هفته نامه افق کویر ۲۱ ساله شد

خبرنگار هفته نامه افق کویر؛ به مناسبت ۱۳ دی ماه ، ۲۱سالگی تأسیس هفته نامه افق کویر، گفتگویی با تعدادی از خوانندگان این هفته نامه انجام داده است و نظر آنها را درخصوص مطالبی که در این نشریه درج می گردد را یا جویا شده است.
دکتر محمد رضا آیت اللهی در این باره گفت: با توجه به این که هفته نامه افق کویر، اولین نشریه باسابقه بافق است و از ۲۱ سال پیش که هیچ نشریه ای در شهرستان ما نبوده ، تمام خبرها را اطلاع رسانی می کرده است. به نظرم پدر نشریات بافق به حساب می آید و تمام مطالب آن خوب و مفید است.
یکی مزیت های هفته نامه ثبت و ضبط اسناد و مدارک است
دکتر سید محمود میرترابی گفت: در ابتدا از مدیرمسئول و صاحب امتیاز این نشریه که نام “افق کویر” را برای آن انتخاب نموده، تقدیر و تشکر می کنم. با توجه به اینکه این هفته نامه اولین ایده ایجاد شده است، نظرم نسبت به آن مثبت می باشد. دست اندرکاران آن نیز انسانهای فرهیخته، با علم و فرهنگ می باشند و با مردم در ارتباط بوده و هستند.
وی افزود: یکی از خصوصیات مثبت این نشریه این است که از فرزند ۸ ساله تا فرد ۸۰ ساله از مطالب آن می تواند استفاده کند و هر مغازه ای که می روی نشریه در اختیار و در دسترس مردم می باشد. سرمقاله های محمد حسین تشکری هم خوب و متناسب با مسائل روز است.
وی تصریح کرد: با توجه به اینکه امروزه دستیابی به اطلاعات به دلیل وجود شبکه های اجتماعی خیلی راحت است، اما این هفته نامه همچنان جای خود را در بین مردم حفظ نموده است، به خاطر اینکه مردم همیشه نمی توانند در فضای مجازی باشند و مزیت دیگر هفته نامه ثبت و ضبط اسناد و مدارک می باشد.
بخش پیامکهای هفته نامه برایم جذاب است
وی درخصوص بهتر شدن هفته نامه گفت: به نظرم بهتر است مطالبی که در هفته نامه چاپ می شود به صورت مداوم و ادامه دار چاپ شود تا خواننده در شماره بعدی همان مطلب فرهنگی، مشاوره، تاریخی و… را دنبال کند. مطالب تاریخی آن از شهر و دیار خودمان باشد و زیاد جنبه سیاسی نداشته باشد و بیشتر جنبه فرهنگی و اطلاع رسانی داشته باشد و از اساتید، برجسته ها و کسانی که در جامعه تأثیر گذار هستند استفاده شود.
سبحانی نیا، امام جماعت مسجدقلعه گفت: متأسفانه من خواننده هفته نامه افق کویر نیستم.
رسول تشکری درخصوص هفته نامه افق کویر گفت: فقط بخش پیامکها برایم جذاب است و آن را می خوانم؛ چرا که علاقمندم بدانم مردم چه دغدغه ای دارند!
محمود فتاحی بازنشسته کارخانجات لکوموتیو بافق گفت: قبلاً که کار می رفتم، تمام هفته نامه ها را می خواندم، اما اکنون بازنشسته ام و به کار کشاورزی روی آوردم و فرصت مطالعه ندارم.
مردم هفته نامه را دوست دارند، ولی برای خرید آن پول نمی دهند
یکی از خواننده های هفته نامه افق کویر که تمایلی به معرفی خود نداشت گفت: سر مقاله مدیر مسئول هفته نامه را می خوانم.
وی افزود: خبرهای ورزشی در هفته نامه کم می باشد، یک مدتی خبرهای هیئت های ورزشی، مشکل ها و پیشرفت ها آن را چاپ می نمودید؛ اما در حال حاضر فقط خبرهای ورزشی مربوط به باشگاه سنگ آهن درج می شود؛ در حالی که در بافق ۴۰ هیئت ورزشی داریم.
یکی از مغازه داران بافقی که تمایل نداشت خود را معرفی کند گفت: مردم هفته نامه افق کویر را دوست دارند و می خواهند بدانند چه خبری چاپ شده و مشکل مردم چیست؟ منتها برای خرید آن پول نمی دهند داخل مغازه مجله را می خوانند و می روند، حتی نظر هم می دهند.
نگاه مسئولین شهر نسبت به نشریات تغییر کند
خانم ۳۶ ساله دیگری ضمن عرض خدا قوت به تحریریه هفته نامه افق کویرگفت: به نظرم بافق در صورتی پیشرفت می کند، که از نظر فرهنگی رشد کند، از آنجایی که آموزش و پرورش بالاترین جایگاه فرهنگی را در شهر دارد بیشتر باید به هفته نامه ها اهمیت دهد و آن را در سبد کالای خانواده ها قرار دهد. برای مثال فرزندان من که در دوران ابتدایی به سر می برند هر ساله مبلغی به عنوان مجله رشد پرداخت می کنند، در حالی که به هفته نامه محلی خودمان اهمیت نمی دهیم. خواندن هفته نامه برای سنین راهنمایی و دبیرستان مفید و مثمر ثمر است و باعث می شود جوانان بهتری تحویل جامعه دهیم، نگاه مسئولین شهر باید نسبت به هفته نامه ها تغییر شود.
فاطمه رنجبر در این باره گفت: از همان روزهای اول مشترک هفته نامه افق کویر بودم، همه فرزندانم آن را مطالعه می کنند و به نظرم خوب است .
محمد آقابابایی گفت: سه سال هست که مشترک هفته نامه افق کویر می باشم، تمام خبرها پوشش داده می شود و خوب است.
متأسفانه برخی از خبرها در هفته نامه سانسور می شود
وجیهه بابازاده دبیر بازنشسته آموزش و پرورش گفت: مدت ۴ سال است که مشترک هفته نامه می باشم، هفته نامه در تمام زمینه ها مطلب دارد و از آن راضی هستم، فقط اخیراً قسمت مشاوره آن مدتی در هفته نامه کار نمی شود. با توجه به این که هفته نامه را فرزندانم مطالعه می کنند، برای آگاهی آنها، اگر مطالب آسیب های اجتماعی و مسایل مربوط به جوانها چاپ شود خیلی خوب است.
فاطمه دهقان گفت: شرایط اقتصادی باعث شده، وقتی به خیابان مراجعه می کنیم، فقط وسایل و لوازم ضروری را بگیریم، ولی هر جا هفته نامه ببینم، مطالعه می کنم.
جلیل طالعی گفت: ۴ سال است که مشترک هفته نامه افق کویر می باشم، خبرها در حد خودش خوب است، منتها بعضی از خبرها سانسور می شود و فکر کنم به خاطر محدودیتی است که دارید و نمی توانید بعضی از خبرها را پوشش دهید.
وی افزود: قسمت نقاشی کودکانه جذاب هست؛ فقط به گونه ای طراحی شود که تمایلات دختر و پسر را در بربگیرد؛ وقتی نقاشی صرفاً دخترانه یاپسرانه باشد دختر و پسرم برای رنگ آمیزی آن با هم دعوا می کنند و ما در منزل بر سر این قضیه مشکل داریم.

معصومه غلامرضاپور

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

صدای افق

چرا مسئولین شهرداری به فکر مردم نیستند! بیش