استاندار یزد: درمان معتادان در دستور کار باشد

یزد- ایرنا – استاندار یزد با بیان اینکه معالجه معتادان موضوع مهمی است و باید توسط مسئولان و دستگاه های متولی در این استان پیگیری شود گفت: راهنمایی معتادان و هدایت آنها برای معالجه مسئله مهمی است که نباید نسبت به آن بی تفاوت بود بلکه باید جدی به آن پرداخته شود.

محمد علی طالبی روز دوشنبه در شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر به خسارات اعتیاد به مواد مخدر و آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی ناشی  از آن اشاره کرد و افزود: ایجاد زمینه مناسب و همکاری همگان به خصوص دستگاه‌های مسئول برای معالجه معتادان یک ضرورت است.

وی ادامه داد: توجه به معتادان و برخورد صحیح و مناسب با آنها از عمده مسائل اساسی در این حوزه مهم است که تاکنون کارهای خوبی در استان صورت گرفته و باید همچنان برای انجام وظایف جدی و مفید اقدام کرد.

استاندار یزد تصریح کرد: کمک در ارتباط با معالجه معتادان با کسب  همکاری آنها و رعایت دقیق حقوق شهروندی از دیگر مواردی مهمی است که به همکاری بخش خصوصی، تشکل‌ها و دستگاه های اجرایی نیاز مبرم دارد.

طالبی همچنین از انجام فرهنگی در خصوص راه‌های پیشگیری و آسیب شناسی موارد در این بخش به عنوان یک ضرورت تاکید کرد و همکاری تمام متولیان امر را برای کاهش ناهنجاری و آسیب‌های اجتماعی خواستار شد.

همچنین معاون اداره‌کل آموزش و پرورش استان یزد گفت: طرح یاری‌گران زندگی دانش آموزان برای پیشگیری از اعتیاد به مواد مخدر در این استان آغاز شده و ادامه دارد.

سیدعلی کارآموز افزود: در جریان این طرح ۲۰ درصد از دانش آموزان شهرستان یزد و تمام دانش آموزان شهرستان بهاباد زیر پوشش طرح  قرار گرفته‌اند.

وی اظهار داشت: برای اجرای طرح توسط مدرسان و مربیان آموزش و پرورش نسبت به ارائه آموزش‌های لازم در خصوص مضرات مواد مخدر و پیشگیری آموزش ارائه می شود.

از ابتدای سال ۱۳۹۸ تاکنون افزون بر ۲۵ تن انواع موادمخدر در استان کشف شد که گزارشی از تعداد دستگیرشدگان و خودروهای توقیف شده در اختیار رسانه ها گذاشته نشد.

جاده‌های یزد نقش مؤثری در برقراری ارتباط استان‌های جنوبی و شرقی ایران به مرکز کشور دارد و با توجه به موقعیت آن در مسیر کریدور شمال – جنوب و شرق و غرب، در برخی مواقع راه‌های آن برای انتقال کالای قاچاق و مواد مخدر مورد سوء استفاده قرار می‌گیرد.

روزانه حدود ۴۰۰ هزار دستگاه انواع خودرو سبک و سنگین در جاده‌های این استان تردد می‌کنند

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

جاری شدن سیلاب و مسدود شدن برخی از جاده‌های استان یزد

به گزارش هفته نامه افق کویر به نقل