مرگ دو نفر در بهاباد به علت عفونت

دکتر رضوی، رئیس مرکز بهداشت شهرستان بهاباد از مرگ دو نفر به علت عفونت در بهاباد خبر داد؛ وی گفت: هر دو در اصل، عفونت تنفسی است؛ ولی مرگ یکی از آنها هنوز مشخص نیست،اما این بیماری در خانواده آنها وجود داشته است. وی ادامه داد: این بیماری همراه با خلط خونی بوده است. فرد مذکور در بیمارستان بستری شد و سپس مرخص گردید؛ ولی کاملا بهبود نیافت! این فرد ۱۲ ساعت بیرون از بیمارستان به سر برد که دوباره دچار مشکل شد و از بهاباد به بافق و از بافق به یزد اعزام گردید. وی یک هفته در آنجا بستری بود که متاسفانه فوت کرد؛ اما آن نوزاد دچار عفونت، طپش قلب، سرفه شد که به بیمارستان شهید صدوقی یزد اعزام و بستری گردید و جواب آزمایش، آنفولانزای مثبت تشخیص داد؛ ولی برای جوان بالا هنوز علت فوتش مشخص نشده است.
وی در پاسخ به این پرسش که آیا این بیماری در بهاباد سابقه دارد یا خیر؟ گفت: حدود ۴ الی ۵ سال پیش یک شخصی، عفونت تنفسی دچار بود که از پیش مشکل ریه هم داشت که در بیمارستان بهابادبستری شد. در آن موقع اقای مهدی زاده، پزشک بافقی هم حضور داشتند؛ ولی پیش از این که آزمایشات انجام شود، فوت کرد.
وی تصریح کرد: این بیماری نادر در بهاباد نیست؛ بیشتر یک عفونت شایع فصلی هست که عامل آن ممکن است زوار مکه باشند.چون امسال حدود ۱۲۵ نفر زوار از عربستان داشتیم که وقتی به بهاباد آمدند؛ همان روز اول ۱۰ الی ۱۲ نفری در بیمارستان بستری شدند.
وی در پایان پیرامون پیشگیری از این بیماری گفت: کارهای معمولی که برای سرما خوردگی انجام می شود مانند؛ شستن دستها، لیوان و قاشق شخصی، حوله شخصی؛ همه اینها را رعایت کنند که بهترین نوع پیشگیری است و در صورت بروز علایم بیماری، سریعا به پزشک مراجعه تا در همان اول بیماری، فرد معالجه شود.

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

جاری شدن سیلاب و مسدود شدن برخی از جاده‌های استان یزد

به گزارش هفته نامه افق کویر به نقل