پشتیبانی از سلامت،پشتیبانی از حیات است

به گزارش خبرنگار هفته نامه افق کویر؛ دکتر حائریان مشاور رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان یزد گفت: پشتیبانی از سلامت،پشتیبانی از حیات است
وی که در سومین مجمع سلامت شهرستان بافق سخن می گفت: افزود: مسایل اجرایی مجمع سلامت زیر نظر فرماندار است.
وی تصریح کرد: اولین مجمع سلامت در سال ۱۳۹۶ در بافق برگزار شد و کم کم وارد حوزه سلامت شد.زیر ساخت های سلامت غیر از این است.
رئیس پیشین دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد ادامه داد: اگر ما محتاج به آمبولانس هستیم، در قسمت های دیگر کم کار شده است. هجوم بیماری ها مانند سوانح، سرطان و … چنان هجمه ایی دارد که راه گریزی از آن نیست و لازم است توجه به آن معطوف شود.
وی افزود: مجمع سلامت تلاش دارد تا آنها را بهبود بخشد. یک موضوع بیماری باید وضعیت فعلی آن ثبت شود و وضعیت آن، سال به سال اعلام کنیم که آیا ابتلا، کمتر شده است یا خیر؟ وی تصریح کرد: هر مقدار هزینه در خط اول باشد فایده ندارد و لازم است هر دو یعنی خود مراقبتی و سپس درمان جلو برود.
وی گفت:مراقبت از سلامت مهم ترین دغدغه است و هر خانواده ای باید یک نفر را به عنوان مراقب سلامت در خانواده خود پرورش دهد.

باید به سواد سلامت تجهیز شد

وی گفت: باید به سواد سلامت تجهیز شد. یعنی ما روش های یاد بگیریم که از سلامت. خود مراقبت کنیم. این دوره مجمع با تاکید بر سلامت برگزار شد. وی در پاسخ تلویحی به خواستار فرماندار بافق مبنی بر تخصیص آمبولانس گفت: اگر یک نسل این مسایل خود مراقبتی ادامه یافت دیگر نیاز به آمبولانس کم خواهد شد. وی افزود: اگر مردمان یک ملتی توانستند کاری انجام بدهند، سایر مردمان نیز خواهند توانست.

محمد حسین تشکری

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

صدای افق

چرا مسئولین شهرداری به فکر مردم نیستند! بیش