فرماندار بافق: لزوم آمادگی دستگاههای اجرایی برای استقبال از سال تحصیلی جدید

به گزارش هفته نامه افق کویر، صبح روز دوشنبه ۲۵ شهریورماه، در آستانه سال تحصیلی جدید و بازگشایی مدارس شورای ترافیک شهرستان بافق به منظور برنامه ریزی جهت ایجاد نظم در عبور و مرور و ایجاد ترافیک روان و همچنین رفع نقاط حادثه خیز شهرستان تشکیل شد.
فرماندار بافق در این جلسه با اشاره به اهمیت آمادگی دستگاه های اجرایی شهرستان در استقبال از ماه مهر و فراهم آوردن امکانات لازم در این زمینه خواستار تعامل بین بخشی ادارات در تغییر و زیبا سازی فضای شهری شد.
محمد زاده رحمانی در ادامه بر لزوم آماده سازی ناوگان حمل و نقل عمومی جهت جابجایی دانش آموزان تأکید کرد.
وی همچنین اصلاح و تعریض برخی از معابر عمومی از جمله کوچه مسجد امام حسین(ع) که از جمله درخواست های مردمی بود را خواستار شد.
سید علی نوروززاده در این نشست با تبریک فرارسیدن مهر ماه و آرزوی موفقیت برای دانش آموزان و دانشجویان در سال تحصیلی جدید اظهار داشت: این نهاد قبل از فرا رسیدن ایام سال تحصیلی جدید هماهنگی های لازم میان بخشهای مختلف شهرداری با آموزش و پرورش و سایر ارگانهای ذیربط را در قالب ستاد استقبال از مهر انجام می دهد.
وی افزود: با برنامه ریزی های انجام شده مسیر های منتهی به مدارس از لحاظ خط کشی، ساماندهی خطوط عابر پیاده و نصب علائم ترافیکی انجام می شود.
شهردار بافق ادامه داد: نظافت ویژه مسیرهای منتهی به مدارس، نصب سرعت کاه در مکان های تعیین شده، کنترل وضعیت فضای سبز منتهی به مدارس، اتخاذ تمهیدات ایمنی پروژه های فنی و عمرانی در مسیر تردد دانش آموزان، ترمیم آسفالت مسیرهای تردد به مدارس، زیبا سازی و بهسازی فضای شهری اطراف مدارس و هرس درختان، از اقدامات شهرداری برای بازگشایی مدارس است.
وی تصریح کرد: همکاری درتسریع اجرای پروژه های عمرانی و زیبا سازی مسیرها، جمع آوری نخاله ها و نظافت سطح شهر بویژه در اطراف مدارس، مصوب سازی نرخ سرویس های مدرسه و اعلام عمومی آن، اجرای خط کشی معابر، و علائم هشداردهنده احتیاطی در سطح شهر مخصوصاً اطراف آموزشگاه‌ها از دیگر برنامه های شهرداری در طرح استقبال از مهری پر از شور و نشاط برای دانش آموزان است.
نوروززاده به اجرای طرح فاضلاب شهری در خیابان شهید تفکری هم اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه این طرح در مسیر چند مدرسه قرار دارد ضروری است با سرعت بیشتر اجرایی شود تا شاهد اختلال در عبور و مرور شهری علی الخصوص رفت و آمد دانش آموزان عزیز نباشیم.
رئیس آموزش و پرورش بافق هم در این نشست با بیان اینکه سال تحصیلی جدید ۱۱ هزار دانش آموزان در بیش از ۷۰ آموزشگاه به تحصیل مشغول می شوند برخی از خواسته های مهم آموزش و پرورش در شروع سال تحصیلی جدید را در این جلسه مطرح کرد.

اکرم عباسی

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

صدای افق

چرا مسئولین شهرداری به فکر مردم نیستند! بیش