وقت تلف کردن برای یک کنکوری معنا ندارد!

راضیه برزگری | به گزارش هفته نامه افق کویر،استعدادها و موهبت هایی که دارید، کشف کنید؛ بیاموزید چگونه آن استعدادها و موهبت های الهی را در راهی استفاده کنید که برای دیگران مفید باشد. تلاش کنید با ارزش تر شوید، مطمئن باشید موفقیت شما را تعقیب خواهد کرد.
در جهت معرفی خانواده های موفق؛ این شماره خبرنگار هفته نامه افق گفتگویی از ” زهرا دشت آبادی” بازنشسته آموزش و پرورش و همسر جانباز بزرگوار محمد رضا حنیف،دعوت نمود تا با حضور در دفتر هفته نامه افق کویر از شیوه موفقیت فرزندانش بگوید و در آخر گفتگویی با دختر نامبرده انجام شد. خانواده ایی که توانسته اند دو فرزند پسر و یک فرزند دختر در رشته پزشکی تحویل جامعه اسلامی مان بدهند.

از هیچ گونه امکاناتی دریغ نکردم
زهرا دشت آبادی گفت: نزدیک به ۵ سال است که بازنشسته شده ام و در این مدت فعالیت های زیادی داشتم؛ از جمله معلمی، مربی کودک و آموزش خانواده در آموزش و پرورش؛ زمانی که شاغل بودم همیشه در کنار فرزندانم بودم و به درس هایشان رسیدگی می کردم؛ هرچند فرزندانم علاقه زیادی به درس داشتند. برای فرزندانم دوست و یاور بودم و سعی کردم از هیچ گونه امکاناتی برای تحصیلات فرزندانم دریغ نکنم و همچنین همسرم که تمام تلاشهایش را برای مخارج تحصیلات فرزندانم انجام داده است.

بهترین الگو برای فرزندانمان باشیم
وی در رابطه با اینکه چگونه نقطه قوت فرزندانمان باشیم افزود: پدر و مادر باید؛ حتما با فرزندانشان مانند یک دوست رفتار کنند و با آنها همراه و همدل باشند و به فرزندانشان محبت فراوان کنند تا هرگز فرزند خود احساس تنهایی نکند و همچنین پدر مادر می تواند بهترین الگو برای فرزندان خود باشد.

