واحدهای تولیدی شهرستان بافق عامل اصلی تعطیلی گمرک

به گزارش هفته نامه افق کویر، گمرک بافق، زاییده مصوبات اولین سفر هیئت دولت به استان یزد است. این مصوبات در سفرهای استانی دولت هشتم روی داد. گمرک به همت خبرنگاران افق کویر، نمود خارجی یافت و با پشتکار فرماندار وقت و نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی پیگیری شد تا به نتیجه رسید و ساختمانی که قبلاً در اختیار صنایع دستی در بلوار شهید بهشتی بود جهت این امر اختصاص داده شد به علت عدم مراجعه شرکت ها؛ به ویژه شرکت سنگ آهن مرکزی که بزرگترین صادر کننده مواد خام (سنگ آهن) به کشور چین بود، این گمرک رونقی نیافت و تعطیل شد، ولی به گفته یکی از کارشناسان هنوز کد گمرکی آن از دست نرفته است! اگر دوباره عزم مسئولان شهرستان به ویژه فرماندار، جزم شود قادر خواهد بود تا «دوباره آب رفته را به جوی بازگرداند» .
خبرنگار هفته نامه افق کویر برای پیگیری این موضوع از “محمد حسین سلمانی” مدیر کل گمرک استان یزد این موضوع را سراغ گرفت.
سلمانی پیرامون این موضوع گفت: با اینکه بستر لازم جهت ترخیص کالا در شهرستان بافق فراهم شده بود؛ متأسفانه با وجود استقرار گمرک در بافق، هیچ یک از واحد های تولیدی شهرستان بافق به گمرک مراجعه نداشتند.
محمد حسین سلمانی افزود: گمرک استان به مدت ۳ سال هزینه های بسیاری را متحمل و در بافق مستقر شد؛ اما عملکرد گمرک این شهرستان در این مدت صفر بوده است و گمرک جمهوری سلامی ایران با توجه به نبود عملکرد، دستور تعطیلی نمایندگی یزد در بافق را صادر کرد.
وی با بیان اینکه بیشترین تسهیلات و همراهی را به گمرک بافق ارائه کردیم تصریح کرد: از گمرک بافق در طی یک سال، حتی کوچکترین واردات و صادراتی صورت نگرفته است؛ وقتی که نه صادراتی صورت می گیرد و نه واردات، بودن گمرک هیچ معنا و مفهومی ندارد.»
گفتنی است طبق اظهارات مدیر کل گمرک استان یزد عامل اصلی تعطیلی گمرک شهرستان بافق، واحدهای تولیدی شهرستان می باشند. از آنجایی که وجود گمرک در یک شهرستان عایدات زیادی را برای آن منطقه دارد می طلبد تا مسئولین برای راه اندازی آن تمام توان خود را به کار بگیرند.

سارا شفیعی

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

صدای افق

چرا مسئولین شهرداری به فکر مردم نیستند! بیش