادی‌های گذشته یزد صاحب قبرستانی برای دفن مردگان خود بوده‌اند، به نظر مي‌آيد استخوان‌هاي مكشوفه مربوط به قبرستان مجاور اين قلعه بوده يا در دورن قلعه دفن شده‌اند.

«لیلی رنجبر» سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بافق نیز با اشاره به این که اسکلت‌های مکشوفه قدمت چندانی ندارند، به خبرنگار ایسنای یزد گفت: در گذشته‌ای نه چندان دور، مردم بسیاری از آبادی‌ها مردگان خود را در قلعه‌هایی هر چند با مالکيت شخصی خود دفن می‌کردند.

وي با بيان اين كه این موضوع نيز قدمت زیادی ندارد، در اين باره ياداور شد: هنوز هم برخي افراد در بافق هستند که دفن مردگان در قلعه‌ها را بخاطر دارند.

گفتنی است، چندي پيش مالک بنای قلعه تاريخي «رضا آباد» بافق در حین مرمت بنا، استخوان ‎‎ های دو اسکلت را پیدا کرده و موضوع را به نیروی انتظامی شهرستان گزارش داده بود.

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

صدای افق

چرا مسئولین شهرداری به فکر مردم نیستند! بیش