فرهنگ مطالعه افزایش چشمگیری داشته است

کتاب نخواندن خیلی از افراد؛ مسأله ای نیست که بتوان با آسودگی از کنارش گذشت! کتاب بهترین دوست برای همه ما است و هرچه این دوستی تداوم داشته باشد ارزش آن نیز چندین برابر خواهد شد.پس جامعه ای موفق خواهد بود که چشم انداز و سطح مطالعه آن مضاعف باشد.
درباره کتابخانه و فرهنگ کتابخوانی با رئیس کتابخانه های عمومی بافق، گفتگویی انجام دادیم:
«الهام آقایی»، در پاسخ به این پرسش که پیش تر مطرح بود که قبرستان قدیمی بافق به کتابخانه تبدیل خواهد شد این موضوع تا کجا پیش رفت؟
تاکنون پیگیری نشده و فعلا ما پیگیر زمین واقع در خیابان عدالت( مسکن مهر) هستیم. آن قسمت تحت عنوان کتابخانه انتخاب شده است. قصد داریم کتابخانه« شهید بهشتی» واقع در آهنشهر را انتقال دهیم.کتابخانه« شهید بهشتی» آهنشهر در حال حاضر فضای مناسبی ندارد.»
وی ادامه داد:«آهنشهر با کمبود کتابخانه مواجه نمی شود و قرار شده است سنگ آهن یک کتابخانه کوچک در همان شهرک ولی در یک فضای مناسب تر ایجاد کنند. این کتابخانه، حق مالکیت سنگ اهن است و حق انتفاعش با ما است.»
وی در پاسخ به این سوال آیا وضعیت استقبال مردم در حاضر با توجه به افزایش دنیای مجازی چگونه است گفت:« نسبت به قبل خیلی بهتر شده و فضای کتاب خانه با کتاب های جدید تغییر کرده است.» وی تصریح کرد: وقتی آمار را نسبت به قبل می بینم؛ رشد داشته ایم ؛ فرهنگ مطالعه افزایش چشمگیری داشته است.پارسال در کتابخانه ۴۰۰۰ عضو داشتیم؛ ولی امسال ۵۰۰۰ عضو داریم ، ۱۰۰۰ فقره افزایش داشته است.
وی در پایان گفت:کتاب هایی که مردم دارند و استفاده نمی کنند، به کتاخانه اهدا کنند.ما کمبود کتاب کمک درسی داریم و اگر کتاب دارند و از آن استفاده نمی کنند؛ اهدا نمایند.

محمد حسین تشکری

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

آوای خوش عشق

ای رویش بینایی ای سرو خوش آزاد ای