سردار دلها

سردار رشید اسلام، حاج قاسم سلیمانی« نقش مهمی در دادن قدرت نظامی به حزب‌ا… لبنان، عقب راندن اسرائیل از جنوب لبنان، جنگ افغانستان، شکل‌دهی به فضای سیاسی عراق پس از سرنگونی صدام حسین، تغییر روند جنگ داخلی سوریه و مقابله با داعش در عراق داشته‌است. » (۱)
در باب شخصیت حاج قاسم سخن بسیار هست و من بعد بیشتر از این رسانه ها و اندیشمندان و اهل دل به ابعاد شخصیتی و فکری او می پردازند و ما در اینجا قصد نداریم؛ بطور تخصصی وارد این میدان شویم؛ ولی از باب این که «آب دریا را اگر نتوان کشید- هم بقدر تشنگی باید چشید»
فردی زیرک، مدیر و مدبر و آگاه
حاج قاسم سلیمانی را باید فردی زیرک و مدیر و مدبر و آگاه دانست. وی در مدت کوتاهی توانست لیاقت و شایستگی خود را برای رویارویی با دشمن خارجی نشان بدهد. حاج قاسم مرد کارزار و رزم هست؛ مرد میدان جنگ، مردی که به خوبی موقعیت دشمن را شناسایی می کرد و ضربه کاریی را بر پیکره پوشالی آن وارد می کرد. این رشادت سردار بزرگ ایرانی برای ما مایه فخر و مباهات هست. اگر حاج قاسم نبود داعش ایران را وارد جنگ مستقیم می کرد و چه بسا که داعش با کمک شیطان بزرگ، آمریکا و سایر متحدانش به موفقیت های دست می یافت. آن وقت می بایست با این دشمن وحشی و درنده خو در شهرهای خود مقابله می کردیم و این کار را برای ما بسیار سخت می کرد. درایت حاج قاسم باعث شد تا نبرد با این شجره خبیثه در بیرون از مرزها انجام گردد و با توان مردم عراق و سوریه و سایر کشورهای دوست، در مقابل داعش دژی ایجاد شود و آن ها را زمین گیر کند.
سربازی دوستدار ولایت
او چون سربازی پیشرو در خط رهبری و انقلاب گام برداشت. همیشه و در همه حال خود را چون یک سرباز، مدافع حریم ولایت دیدغ حتی زمانی که داعش تا نزدیکی حرم شریف حضرت زینب(س) رسیده بود. این حاج قاسم بود که با کمک نیروهای سوری و مساعدت به آنها، جلو این اتفاق ویرانگر را گرفت و نگذاشت تا به ساحت «عقیله الوحی» (۲) جسارت بشود.
حاج قاسم فردی بی ریا بود
بر عکس برخی از مسئولین که متاسفانه غرق در ظواهر شدند و خود یا خانواده شان در گرداب مسایل مادی غوطه ور شدند؛ او چنین نکرد و با این که می توانست از موقعیت ها استفاده ببرد؛ ولی خود را خدمتگزار حریم ولایت دانست و چون مقتدای خود به زندگی عادی همچون سایر مردم ادامه داد.
شهادت را دوست می داشت
برای حاج قاسم شهادت عالی ترین مقامی بود که دوست داشت به آن فیض برسد و چه هدیه  ایی گرانبها تر از این که در آخر به این فیض بزرگ رسید و به دست شقی ترین دشمن؛ یعنی آمریکای خبیث (۳)به درجه رفیع شهادت نائل شد.
منبع)
(۱) ویکی پدیا
(۲) https://fa.shafaqna.com
(۳) خبرگزاری تسنیم
محمد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌حسین تشکری بافقی
صاحب‌امتیاز و مد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌یرمسئول

 

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

جاری شدن سیلاب و مسدود شدن برخی از جاده‌های استان یزد

به گزارش هفته نامه افق کویر به نقل