بافق در موضوع ترافیک جزء نقاط بحرانی کشور

به گزارش هفته نامه افق کویر، «محمد زاده رحمانی» فرماندار بافق، در یازدهمین جلسه ستاد ساماندهی جوانان که با موضوع “ازدواج، مسکن و اشتغال” در محل سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد؛ ضمن تسلیت ایام فاطمیه(س) و ابراز همدردی با مردم جنوب شرق کشور اظهار داشت:اقدامات عملی بسیار خوبی در زمینه تامین مسکن و اجرای طرح ملی انجام گرفته است.
سهمیه مسکن جوانان از ۱۰۰ واحد مسکونی به ۲۲۰ واحد خبر داد

وی افزود: ۱۰۰ واحد مسکونی با پیگیری و برگزاری جلسه با مدیرکل مسکن و شهرسازی به ۲۲۰ واحد افزایش یافت و مجددا نامنویسی صورت می گیرد تا متقاضیان با دریافت زمین و تسهیلات دراز مدت بتوانند برای خود سرپناهی ایجاد کنند.
جوانانی که نمی توانند در بافت مرکزی شهر زمین خریداری کنند به حاشیه شهر بروند

زاده رحمانی با بیان اینکه طرح های بنیاد مسکن برای ساخت خانه در روستاها نامحدود است عنوان کرد: افراد و جوانانی هستند که نمی توانند در بافت مرکزی شهر زمین خریداری کنند؛ به همین منظور در مناطق حاشیه شهر به آنان امتیاز آب و برق اختصاص یافت و محدوده آبرسانی شهر نیز افزایش داده شد.
فرماندار شهرستان بافق با اشاره به اینکه طرح گازرسانی تا محدوده شهرآباد پیش رفته خاطر نشان کرد:تلاش خواهیم کرد خدمات زیرساختی را افزایش دهیم.
پایین ترین نرخ بیکاری در بافق
وی در بخش دیگری از سخنان خود به نرخ بیکاری در شهرستان اشاره و تصریح کرد: بافق دومین شهر در استان است که از پایین ترین نرخ بیکاری برخوردار می باشد.
زاده رحمانی ادامه داد: برخی اشتغال ها در زنجیره فولاد برای کارگران یدی که از سطح سواد و مهارت کمتری برخوردار هستند ایجاد و این باعث مهاجرت از نواحی دیگر به بافق شده است.
بالاترین مقام اجرایی شهرستان با بیان اینکه به دنبال راه اندازی طرح هایی با تکنولوژی بالاتر و بکارگیری افراد باتجربه و تکنیسین هستیم بیان کرد: واحد آهن اسنفجی شرکت آذران از امروز کار خود را بطور رسمی آغاز کرد.
وی گفت: اولویت این شرکت جذب فارغ التحصیلان بافقی با رده جوان و گذراندن دوره های آموزشی در واحدهای دیگر برای این افراد است.
موافقت ضمنی با احداث ناحیه صنعتی در منطقه سبزدشت بافق
زاده رحمانی همچنین به رونق صنایع تبدیلی و جانبی کشاورزی و همچنین گردشگری در شهرستان اشاره و عنوان کرد:ایجاد واحد کسب و کار در مناطق محروم ۱۳ سال معافیت مالی دارد که در بافق منطقه سبزدشت جزء منطقه محروم است.
وی با بیان اینکه موافقت ضمنی با احداث ناحیه صنعتی در منطقه سبزدشت به عمل آمده، گفت: سرمایه گذاران در این منطقه از معافیت مالی بهره مند می شوند.
یک قدم مانده تا اتمام چمن مصنوعی ورزشگاه
فرماندار شهرستان بافق همچنین در پاره ای دیگر از سخنان خود با اشاره به اینکه پروژه های اداره ورزش و جوانان روزانه پیگیری می شود عنوان کرد: با اجرای آخرین لایه ماسه زمین چمن مصنوعی ورزشگاه تختی چمن نصب خواهد شد.
رییس ستاد ساماندهی جوانان شهرستان بافق خواستار آن شد تا ترویج الگوی زندگی اسلامی – ایرانی سرلوحه کار مسئولین و مردم قرار گیرد.
فرماندار بافق ضمن تقدیر از تلاش کمیته امداد امام خمینی (ره)، ناحیه مقاومت بسیج، بهزیستی و جامعه معلولین در راستای پوشش قرار دادن جامعه هدف خود گفت: سعی می کنیم در عمل نیز توجه به رفع مشکلات مردم و جوانان را داشته باشیم.
بافق در موضوع ترافیک جزء نقاط بحرانی کشور
در پایان نشست سرگرد طولابی نژاد، فرمانده نیروی انتظامی بافق؛ اظهار داشت: متاسفانه، بافق در موضوع ترافیک جز نقاط بحرانی کشور با بیشترین درصد فوتی در سال ۹۸ نسبت به سال ۹۷ شناخته شده است و این درصد جالبی نخواهد بود.
مهم ترین مشکل ما بحث عدم رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی که همیشه مشکل دارد و استفاده نوجوانان و حتی خردسالان از موتورسیکلت است.
دوگانگی بر سر برخورد با نوجوانان موتورسوار
وی گفت: ما با دوگانگی مواجه هستیم؛ از یک سو آنها را نمی شود تعقیب کرد؛ چون ممکن است خدایی نکرده زمین بخورند و آسیب ببینند و اگر در مدرسه برخورد کنیم، آموزش و پرورش ناراحت می شود و از سویی دیگر اگر برخورد نکنیم، مسئولین از ما گله مند خواهند بود!
وی افزود: زیبنده این شهر نیست که با درصد خیلی زیاد از فوتی مواجه شویم. وی اظهار امیدواری کرد با تدبیر فرماندار، این مسئله درست بشود.
فرماندار بافق هم در پاسخ گفت: متاسفانه درسالی که پشت سر گذاشتیم ۵ نفر فوتی داخل شهر بافق داشتیم که همه موتور سوار بودند و چون در سال گذشته هیچی نبوده است، فوت این پنج نفر ۱۴ درصد افزایش را رقم زده است. وی تصریح کرد: در موضوع حوادث برون شهری با توجه به احداث بزرگ راه یزد – بافق درصد فوتی کاهش داشته است.

راضیه برزگری – سارا شفیعی 

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

جاری شدن سیلاب و مسدود شدن برخی از جاده‌های استان یزد

به گزارش هفته نامه افق کویر به نقل