وضعیت دلار تا چند روز دیگر چگونه خواهد شد؟

نرخ دلار طی آخرین روز کاری هفته با رشد ۲/ ۰ درصدی به ۱۳ هزار و ۱۹۰ تومان رسید. به این ترتیب شاخص ارزی کشور هفته گذشته افزایش ۷/ ۱ درصدی را تجربه کرد.

گسترش‌نیوز: نرخ دلار در روزهای اخیر دوره نوسانات محدودی را پشت سر می‌گذارد. در هفته گذشته هم به مانند چند هفته پیش با یک روند نزولی قابل توجه مواجه نشد و این بار نیز یک نوسان مثبت محدودی را در کارنامه خود ثبت کرد.

 

اما آینده بازار ارز چگونه پیش‌بینی می‌شود؟

با توجه به برخی سیگنال‌های سیاسی و اقتصادی پیش‌بینی می‌شود: در کنار اخبار سیاسی حاوی پیام نااطمینانی، در بخش اقتصادی نیز اخبار آنچنان امیدبخشی به چشم نمی‌خورد که بتوان گفت بر اساس آن تغییر روند بازارهای طلا و ارز محتمل است.

در همین مورد دنیای اقتصاد هم تحلیل و پیش‌بینی خود را این گونه نوشته است: نرخ دلار طی آخرین روز کاری هفته با رشد ۲/ ۰ درصدی به ۱۳ هزار و ۱۹۰ تومان رسید. به این ترتیب شاخص ارزی کشور هفته گذشته افزایش ۷/ ۱ درصدی را تجربه کرد. بسیاری از کارشناسان عقیده دارند بازار ارز طی هفته اخیر آرام‌تر شده است. برخی باور دارند رفتار بازارساز و نوع قیمت‌گذاری صرافی‌های رسمی در کاهش نوسانات موثر بوده است. از سوی دیگر می‌توان احتیاط و انتظار فعالان بازار ارز را برای اخبار بیشتر از حوزه سیاست خارجی در این مسئله دخیل دانست. گروهی دیگر از تحلیلگران فروکش تقاضای تجاری با فرارسیدن سال نو میلادی را دلیل آرامش نسبی بازار دانستند. از این رو به نظر می‌‌رسد با پایان فصل اوج‌گیری تقاضا، توانایی بازارساز برای مدیریت بازار ارز افزایش یابد.

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

صدای افق

چرا مسئولین شهرداری به فکر مردم نیستند! بیش