به حرف مردم زیاد توجه نکنید
زهرا دشت آبادی در پاسخ به این که چگونه فرزندانمان را به درس تشویق کنیم تا بتواند در رشته مناسبی موفق شوندگفت: اول اینکه باید خود فرزند به درس علاقه داشته باشد و وظیفه پدر و مادر این است که تا حد توان، امکانات لازم را برای تحصیلات فرزند فراهم کند و به حرف مردم زیاد توجه نکند؛ چرا این همه امکانات برای یک درس خواندن فراهم می گردد و فرزندان خود را تشویق نماید به درس خواندن و از مزیت های علم آموزی؛ فرزندانشان را آگاه کند. در راستای علاقه فرزندانشان در رشته دلخواه همکاری داشته باشد و حتما با یک مشاور درسی در ارتباط باشد.
وی تاکید کرد: به فرزندانم افتخار می کنم که زحمات من و پدرشان را نادیده نگرفتند و توانستند با تلاش و کوشش خودشان فرد مهمی برای جامعه باشند و خوشحالم سه فرزندانم رشته پزشکی را انتخاب کرده اند، چون وقتی که می توانند جان انسان هارا نجات بدهند، برای من و خودشان آرامش بخش است و درآخر خدا را شکر می کنم که یک خانواده پر از محبت و موفق را دارم.
خبرنگار هفته نامه افق کویر با “فاطمه حنیف ” فرزند جانباز” محمد رضا حنیف ” که در کنکور سال ۹۸ امسال توانسته است، در رشته پزشکی رتبه برتری کسب کند، مصاحبه ای انجام داده است که در ادامه می خوانید:
افق کویر چگونه به چنین موفقیتی دست پیدا کردید ؟
برنامه ریزی،معلمان و استادان خوب، تلاش و وقت گذاشتن زیاد
افق کویر آیا در کانون ها شرکت کردید؟
بله؛ در آزمون های کانون
افق کویر اولین تاثیری که شرکت در آزمون ها برایتان داشت چه بود؟
آزمون ها به شدت به من استرس می داد و من خیلی غیبت می کردم و همچنین استرس موجب حواس پرتی من می شد. بنابر این اگر چیزی هست که به شما استرس می دهد تا حد ممکن دور کنید.
افق کویراز چه سالی در آزمون های کانون شرکت کردید؟
از سال نهم
افق کویردلیل اینکه رشته تجربی و پزشکی را انتخاب کردید چیست ؟
علاقه داشتم و استعداد در این رشته باعث شد، آن را انتخاب کنم.
افق کویر آیا دفتر برنامه ریزی داشتید، مهمترین ویژگی دفتر برنامه ریزی از دیدگاه شما چه بود؟
برنامه ی هفتگی مشاورم در دفترم بود، و هرکدام را که انجام می دادم، علامت می زدم.
افق کویر به چه دلیل آزمون های کانون را انتخاب کردید؟
تجربه ی استرس و شرایط کنکور و البته محک زدن اطلاعات خودم بود.
افق کویر خانواده شما در مسیر تحصیل چه کمک هایی به شما کردند؟
خانواده من مخصوصا مادرم از هر لحاظ، هزینه، وقت و هرکمکی که توانستند، در شرایط خاص من داشته باشند، دریغ نکردند.
افق کویرآیا پدر و مادرتان درباره نمرهایتان در آزمون ها نظر می‌دادند؟
نه؛ در مورد نمرات من نظری نمی دادند.
افق کویر آیا در طی سال ها از درس خواندن خسته شدید؟
بله؛ صد درصد برای هرکسی خستگی پیش می آید.
افق کویر در زمان تحصیل فعالیت یا مطالعه غیردرسی هم داشتید؟
فعالیت و مطالعه غیردرسی نداشتم.
افق کویردرسال آخر استراحت و تفریح در برنامه شما بود یا خیر؟
گاهی اوقات که می دانستم درس خواندن در این موقعیت فایده ندارد، استراحت می کردم و به بیرون از خانه می رفتم.
افق کویر چه پیشنهادی برای دانش آموزان دارید؟
هردانش آموزی که بیشتر درس بخواند موفق می شود و این ثابت شده است. از همین الان درصدهای مورد نظرتان را تعیین کنید و در راستای آن تلاش نمایید. درس هایی مثل ریاضی و عربی خیلی مهم هستند و تاثیر خیلی زیادی دارند، نصیحت خواهرانه ارتباط با همه ی دوست هایتان را یکسال کاملا تعطیل کنید، آرامش داشته باشید و همیشه از خدا کمک بخواهید.
افق کویرنقطه قوت شما چیست و روش مطالعه شما چگونه بود؟
تمرکز من به شدت روی ریاضی بود و نقطه ی قوت من زیست شناسی بود؛ بدون هیچ کلاسی به صورت ترکیبی خواندم، شیمی به صورت نوشته های خودم روی فلش کارت و فیزیک هم مبحثی بود.
افق کویرحرف پایانی ؟
آرامش و ذهن آزاد خیلی مهم است؛ پس شرایط خیلی خوبی از لحاظ روحی برای خودتان آماده کنید. بهانه نیاورید و هرثانیه تلاش کنید. دقیقا یک ساعت که شما کمتر بخوانید باعث می شود؛ شهر قبولی تان را جابجا کند و یک سوال می تواند سرنوشت شما را تعیین کند و وقت تلف کردن، تفریح و زندگی عادی اصلا برای یک دانش آموزکنکوری معنا ندارد! و در آخر از مادر و پدرم به خاطر همراهیشان و صبوریشان تشکر می کنم و تا اخر عمر مدیوشان هستم.

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

جاری شدن سیلاب و مسدود شدن برخی از جاده‌های استان یزد

به گزارش هفته نامه افق کویر به نقل