اجرای طرح فاضلاب شهری بافق تا پایان سال ۱۳۹۹

به گزارش هفته نامه افق کویر، مهندس حاج نادرمحمد باقری بافقی مدیر طرح شبکه فاضلاب شهری بافق دارای مدرک مهندسی عمران- عمران و دانشجوی ترم آخر کارشناسی ارشد رشته مدیریت ساخت در گفتگو با هفته نامه افق کویر به پرسش های مطرح شده پاسخ داد.
افق کویر: در ابتدا توضیحاتی درخصوص سوابق کاری خود بفرمایید:
– تکنیسین ناظر مهندسین مشاور مترا در سال ۷۵ و ۷۶ توسعه شبکه راه آهن کشور
– دایره ساختمان شهرداری از سال ۷۷ تا ۸۲
– عضو نظام مهندسی ساختمان بافق
– مدیر عامل چند شرکت، شرکت باربری آسایش بهار و مدیر عامل شرکت نمای نوین. کارهای پیمانکاری را از سال ۷۷ شروع کردم تا قبل از اینکه بیایم شرکت سنگ آهن تا سال ۹۱ انجام می دادم.
– مهندس مشاور طرح افرا، خطول انتقال آب.
– آخرین مسئولیتم نیز در شهرداری مسئول دایره ساختمان بودم، دبیر کمسیون ماده ۱۰۰، نماینده شهرداری در کمسیون تغییر کاربری در استانداری، اکنون نزدیک ۶ سال است که در شرکت سنگ آهن مشغول هستم. بدو ورودم به شرکت سنگ آهن مرکزی در واحد راهسازی به عنوان کارشناس امور راه انجام وظیفه نمودم و بعد از آن نیمه های شهریورماه سالجاری مدیریت فاضلاب شهری را عهده دار شدم.
از مهندس فلاح به دلیل انتصاب بنده به عنوان مدیریت طرح شبکه ای فاضلاب شهر بافق سپاسگزارم؛ امیدوارم بتوانم گام مثبتی جهت پیشبرد اهداف مجموعه شرکت سنگ آهن و شهرستان بافق بردارم.
افق کویر: هدف از اجرای طرح فاضلاب شهری در شهرستان بافق چه بود؟
هدف از پروژه فاضلاب شهری بافق جمع آوری فاضلاب شهری و تصفیه آن جهت استفاده در صنعت و صرفه جویی در مصرف آب می باشد.
افق کویر:توضیحاتی درخصوص طرح فاضلاب شهری بیان نمایید:
بطور کل پروژه فاضلاب شهری بافق شامل بخش های اصلی که به پیمانکاران متعدد واگذار شده شامل اجرای شبکه جمع آوری ناحیه الف و ب با دو پیمانکار مجزا، انتقال فاضلاب به تصفیه خانه توسط خط انتقال ۸۰۰ و ساخت تصفیه خانه که شامل ۲ بخش، ابنیه و تجهیزات می باشد. انتقال آب تصفیه شده به معدن، توسط خط پساب ذخیره سازی سه دستگاه مخزن انجام شده است.
عملیات اجرای این پروژه شامل سه مرحله می باشد:
مرحله ۱ : شامل اجرای شبکه جمع آوری فاضلاب و مخازن ۱ و ۲ که در سال ۹۲ شروع شد.
مرحله ۲: ساخت یک دستگاه مخزن، احداث تصفیه خانه و خط انتقال فاضلاب جمع آوری شده و اجرای خط انتقال آب تصفیه شده به معدن.
مرحله ۳ : شامل نصب انشعابات
وضعیت پیشرفت فیزیکی کل پروژه در حال حاضر حدود ۷۱ درصد می باشد. که در ناحیه الف با توجه به مشکلات پیمانکار قبلی و پروسه تغییر پیمانکار ۵۱ درصد بوده که به دلیل اشکالات در اجرا ۳۸ کیلومتر می بایست رفع نواقص شود، ناحیه ب حدود ۷۰ درصد، در بخش مخازن و انتقال آب تصفیه شده به سنگ آهن ۱۰۰ درصد، در بخش تصفیه خانه که شامل ابنیه و تجهیزات می باشد ۷۸ درصد و بخش انشعابات در حال آماده سازی اسناد مناقصات می باشد.
از زمان حضور بنده در این پروژه مجموعه مسیر های کار شده و تکمیل نشده در دستور کار قرار گرفت و الویت بندی شده و کار چند ماهی است بطور هدفمند و با هدف تکمیل اهداف و اتصال بخشهای ناقص و مسیر های اصلی و گلوگاه در حال انجام است که به حول و قوه الهی و با توجه به مساعدت همه جانبه مدیریت محترم شرکت بخش اول بزودی به اتمام می رسد. بر اساس برنامه ریزی هدف مندی که انجام شده که در ابتدا بخش اول شامل شهرک زیتون، مناجات فاز ۱ و ۲، شهرک موحدین، شهرک امام حسین(ع)، خیابان عدالت و شهرک امام علی(ع) که می توانیم ۳ هزار انشعاب بفروشیم. وقفه چند روزه ای که در خیابان شهید تفکری به وجود آمد به دلیل پرشدن ۲۵ درصد افزایش قرارداد شرکت کویر نوآب بود که بحث قراردادی بوده که مدیریت شرکت با جدیت پیگیر این موضوع هستند و در حال مرتفع شدن می باشد و انشاا…. به زودی خیابان شهید تفکری به اتمام می رسد.
افق کویر:صحبت پایانی:
در پایان مجددا ضمن تشکر از همکاری و صبر و شکیبایی همشهریان گرامی، از مدیریت محترم شرکت سنگ آهن، معاونت محترم مالی و بازرگانی شرکت، شهردار محترم بافق و کلیه عوامل اجرایی، همکاران واحد فاضلاب شهری شرکت مهندسین مشاور و پیمانکاران مربوطه که تلاش مجدانه جهت تکمیل این پروژه عظیم در راستای پیشرفت شهرستان گام بر می دارند کمال تشکر دارم؛ امیدوارم با سعه صدر در شهروندان و کمک و همیاری مسئولین ۲۹ درصد باقیمانده نیز هرچه سریعتر عملیات اجرایی آن به پایان برسد و انشاا… پایان سال ۱۳۹۹ شاهد اجرایی شدن این طرح خواهیم بود.
دست در دست هم دهیم به مهر میهن خویش را کنیم آباد

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

جاری شدن سیلاب و مسدود شدن برخی از جاده‌های استان یزد

به گزارش هفته نامه افق کویر به نقل