رانت خواری مهمترین دلیل عدم احراز صلاحیت داوطلبان انتخابات مجلس

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات استان یزد، رانت خواری و سواستفاده از جایگاه شغلی در مسائل اقتصادی را مهمترین دلیل عدم احراز صلاحیت برخی از داوطلبان اعلام کرد.

حجت الاسلام محمدی در گفتگو با خبرگزاری صداوسیما یزد با بیان اینکه طبق ماده ۲۸ قانون انتخابات هشت شرط برای داوطلبان مجلس وجود دارد که در صورتیکه داوطلبان مجلس شورای اسلامی یکی از این شرایط را نداشته باشند رد صلاحیت خواهند شد، گفت: یکی از مهمترین دلایل رد صلاحیت برخی از داوطلبان مجلس شورای اسلامی عدم اعتقاد و التزام عملی به اسلام است.
وی با اشاره به اینکه عدم التزام عملی به اسلام بدین معنی نیست که داوطلب مسلمان نیست، افزود: التزام عملی به اسلام یعنی فرد علاوه بر مسلمان بودن باید پایبند به دستورات دین اسلام نیز باشد.
مسئول دفتر شورای نگهبان استان یزد اظهار داشت: سوء استفاده مالی و مشکلات اقتصادی، ضدیت با نظام و فساد اخلاقی مهمترین دلایلی بود که باعث عدم التزام داوطلبان به اسلام عنوان شد و آن‌ها رد صلاحیت شدند.
با پایان یافتن بررسی صلاحیت داوطلبان یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان یزد، صلاحیت ۱۰۹ نفر از داوطلبان تایید و از سوی فرمانداری‌ها ابلاغ شد.
پیش از این هیئت‌های اجرایی صلاحیت ۲۳۶ نفر را تایید کرده بودند که بعد از بررسی در هیئت‌های نظارت صلاحیت ۱۰۹ نفر از آن‌ها تایید شد.
بدین ترتیب در حوزه انتخابیه یزد و اشکذر ۵۹ نفر، در حوزه انتخابیه اردکان ۷ نفر در حوزه انتخابیه مهریز، بافق، ابرکوه، خاتم وبهاباد ۲۰ نفر و درحوزه انتخابیه تفت و میبد هم ۲۳ نفر در این مرحله تائید صلاحیت شدند.
نامزد‌های احراز صلاحیت نشده تا روز پنجشنبه فرصت دارند برای اعتراض به دفاتر استانی شورای نگهبان مراجعه کنند.
اسامی نهایی نامزد‌های انتخابات مجلس شورای اسلامی ۲۲ بهمن به مراکز حوزه‌های انتخابیه اعلام می‌شود.

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

جاری شدن سیلاب و مسدود شدن برخی از جاده‌های استان یزد

به گزارش هفته نامه افق کویر به نقل