تبدیل ماه بازار صنایع دستی بافق به پنج شنبه‌های فرهنگی

رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بافق گفت: ماه بازار صنایع دستی این شهرستان به پنج شنبه‌های فرهنگی تبدیل می‌شود.

 

لیلی رنجبر رئیس میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری بافق در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، گفت: با توجه به استقبال هنرمندان و صنعتگران و توسعه صنایع دستی در بین مردم، ماه بازار صنایع دستی به پنج شنبه های فرهنگی تبدیل می شود.

او با بیان اینکه با این اقدام صنایع دستی جایگاه خود را در شهر پیدا می کند، افزود: این هفته بازار طی چند هفته آینده اغاز می شود و از ساعت ۹صبح الی ۶عصر دایر است.

رئیس میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری بافق با بیان اینکه تعداد غرفه های این هفته بازار بیش از ۱۵غرفه است، گفت: پته دوزی، حصیر بافی، مینای مس، گلیم بافی، سرمه دوزی و غیره برخی از غرفه های این هفته بازار است.

رنجبر با بیان اینکه اکثر مواقع این هفته بازار در میدان خان برگزار می شود، تصریح کرد: این هفته بازار با توجه به رایزنی های صورت گرفته با مسئولان مربوطه در برخی اماکن گردشگری پر تردد می تواند دایر شود.

او هدف از برگزاری این هفته بازار را ایجاد بازار فروش برای هنرمندان بیان کرد و افزود: به علت نبود بازارچه دائمی صنایع دستی در شهرستان،هنرمندان می توانند از این طریق مکانی برای فروش آثار خود داشته باشند.

رنجبر تصریح کرد: مطالبه هنرمندان با مسئولان برای اختصاص مکان برای فروش محصولات خود و ایجاد روحیه خود باوری و اعتماد به نفس در بین آنها از دیگر اهداف این هفته بازار است.

او گفت: ارائه کار فرهنگی در جامعه و ترویج استفاده از صنایع دستی در بین مردم از مزیت های این هفته های فرهنگی محسوب می شود

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

جاری شدن سیلاب و مسدود شدن برخی از جاده‌های استان یزد

به گزارش هفته نامه افق کویر به نقل