هزینه آزمایش های سفر مکه بر عهده بیمار است

به گزارش هفته نامه افق کویر، درتماس تلفنی فردی که برای تشرف به مکه مکرمه خود را آماده می کند به خبرنگار ما گفت:برای انجام تست های پیش از سفر که پزشک در دفترچه تامین اجتماعی بنده نوشته بود به بیمارستان حضرت ولیعصر(عج)مراجعه کردم که پس از گرفتن تست، نماینده تامین اجتماعی که در آن محل حضور داشت گفت باید مبلغ را آزاد پرداخت کنید. در این باره گزارشی در شماره ۸۸۲ هفته نامه افق کویر به چاپ رسیده است و جهت پیگیری این موضوع تماسی با اداره تامین اجتماعی بافق انجام شد که پاسخ شنیدیم: باید از دفتر رسیدگی به اسناد پزشکی یزد پیگیری نمایید.
در این شماره موفق شدیم با ” محمدجواددهقانی فیروزآبادی ” مسئول روابط عمومی مدیریت درمان تامین اجتماعی استان یزد ارتباط برقرار نماییم که وی در این باره گفت:دفترچه های درمانی تامین اجتماعی همانگونه که از نام آن مشخص است تامین کننده هزینه های درمانی بیمه شدگان است.
وی افزود: لذا هزینه های چکاپ بعنوان درمان محسوب نشده ودرتعهد بیمه تامین اجتماعی نیست ودرصورتیکه فرد سالم برای چکاپ سالیانه و یا نظایر آن جهت احرازسلامت به ارگان خاصی نظیرحج وزیارت درخواست آزمایش،سونوگرافی و…. نمایدهزینه های مربوطه به‌ عهده خود فرد می‌باشد.
دهقانی در رابطه با مثالی که شهروند بافقی در گزارش قبل مبنی براینکه ( مثل این می ماند که از پای بیمار عکس گرفته شود بعد بگویند حال که در عکس مشخص شده پایت نشکسته است، بیمه این هزینه را نمی پردازد) اشاره کرد و گفت: این موضوع هیچ وجه شباهتی با هم ندارد و لذا درصورتیکه فرد به دلیل عارضه یا بیماری به پزشک مراجعه نموده و پزشک برای تشخیص بیماری و درمان پس از معاینه هرگونه خدمت پاراکلینیکی تجویز نماید موضوع در روند درمان بیماری تلقی شده و جزء هزینه های درمان محسوب می‌گردد که از لحاظ قانون بیمه تامین اجتماعی مکلف به پرداخت سهم بیمه به بیمه شده می باشد.

الهام نصیرزاده

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

مسئولین چَشم چَشمی گفتند و خبری از آن ها نشد

به گزارش هفته نامه افق کویر؛ در پی