ریشه‌ آسیب‌های اجتماعی و جرائم را شناسایی کنیم

یزد – ایرنا- مشاور عالی رییس دستگاه قضا در امور پارلمانی گفت: باید ریشه‌ آسیب‌های اجتماعی و جرائم را شناسایی کنیم و برای قطع ریشه‌های فساد و جرم اقدام نمائیم تا جامعه‌ای سالم و ایمن داشته باشیم .

امیر حسین رحیمی عصر چهارشنبه در نشست شورای اداری بهاباد یزد با بیان اینکه تلاش رئیس قوه قضاییه و مجموعه دستگاه قضایی این است که امنیت قضایی ارتقاء پیدا کند اظهار داشت : هدف از سفر نماینده‌ های آیت‌الله رئیسی و دستگاه قضا به شهرستان‌های کشور ابلاغ سلام رئیس قوه قضائیه به مردم شهرستانها و همچنین بررسی مشکلات و پیگیری رفع آنها است.

این مسئول با گرامیداشت یاد و خاطره سپبهد شهید قاسم سلیمانی و دیگر شهدا اظهار کرد:. سردار سلیمانی خود را فدای دفاع از ملت‌های مظلوم منطقه کرد و مردم اخلاص او را باور داشتند.

رحیمی به وظایف سایر دستگاه ها در امر پیشگیری از وقوع جرم اشاره کرد و گفت: پیشگیری های مقدماتی و ابتدایی بیشتر وظیفه دستگاه های دولتی، اجرایی و عمومی است که بایستی مسائل مختلف از جمله مسائل اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی را به گونه ای ساماندهی کنند که جلوی آسیب ها و جرم زدایی گرفته شود.

وی با تاکید بر این که کسی که مرتکب جرمی نشده نباید نگران باشد، گفت: در این میان اگر کسی حقش تضییع شد این اطمینان را داشته باشد که اگر به قوه قضاییه و به دادگستری مراجعه کرد می تواند حقش را بگیرد .

مشاور عالی قضا در امور مجلس با بیان اینکه یکی از مسائل مهم در قوه قضاییه موضوع کاهش و ساماندهی پرونده ها در سیستم قضایی است افزود : این حجم بالای پرونده زیبنده نیست و باید در این رابطه چاره اندیشی شود .

مرکز شهرستان ۲۰ هزار نفری بهاباد در فاصله ۲۰۰ کیلومتری جنوب شرقی یزد قرار دارد.

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

جاری شدن سیلاب و مسدود شدن برخی از جاده‌های استان یزد

به گزارش هفته نامه افق کویر به نقل