دکتر معصومه طباطبایی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی یزد در خصوص واگذاری بخشی از دانشگاه آزاد اسلامی واحد بافق جهت راه اندازی پادگان آموزش نظامی مطرح کرد: از نظر محیطی فضای خالی در این واحد وجود ندارد

اکرم عباسی| به گزارش هفته نامه افق کویر، دکتر معصومه طباطبایی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی یزد، در حاشیه دیدار با کارکنان دانشگاه آزاد واحد بافق در گفتگو با خبرنگاران به پرسش های مطرح شده پاسخ داد.

وی در پاسخ به این پرسش که در ابتدا راه اندازی پادگان آموزش نظامی در دانشگاه آزاد واحد بافق توسط چه کسی کلید خورد؟ گفت: مسئولین شهرستان باید به این پرسش پاسخ بدهند.

وی در پاسخ به این پرسش که نظر شخصی شما به عنوان  رئیس دانشگاه آزاد اسلامی یزد در این باره چیست؟ افزود: در این خصوص مسئله ای مطرح شد و مقرر گردید همه جوانب بررسی شود؛ اگر امکان کمک باشد دریغ نمی کنیم، ولی خوشبختانه در سالجاری دانشگاه آزاد اسلامی واحد بافق در جذب دانشجو ۳۰ درصد رشد داشته است و همه کلاسها و ساختمانها جهت آموزش به دانشجویان فعال می باشد؛ در ضمن  از آنجایی که رشته های دانشگاه  واحد بافق فنی است نیاز به امکانات کارگاهی و آزمایشگاهی دارد و از سوی دیگر سازمان مرکزی دانشگاه مُصر هست به اینکه واحدهای دانشگاهی خدمات مناسبی را به دانشجویان ارائه نمایند و سلفها و کتابخانه ها فعال گردد؛ در نهایت واگذاری بخشی از دانشگاه به شکل اجاره و غیره در اختیار هیئت امنای مرکزی دانشگاه است و رییس واحد در شهرستان و استان تصمیم گیرنده نمی باشد.

وی در پاسخ به این پرسش که نتیجه بررسی های صورت گرفته به کجا رسید؟ تصریح کرد: باتوجه به افزایش دانشجو و راه اندازی دو مدرسه سما در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بافق، از نظر محیطی فضای خالی در این واحد وجود ندارد.

وی در پاسخ به این پرسش که شایعه شده نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی پیگیر واگذاری بخشی دانشگاه به بخش نظامی هست آیا این موضوع صحت دارد؟ اظهار داشت: این مطلب را باید از مسئولین شهرستان سؤال کنید.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا مدارس سما برای مقطع متوسطه نیز راه اندازی می شود یا خیر؟ گفت: برنامه دانشگاه راه اندازه ۴مدرسه در دو مقطع ابتدایی و متوسطه برای دختران و پسران می باشد. در حال حاضر مدرسه ابتدایی برای دختران و پسران راه اندازی شده و در آینده نیز دو مدرسه در مقطع متوسطه راه اندازی خواهد شد؛ البته باید نیاز سنجی شود و این کار زمانبر می باشد.

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

صدای افق

چرا مسئولین شهرداری به فکر مردم نیستند! بیش